Gå til innhold

4K-OLED kommer raskere enn antatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var kanskje feil ord... Men når man kjøper en TV til 5-6 ganger prisen den vil ha ett eller to år senere, og da før eventuelle standarder er kommet på plass, og tradisjonelt sett før alt det andre i enheten er skalert opp til det nivået det trenger for å tilfredsstillende håndtere den høye datamengden i det oppskalerte formatet, har jeg rett og slett ikke noe annet ord for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Egentlig ikke. Det er noen inntekter som er mulige å sikre også før produksjonskostnadene går ned, hvis man bare hopper inn før konkurransen slår inn. Å være early adaptor er dyrt uansett hvilken leverandør som kommer først.

Selvsagt. Hvorfor bruke et negativt ord som "overpris"?

Overpris er ikke nødvendigvis ett negativt ladet ord. Overpris i forhold til "vanlige" TV'er er det jo, ikke noe negativt i det synes jeg. Og de ER overpriset pga de argumentene tommyb gav. Det er viktig for dem å få ut produktene tidlig til en meget høy pris slik at markedet for produktet kommer igang. De kunne lett ha solgt dem til en relativt lav pris nå, men det hadde ikke vært hensiktsmessig med tanke på langsiktig strategi. Bisniss er bisniss vettu :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overpris er ikke nødvendigvis ett negativt ladet ord. Overpris i forhold til "vanlige" TV'er er det jo, ikke noe negativt i det synes jeg. Og de ER overpriset pga de argumentene tommyb gav. Det er viktig for dem å få ut produktene tidlig til en meget høy pris slik at markedet for produktet kommer igang. De kunne lett ha solgt dem til en relativt lav pris nå, men det hadde ikke vært hensiktsmessig med tanke på langsiktig strategi. Bisniss er bisniss vettu :)

 

Overpris er et negativt ord. Og det er ikke uvanlig at disse svindyre cutting edge produktene faktisk taper penger per solgte enhet. Tenk på hvor mange hundre millioner de har insvestert i R&D og hvor mye det koster å lage de første enhetene. De blir sikkert laget i svært lavt volum i starten. Å si at det er griskt å selge dem dyrt nå er bare tull. Hvorfor skal de selge TVene med massivt tap slik at de kan bli utsolgt på 10 minutter, evt kanibalisere deres eget lavprissegment. Det er absolutt ikke overpris.

Endret av Kirchhoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Overpris er et negativt ord. Og det er ikke uvanlig at disse svindyre cutting edge produktene faktisk taper penger per solgte enhet. Tenk på hvor mange hundre millioner de har insvestert i R&D og hvor mye det koster å lage de første enhetene. De blir sikkert laget i svært lavt volum i starten. Å si at det er griskt å selge dem dyrt nå er bare tull. Hvorfor skal de selge TVene med massivt tap slik at de kan bli utsolgt på 10 minutter, evt kanibalisere deres eget lavprissegment. Det er absolutt ikke overpris.

 

Da er vi enige om å være uenige på ladningen av ordet overpris da :)

 

Men jeg sa ALDRI at det var griskt å selge dem dyrt. Jeg sa heller ikke noe om å selge dem med massivt tap. Jeg skrev "relativt lav pris", med det mente jeg noe i duren av 25.000,- istedet for 35.000,- (bare et eksempel).

 

De kan fint selge dem billigere enn utsalgsprisen de setter nå, men strategien er å lage dette som et nisjeprodukt og skape en misunnelses faktor, for så å selge billigere og billigere. Da vil de første misunnerne med noe større lommebok en "mannen i gata" kjøpe ved første prisnedsetting, mindre lommebok kjøper ved neste nedsetting osv osv.

 

De kan også fint ha laget større volum enn det de antagelig gjør, eller så holder de tilbake TV'er for å la markedet tro at det er "mangel" på enheter.

 

Ikke legg ord i munnen på meg og ikke kom med uttalelser når det er tydelig at du ikke vet så mye om forettninger. Etterspørsel i forhold til pris er stikkordet her.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvilken pris nye produkter selges for i starten så kan man ikke bruke noe annet ord en "overpris" .

Det betyr fortsatt ikke nødvendigvis at ordet er negativt ladet selv om de flest vil oppfatte det slik

 

strengt tatt så er det ikke ordet "overpris" som er negativt laddet men prisen produktene selges for i starten

Høy pris begrenser markedet med tanke på hvor mye en ønsker å selge

Slik blir det når de ønsker ta alle utgiftene på noe få varer

 

Riktignok er dette relativt

For min del er at TV som koster mere en 10 tusen høyt priset med tanke på hvo mye som følger med som man ikke har bruk for selv om man har bruk for alt det andre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...