Gå til innhold

Anbefaling: RAM/minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er en liten test jeg lagde for å se om minnehastighet har noe å si for spillytelsen i Battlefield 3 :)

 

Er minnehastighet oppskrytt?

Les her :p

http://www.diskusjon...post&p=20783473

 

 

Ville bare påpeke i artikkelen at det er en stor skandale og ikkje nevne G.Skill, da de kanskje er de beste minnebrikkene.

 

Det er heller ikkje vanskelig å få tak i G.Skill i Norge ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget bra artikkel :) det er mye nytt ser jeg i forhold til når jeg bygde pc for første gang. 18år siden ca :)

 

Men jeg lurer på en ting, hva for oss som har maskiner som kommer ferdig bygget hva skal vi velge? Jeg tenker særlig på bærbare maskiner og ikke minst mac.

 

Der brukes det jo som regel SO-DIMM brikker. Kanskje dere kunne lage en artikkel om dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil også påpeke at det ikke alltid er de brikkene med de største kjøleribbene som er å anbefale...brikkene skal tross alt passe under en evt. CPU-kjøler også.

 

Jeg ser flere av de anbefalte brikkene er lav-profil, men utifra artikkelen så tror jeg at det er mer en tilfeldighet, da det ikke er nevnt noe om høyden på brikkene i det hele tatt.

Vil ikke være første gangen jeg hører om noen som må sende tilbake sine nye Corsair Vengeance-brikker, fordi de ikke passet under sin Noctua D14... Er brikkene over 44mm høye, så vil dem ikke passe sammen med D14.

 

Alternativene er da lav-profil RAM, en annen kjøler, ikke ha RAM i det sporet nærmest CPUen, fjerne RAM-kjøleribbene (bryter garantien/kan ødelegge brikken), eller dette:

http://www.pcgameware.co.uk/images/asrock-z68-extreme-4-fixing-noctua-nh-d14-cooler-fitted-memory-clearance-shot1.jpg

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Hva er de beste CAS-latency verdiene som finnes på DDR3 @ 1600mhz (uten å overclocke)?

 

Du kan få tak i CL7 brikker, finnest også CL6, men vanskelige å skaffe.

 

Overclocker man litt får man fort ytelsen og hastighenten av omtrent dobbelt så dyre sett. Til dømes Crucial Balistic low profile 1.35v, med en del meir spenning får man fort liv i desse brikkene. (2133 cl8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...