Gå til innhold

Bohemia utsetter enspillerkampanjen i Arma 3 (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har egentlig aldri spilt gjennom kampanjene til de eldre spillene. Tror jeg startet på den i 2'ern når det var mulighet for å spille kampanjen coop, er det mulig her så gjør jeg vel det også når kampanjen kommer ut.

Er jo alltid litt trist med tap av innhold, men det er jo arma vi snakker om, modding communitiet står for de beste oppdragene og det communitiet er allerede i gang med å lage nydelige oppdrag.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg føler meg utnyttet. Jeg betalte ikke full pris for alphaen, faktisk betalte jeg relativt lite, kanskje 200 kr. Dessuten kommer det jo i form av Gratis DLC. På en måte ser jeg at folk blir skuffet men jeg føler argumentasjonen dems holder vann. Husk at de har ikke bare jobbet med spillet for seg selv, men også sørget for at vi som har spilt alphaen og betaen har fått en ordentlig god opplevelse. Og husk at hvis man kjøper alphaen/betaen så får man fullversjonen av spillet også.

Lenke til kommentar

Jeg har letet litt igjennom artiklene her, og jeg lengter fortsatt etter en som dekker forventninger og informasjon om det største PC-spillet som kommer i 2013; DayZ?

Akkurat nå fokuserer Bohemia på Arma 3, hvilket ikke er så rart i og med at det har vært i utvikling en stund. Skulle dog ikke forundre meg om vi får høre mer om DayZ når Arma 3 har kommet ut, og Bohemia kan være litt mer "avslappet" på det punktet.

Lenke til kommentar

Skulle dog ikke forundre meg om vi får høre mer om DayZ når Arma 3 har kommet ut, og Bohemia kan være litt mer "avslappet" på det punktet.

 

Skaperen av mod'en DayZ gjorde at Bohemia's salg av to-eren ble en av de bestselgende spillene. Dean Hall sa i et intervju at de hadde målt litt over 3,5 million spillere bare på de offisielle serverene til DayZ. Jeg tror nok det er flere som lengter etter DayZ enn ArmA 3, og prioriteringer er noe spillbransjer trenger å forbedre seg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skaperen av mod'en DayZ gjorde at Bohemia's salg av to-eren ble en av de bestselgende spillene. Dean Hall sa i et intervju at de hadde målt litt over 3,5 million spillere bare på de offisielle serverene til DayZ. Jeg tror nok det er flere som lengter etter DayZ enn ArmA 3, og prioriteringer er noe spillbransjer trenger å forbedre seg på.

Jeg tviler på at de gidder å gå fra et relativt ferdig prosjekt bare for å gi ut noe annet. De har allerede folk som jobber med DayZ, men hoved delen av folka sitter fortsatt på Arma 3. Om ikke jeg husker feil så var det jo heller ikke planlagt originalt at DayZ skulle være standalone med egen motor, og det å lage spillmotor tar tid. Så nei, jeg synes det blir veldig feil prioriteringer å være nesten ferdig med et prosjekt som kjernen av kundene dine er glade i, for så å gå over på et helt nytt prosjekt og starte fra scratch (spesielt fra et økonomisk standpunkt). Selv synes jeg ikke noe om DayZ, så jeg elsker denne prioriteringen.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de gidder å gå fra et relativt ferdig prosjekt bare for å gi ut noe annet. De har allerede folk som jobber med DayZ, men hoved delen av folka sitter fortsatt på Arma 3. Om ikke jeg husker feil så var det jo heller ikke planlagt originalt at DayZ skulle være standalone med egen motor, og det å lage spillmotor tar tid. Så nei, jeg synes det blir veldig feil prioriteringer å være nesten ferdig med et prosjekt som kjernen av kundene dine er glade i, for så å gå over på et helt nytt prosjekt og starte fra scratch (spesielt fra et økonomisk standpunkt). Selv synes jeg ikke noe om DayZ, så jeg elsker denne prioriteringen.

 

Hva liker du ikke med DayZ da? De fleste sier dette fordi de vil tøffe seg litt.. Skille seg ut ifra den store fanbase'n som spillet har fått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det jo egentlig ikke det tråden her handler om.

Jeg liker konseptet, jeg liker bare ikke hvordan det er utført. DayZ er jo nå fram til det kommer lignende spill, det zombie spillet som alle har drømt om. Nå er det en stund siden jeg har spilt det, men jeg synes det var ganske buggete, jeg foretrekker zombiene mine gående i store store menger, framfor noen få som løper. Jeg liker ikke PVP elementet, så hvis det i fullversjonen er mulighet for å lage en privat server med bare meg og venner som spiller på lag for å overleve kan det kanskje være mer interessant. Kommer ikke på noe mer, men det grep meg på ingen måte slik som Arma serien gjorde, dog kan jeg se hvorfor folk liker det.

Kan jo også nevnes det med prioritering av dayz, for å si det slik, Arma 3 ble annonsert i mai 2011 om ikke jeg husker feil, og skulle egentlig bli sluppet sommeren 2012. Sannsynligvis har de jobbet en del før de annonserte det. Sommeren 2012 kom dayz, det tidspunktet som de originalt skulle sluppet arma 3. Jeg synes ikke det er rart at de har prioritert å fokusere på arma framfor dayz når arma 3 egentlig skulle bli sluppet i fjor.

 

Edit:

Kan forøvrig nevne at de postet release på facebooken sin nå. 12 september.

https://www.facebook.com/events/589854614400371/

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Nesten på grensen til frekt at de gjør dette selv etter å ha tatt seg betalt for alpha og betautgavene av spillet. Da burde de virkelig gjøre mer for å få i stand en skikkelig utgave av spillet. Dette er kynisk utnyttelse av fansen.

 

ehhh du betalte for hele spillet i alpha og beta til en mindre pris enn når spillet er gitt ut jeg ser ikke hva du klager over.

 

 

Skulle dog ikke forundre meg om vi får høre mer om DayZ når Arma 3 har kommet ut, og Bohemia kan være litt mer "avslappet" på det punktet.
Skaperen av mod'en DayZ gjorde at Bohemia's salg av to-eren ble en av de bestselgende spillene. Dean Hall sa i et intervju at de hadde målt litt over 3,5 million spillere bare på de offisielle serverene til DayZ. Jeg tror nok det er flere som lengter etter DayZ enn ArmA 3, og prioriteringer er noe spillbransjer trenger å forbedre seg på.

 

Bohemia er først og fremst en simulator utvikler, de lager ikke simulatorer for at folk på gutterommet skal leke krig, men de har kontrakter med flere Nato land om å lage simulatorer. Bohemia er nok også klar over at Dayz communitiet er veldig flyktende, og det å gi fingeren til Arma community er idiotisk da det er de som har kjøpt arma spillene lenge før Dayz var en ting og kommer til å kjøpe etter at Dayz var en ting, tror de tenker lenger enn kortsiktig gevinsten med å la Arma ligge i beta for å få ut Dayz.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

ehhh du betalte for hele spillet i alpha og beta til en mindre pris enn når spillet er gitt ut jeg ser ikke hva du klager over.

 

Vil tro de som forhåndsbestilte betalte for hele spillet, og ikke betautgaven som de nå påstår er den ferdige utgaven av spillet. Må være utrolig enkelt å være spillprodusent/utgiver i dag når spillerne aksepterer absolutt alt. "Kjøp en sykkel, få det andre hjulet gratis noen måneder senere! Skjønner ikke hva du klager over, du får jo hjulet gratis til slutt (men vi vet ikke når) og betalte mindre enn de som kjøper den med et hjul nå!"

Lenke til kommentar
ehhh du betalte for hele spillet i alpha og beta til en mindre pris enn når spillet er gitt ut jeg ser ikke hva du klager over.
Vil tro de som forhåndsbestilte betalte for hele spillet, og ikke betautgaven som de nå påstår er den ferdige utgaven av spillet. Må være utrolig enkelt å være spillprodusent/utgiver i dag når spillerne aksepterer absolutt alt. "Kjøp en sykkel, få det andre hjulet gratis noen måneder senere! Skjønner ikke hva du klager over, du får jo hjulet gratis til slutt (men vi vet ikke når) og betalte mindre enn de som kjøper den med et hjul nå!"

 

Du har misforstått. Du har 3 valg; 1. kjøp alpha (eller beta) nå, begynn å spill et uferdig spill i dag, men vær klar over at det er under utvikling. Du får uansett hele spillet når det er ferdig.

2. Vent til spillet er helt ferdig, kjøp det for en høyere pris. 3. La vær.

 

Og hvis du vil vente til det "andre hjulet" er ferdig, vent. Spørsmålet er hva du vil bruke ventetida på

Lenke til kommentar
ehhh du betalte for hele spillet i alpha og beta til en mindre pris enn når spillet er gitt ut jeg ser ikke hva du klager over.
Vil tro de som forhåndsbestilte betalte for hele spillet, og ikke betautgaven som de nå påstår er den ferdige utgaven av spillet. Må være utrolig enkelt å være spillprodusent/utgiver i dag når spillerne aksepterer absolutt alt. "Kjøp en sykkel, få det andre hjulet gratis noen måneder senere! Skjønner ikke hva du klager over, du får jo hjulet gratis til slutt (men vi vet ikke når) og betalte mindre enn de som kjøper den med et hjul nå!"

De som forhåndsbestilte betalte 50% av fullkjøp, releasen vil release med alle kjøretøyene i multiplayer, som faktisk er det folk kjoper arma for. Singelplayeren er bare en introduksjon til spillets muligheter, arma har alltid vært et mp sandbox spill.

 

Jeg tror ikke du vet hva du argumenterer med, om man kjøper arma for sp kjøper man feil spill.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...