Gå til innhold

Lyst på lyssterk normalzoom?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skarpheten er jeg ikke så bekymret for etter å ha sett hva Sigma har fått til med 35mm f1,4 og 18-35mm f1,8.

 

Men som du sier , får den værtetting og ikke minst stabilisator. Dette er det i dag bare Tamron som har fått til.

 

Uansett er det spennende hva tredjepartsprodusentene presterer i dag.

Lenke til kommentar

"Dette betyr et helt stopp bedre lysstyrke enn hva for eksempel Canon og Nikon kan vise til."

 

Jeg tror neppe at min 24-70 f2.8 L USM hadde havnet på hyllen allikevel. Blender betyr mye ja, men ikke alt. Fokusmotor, værtetting, byggekvalitet, , 4 trinns bildestabilisering, kromatiske abberasjoner, MFT, osv. En grunn til optikken koster rundt 15-20 høvdinger...

Lenke til kommentar

Jeg har selv vurdert å kjøpe et objektiv a la 24-70, foreløpig så har jeg 24-105 4L. Det er veldig anvendelig, lett og har bildestabilisator, men jeg har nesten alltid med meg 70-200 2,8 uansett, så kanskje en lyssterk 24-70 kunne erstattet 24-105. Foreløpig er 24-70 over dobbelt så dyr som mitt, jeg tror ikke helt jeg kan forsvare den prisen.

Lenke til kommentar

"Dette betyr et helt stopp bedre lysstyrke enn hva for eksempel Canon og Nikon kan vise til."

 

Jeg tror neppe at min 24-70 f2.8 L USM hadde havnet på hyllen allikevel. Blender betyr mye ja, men ikke alt. Fokusmotor, værtetting, byggekvalitet, , 4 trinns bildestabilisering, kromatiske abberasjoner, MFT, osv. En grunn til optikken koster rundt 15-20 høvdinger...

 

Men man trenger ikke betale 15-20K for å få alt det :) Og det finnes ikke ett 24-70 f2.8 objektiv fra Canon som gir alt dette heller. Kun en produsent tilbyr alt dette ennå og til under 10K :

 

http://www.dpreview....mm-2p8-vc-usd/6

 

Kan Sigma produsere et lignende objektiv med f2.0 og at på til kan putte en 4 trinns bildestabilisator inn , kan det bli en virkelig slager.

 

Se bare hva Sigma kan få til i det siste:

 

http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-35mm-f1-4-dg-hsm/5

Endret av Helge Bringeland
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...