Gå til innhold

Jakten på den beste spilloppgraderingen ? del 5 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok.. Jeg kan fortelle deg hva som skjer med raskere minne og/eller mer minne; praktisk talt ingenting. Dere har testet det som funker bra for å øke ytelsen, de to eneste tingene som faktisk har med utregning av datating å gjøre, CPU og skjermkort.

 

Det finnes ingen magisk pille/kombinasjon som yter bedre enn noe annet. Tingen er å finne "sweet spot" for dittbudsjett. Men det beste skjermkortet og den raskeste CPU'en vil alltid yte bedre enn noe som er litt dårligere. Høres teit ut, men det er bare fakta.

 

Og ja, det finnes en kombinasjon med Nvidia kort(av alle ting) og AMD cpu som faktisk yter litt bedre enn det "skal", Anandtech har testet dette og fått gode resultater igjen og igjen.

 

Men RAM utgjør veldig lite av ytelsen, det kommer kun til å utgjøre et par bilder i sekundet, mer hvis du er VELDIG CPU "bound"(hva nå enn det heter på Norsk). Når du kjører opp grafikken har CPU/ram komboen mindre å si på ytelsen.

Lenke til kommentar

Flott at dere prøver å finne ut hvor stor progresjonen har vært de siste åra, synd at dere tester med forskjellige innstillinger i DirectX11-spillene.

Battlefield 3 og Hitman Absolution skrur begge av enkelte optimaliseringer og grafiske effekter når et DirectX10-kort brukes, dette gjør at det er umulig å sammenligne kortene opp mot hverandre i disse spillene.

 

Det hadde vært mer fornuftig å teste i DirectX9- og 10-spill som Witcher 2 og Crysis Warhead.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Hvilken artikkel er det?

 

Han tenker nok på den serien dere hadde om oppgradering av gamle PC-er.

 

For min del byttet jeg nettopp ut et Radeon 5770 mot et GeForce 770 på en litt eldre PC med Phenom II 3 GHz (overkill, jada, men jeg tenker å kjøpe nytt hovedkort og Haswell om ikke så lenge). I Bioshock Infinite på 2560x1440 gikk ytelsen fra 17 avg/8 min til 71 avg/22 min. Fra uspillbart til spillbart, altså. Radeon-kortet holdt greit til 1920x1080.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Hitman Absolution:

 

GTX 650Ti og GTX 680 yter begge ca. 60fps i både 1280x1024 og 1920x1200. Jeg synes det lukter V-sync?

 

Heisann! V-sync holdes konsekvent avslått i alle tester, så da lukter du nok feil ;)

 

 

Hei! Den lenken peker til del 2 av den samme artikkelserien som denne artikkelen hører til, og selv om vi riktig nok tester de samme skjermkortene i de samme rutinene, har vi altså en rekke helt andre prosessorer på et annet hovedkort i denne artikkelen, som er del 5 i serien.

Lenke til kommentar

Heisann! V-sync holdes konsekvent avslått i alle tester, så da lukter du nok feil ;)

 

 

 

Hei! Den lenken peker til del 2 av den samme artikkelserien som denne artikkelen hører til, og selv om vi riktig nok tester de samme skjermkortene i de samme rutinene, har vi altså en rekke helt andre prosessorer på et annet hovedkort i denne artikkelen, som er del 5 i serien.

 

sant nok, men fortsatt for likt for at det skal koste penger å lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...