Gå til innhold

Augustfest 2013 - RandiA - Linjer og farger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner med en lett overgang fra forrige fest jeg - mest for å teste ut det nye objektivet mitt.

Men det er jo både linjer og farger i denne liljen….

 

Bilde 1 – 1.August: Linjer og farger i Lilium "Loreto"

9413741407_4043377ca4_z.jpg

 

Exif: 1/160 – f/5.0 - ISO 100

Exposure Compensation: 0

Focal Length: 72.0 mm

Lens: LUMIX G VARIO 45-150/F4.0-5.6

Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først innskytelse er wow. Det beste med dette bildet er fargene og lyset. Det er skikkelig smell i fargene. Herlig. Lyset i vanndråpene er flott. Blomsten står frem veldig detaljrikt og fokusert. Jeg synes du har truffet veldig godt på fokus. Du har klart å isolere den flott fra omgivelsene. Ser at bildet er litt mer uskarpt ut i kantene og fargen falmer også litt lenger ute. Vet ikke om det er bevisst.

Hvis jeg skal pirke på noe, så synes jeg du skulle hatt med siste rest av blomsten på venstre side. Vanligvis sliter jeg litt med sjeve horisonter, men her er den så sjev at det bare er kult ;-) Alt i alt et veldig flott bilde.

Lenke til kommentar

Tusen takk substitute..er helt klar over den dårlige klareringen på venstre side, men forklaringen er at de står tett inntill andre liljer til venstre, og de er akkurat "skåret bort", fikk ikke isolert denne ene som jeg ville. Så her hadde det ideelle vært mer luft på alle sider.....men linjene og fargene er der, og det nye objektivet fungerer bedre enn forventet...

Lenke til kommentar

Mente ikke akurat det- "ser ut som" er litt mer nyansert ;) Men terskelen blir jo relativ høyere om en er bortimot uerfaren -

Det er en første gang for alle....og i denne Augustfesten er det visst veldig mange som er med for første gang. Synes alle "festene" jeg har vært med på har vært lærerike..bare det at man blir pushet til ut og fotografere er jo positivt. Jeg må øve på annet enn blomster......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...