Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 1020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med godt kamera, men Nokia sine telefoner er forsatt noen klumpete bokser som utnytter skjermarealet alt for lite.

 

Har ingenting til overs for det blikkboksdesignet, synes det er verken pent eller fornuftig, og hjelper heller ikke når S4'en min er nærmest mindre og alikvel har 0,4 tommer større skjerm.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt synd at Nokia sine telefoner kommer så seint til Norge.

Både 925 og 1020 i fjerde kvartal. Jeg tror 4.500 og 5.500 blir for mye for disse telefonene da.

Uansett om min kommende blir en Nokia, ville jeg nok ventet på neste generasjon hardware. Da blir det forhåpentligvis også mulig å få større skjerm.

Men det som ble presentert i kameradelen virker definitivt å være fantastisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde bare flere brukt xenon-blitz.. Var i K800i og C905 fra SE.. Den tok bra bilder. Savner det i nyere mobiler og..

 

Nokia har brukt Xenon på alle sine toppmodeller, N95, N8, 808, og nå 1020.... har hatt omtrent alle selv og kan ikke huske sist jeg hadde en mobil uten xenon:-)

Endret av leirdueredet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan ikke si at jeg er overstadig imponert over bildene. Selv "testbilde i godt lys", om man ser på ansiktene i 100% er det mye støyfjerning på gang.

For stor oppdeling av liten sensor gir lite lys pr pixel, mye støy er ofte et resultat.

The Lumia 1020 packs a 41MP, 1/1.5-inch sensor (slightly smaller than the 808). It uses a Zeiss-branded lens with six elements, with a maximum aperture of f/2.2
Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

For stor oppdeling av liten sensor gir lite lys pr pixel, mye støy er ofte et resultat.

 

Joda, er godt bevandret innen foto, men jeg hadde vitterlig trodd at 41 megapixels som ble redusert ned til 4(?) skulle resultere i et klarere bilde enn som så. På testbildene er det jo godt med støy i tillegg til denne heftige støyfjerning-bløtheten.

 

Men, for all del, det er et steg i riktig retning. Kult med manuelle innstillinger i fotoappen, ikke bare auto.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt synd at Nokia sine telefoner kommer så seint til Norge.

Både 925 og 1020 i fjerde kvartal. Jeg tror 4.500 og 5.500 blir for mye for disse telefonene da.

Uansett om min kommende blir en Nokia, ville jeg nok ventet på neste generasjon hardware. Da blir det forhåpentligvis også mulig å få større skjerm.

Men det som ble presentert i kameradelen virker definitivt å være fantastisk.

Enig med prisen. For den prisen kan man få et brukbart systemkamera og en brukbar mobil. Dette er jo tross alt bare en lumia 920 med bedre kamera.

 

Bra pakke men 5500, da blir det nok noe annet. Note muligens.

Lenke til kommentar

Kan ikkje Nokia likegodt begynne å produsere kamera?

 

Det kunne det nok gjort, men kompaktkamera er det jo neste ingen som kjøper lenger, det er på vei til å bli ett utdødd market. Har vært flere artikler på dette idet siste.

Mobiltelefoner er det derimot godt marked for så det er nok mye mer riktig å fokusere mot dette markedet. Kameramobiler har rett og slett tatt over store deler fra kompaktkamera.

Lenke til kommentar

Ah du mener din egen liste over hva du mener er de modellene som bør kalles toppmodeller, ikke feks flaggskip?

 

Nei jeg snakker om en generell tolkning av hva som er toppmodeller og hva Nokia utgir dem for å være.

Lumia 800, 900 og 920 har da aldri vært noen toppmodeller vell ? Det ser man både utifra spesifikasjoner, prisnivå og hvordan Nokia markedsfører de.

Både N8, 808, Lumia 1020 er typiske modeller hvor Nokia har fokusert høyt og har inkludert det meste av HW etc..

N9 var ett sidesprang med annet OS så regner med det var derfor den ikke hadde Xenon. Uansett det finnes unntak ofc, men generellt har trenden til Nokia vært å inkludere Xenon på toppmodellene, nettopp pga Nokia er godt klar over fordelene dette gir, noe jeg har vært veldig glad for på samtlige Nokia mobiler jeg har hatt :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...