Gå til innhold

Edward Snowden innvilges asyl i flere land


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heller 'fløyteblåser' (som for øvrig også er en helt latterlig dårlig oversettelse) enn nyordet 'varsler'. Har latt nyhetskanalen surre i bakgrunnen, stort sett hele ferien - herregud så lei jeg er av ordet 'varsler'. Såkalte 'nyord' som dette gjør meg nesten like kvalm og frustret som hele Snowden-saken.

 

On topic: bra for ham.

Endret av Sintfisk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Såkalte 'nyord' som dette gjør meg nesten like kvalm og frustret som hele Snowden-saken.

Noen nyord har det med å sette seg fast uansett hva man måtte mene og føle når de blir introdusert.

En gang var 'bil' og 'trikk' også nyord ..

 

back on-topic: bra for Ed. Håper de ikke skyter ned flyet han skal reise med ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Får håpe han liker varmt klima da.

Bolivia er ikke særlig varmt. Ei heller størsteparten av Equador. Venezuela har også kjølige områder med omtrent sør-norsk klima. Og skulle varmen bli noe problem er det bare å skru på air-condition. De har plenty av air-condition i de varme områdene. Alternativt kle seg etter forholdene. De fleste nordmenn er jo godt kjent med uttrykket "det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær".

 

Jeg synes ordet varsler er helt ok, men lar meg irritere av føflekkvorta på halsen hans. Hvorfor fjerner han ikke den?

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...