Gå til innhold

Titanfall ble avduket på Xbox-konferansen (Windows, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er "eksklusivt" på Xbone samme måte som The Witcher 2 eller Fable er "eksklusivt" på Xbox 360 - det finnes på Xbox og PC, men ikke andre konsoller.

 

Forskjellen er vel at Titanfall også får en nedstrippet versjon på X360, som et annet studio har fått ansvaret for å ordne.

 

De har gjort noen "major rewrites" i Source, så jeg et sted. Ellers ser jo dette faktisk mer spennende ut enn Battlefield 4. Dette er jo tydeligvis det nærmeste vi kommer en oppfølger til Battlefield 2142.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det ser jo ikke ut som Source engang. Nå oppgraders Source-motoren gradvis, bit for bit. Greit nok, så det er MULIG at det er Source. Men jeg synes det virker tvilsomt. Det ligner som sagt ikke på noen Source spill. Motoren er fleksibel, men ingen av animasjonene, grafikken, teksturene, fysikken, våpenhåndteringen og lignende... ingen ting lignet på Source. Det lignet langt mer på en variant av Frostbite eller noe lignende.

 

Dessuten synes jeg det virker fryktelig rart for EA å gå til Valve for å bruke deres motor, når de ellers er så store konkurrenter mot Valve - spesielt på PC, med Steam/Origin osv. Husk at dette spillet også, med stor sannsynlighet, da vil bli Origin-eksklusivt på PC. Et Source spill som ikke utgis på Steam?

Det er enda mer rart å tenke på at EA skulle gjøre dette, når de er et svært selskap, som eier Frostbite motorene og sikkert har tilgjengelig en god del andre motorer også, som alternativ til Source.

 

Jeg tror heller ikke det kan være Source 2. Jeg nekter å tro at Valve vil la en annen utvikler - igjen, spesielt en som tilhører konkurrenten EA - utgi et spill med denne motoren før Valve selv gjør det. La oss ikke glemme at de tvang Troika/Activision til å utsette utgivelsen av Vampire Bloodlines til etter HL2's lansering, da dette brukte Source motoren også.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det der er IKKE Source. Kan umulig være. Og de sa da at spillet blir eksklusivt til Xbox One på konferansen?

 

Det er Source Engien, bitt så du griner. :p

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Respawn lyve om hvilken motor de har i bunn? :|

 

Stamtavlen eller utgangspunktet til en motor er ikke så viktig når de er tungt omskrevet og gjort proprietære (vet ikke om de har gjort denne proprietær, men jeg ser for meg at EA/MS har frontet nok cash til å kjøpe en ubegrenset lisens). Når arbeidet de hadde lagt i IW Engine ble igjen hos Activision kan jeg forstå at det fristet å bytte utgangspunkt. For de fleste andre enn EA-studioer står da valget mellom Unreal Engine og ID Tech - det er rett og slett ganske vanskelig å ikke bli litt ukomfortabelt intim med en konkurrent om man ikke vil skrive en motor helt fra grunnen av, som nesten ingen storspillutviklere gjør per nå. Alt mulig er en modifisert versjon av et eller annet. Call of Duty har for eksempel brukt og bruker fremdeles en tungt modifisert ID Tech 3 (som er motoren de lanserte med Quake 3, altså generasjonen av motor før Doom 3). Half-Life (og da også CS 1.6) kjører en modifisert Quake 1-motor. Det som virkelig er rart er at Respawn har fått lov til å bruke og modifisere Source i stedet for å bruke Frostbite, siden policyen til EA ser ut til å være at absolutt alt skal bruke Frostbite nå.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Ja det er sikkert som Zealuu sier om eksklusiviteten. Spillet er eksklusivt for Xbone blant konsollene.

 

Zealuu, jeg sier ikke at Respawn lyver. Har de selv faktisk sagt at det kjører i Source? Sist jeg sjekka, var det bare Game Informer som har sagt dette, og alle andre har basert sin info på denne magasinartikkelen.

Lenke til kommentar

Vel, det er nå sånn det fungerer med vidyagaems og PR. Selv om det er fullt av integritetsproblemer og sånn at GameInformer får vite ting før andre, så pleier de ikke å finne på tingene de skriver, særlig omstendigheter som hvilken modifisert motor spillet kjører på - så jeg går ut i fra at det har kommet fram i dialog med Respawn. Det kan selvsagt være reinspikka tøv, men jeg finner selv ingen grunn til å tvile på akkurat den delen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...