Gå til innhold

[Løst] Kroppsvisitering og stripping på flyplass


Anbefalte innlegg

Skal på ferie til amsterdam i sommer. Har hørt at de er veldig strengt når man skal igjennom tollen, og det jeg lurer på er om det er stor sansynlighet for å bli kroppsvisitert både med og uten klær? Er ingen hemmelighet at jeg skal chille litt ekstra når jeg er der, men er det stor sjangse for å bli markert på av en hund, om klær vaskes før man skal reise hjem igjen?

 

Lurer også på om de har erstattet nakensjekk med kroppsscannere på schipol som jeg har hørt, men leste om at det bare gjaldt til usa reisende.

 

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel ikke tenkt å prøve å få med deg noe hjem? Om narkohundene er der kommer de til å lukte at du har berørt om du så har, men du kan vel ikke bli straffet så lenge du ikke har noe på deg

 

Har overhode ikke tenkt å smugle noe. Men om jeg tar en grundig dusj, kjører klær i vaskemaskin før jeg drar, og ikke har noe kontakt med noe greier før jeg reiser, tror du hundende vil merke noe da? : p

Lenke til kommentar
:) Jeg var faktisk på bedriftsbesøk på Torp flyplass Sandefjord for kort tid siden. Da var vi inne i det sjekkrummet man er om man blir tatt. De forklarte litt om hundene og ga et eksempel på hvor god evne de faktisk har til å oppfatte. De sammenlignet menneskes luktesans som et frimerke på en original fotballbane. Narkotiakahundene lukter mange 1000 ganger så godt som mennesker. Tror hundene kommer til å markere deg omtrent uansett men du har jo ikke gjort noe ulovlig så du vil nok slippe unna med en forklaring :)
Lenke til kommentar

Men for å svare på det du lurer på, om hundene skulle markere deg - er det vel en viss mulighet for at de vil gå noe grundigere til verks for å finne ut om du har noe på deg eller ikke.

 

Om det inkluderer at du må spre bena vites ikke. Kommer vel ann på hvor grundig de vil være... Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:) Jeg var faktisk på bedriftsbesøk på Torp flyplass Sandefjord for kort tid siden. Da var vi inne i det sjekkrummet man er om man blir tatt. De forklarte litt om hundene og ga et eksempel på hvor god evne de faktisk har til å oppfatte. De sammenlignet menneskes luktesans som et frimerke på en original fotballbane. Narkotiakahundene lukter mange 1000 ganger så godt som mennesker. Tror hundene kommer til å markere deg omtrent uansett men du har jo ikke gjort noe ulovlig så du vil nok slippe unna med en forklaring :)

 

Du tror jeg slipper unna med å være ærlig på at jeg har røyka i amster, selvom om hundene markerer på meg? :p Er jo helt sinnsykt hvor god luktesans de har!!

Lenke til kommentar

Sjangsen er ganske stor for at de kan markere ja, du skal iallefall være heldig med vasken, men ser ikke helt problemet, de kommer ikke til å sperre opp anus og ta en titt uten at de har større mistanke, ser du skummel ut?

 

Om hundene markerer på meg, så skulle jeg tru det var nokk mistanke til en nakensjekk? :p Ser ganske så alminnelig ut!

Lenke til kommentar

Jeg ble stoppet i tollen mellom Danmark og Sverige på vei hjem fra Roskilde et år. Hunder, nakensjekk osv.

Ingen hadde noe på seg eller i bilen, og fikk kjøre videre. Null stress!

 

Ser ikke helt hvorfor man skal være redd for sånt.

Tollerne gjør bare jobben sin, og hvis du ikke har noe på deg kommer du heller ikke til å få noe problemer for det.

Lenke til kommentar

Jeg ble stoppet i tollen mellom Danmark og Sverige på vei hjem fra Roskilde et år. Hunder, nakensjekk osv.

Ingen hadde noe på seg eller i bilen, og fikk kjøre videre. Null stress!

 

Ser ikke helt hvorfor man skal være redd for sånt.

Tollerne gjør bare jobben sin, og hvis du ikke har noe på deg kommer du heller ikke til å få noe problemer for det.

 

Det er jo utrolig krenkende å måtte kle av seg alle klær. Sier jo seg selv hvorfor man er redd for sånt

Lenke til kommentar

Jeg ble stoppet i tollen mellom Danmark og Sverige på vei hjem fra Roskilde et år. Hunder, nakensjekk osv.

Ingen hadde noe på seg eller i bilen, og fikk kjøre videre. Null stress!

 

Ser ikke helt hvorfor man skal være redd for sånt.

Tollerne gjør bare jobben sin, og hvis du ikke har noe på deg kommer du heller ikke til å få noe problemer for det.

 

Var det foresten uten mistanke ? Etter det jeg har sjekket, så har ikke tollen låv med nakensjekk etter loven uten mistanke

Lenke til kommentar

Vi var 3 karer på rundt 20, 1 av oss av afrikansk opprinnelse med dreads på huet.

Jeg vil tro de mistenkte noe mtp. at vi kom fra Roskilde.

 

Uansett, det jeg skal frem til; om du ikke har med deg noe ulovlig, hva er så ille med å måtte stå naken foran én toller i 10 sekunder da? De gjør bare jobben sin.

 

Jeg opplevde det ihvertfall ikke som krenkende på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Vi var 3 karer på rundt 20, 1 av oss av afrikansk opprinnelse med dreads på huet.

Jeg vil tro de mistenkte noe mtp. at vi kom fra Roskilde.

 

Uansett, det jeg skal frem til; om du ikke har med deg noe ulovlig, hva er så ille med å måtte stå naken foran én toller i 10 sekunder da? De gjør bare jobben sin.

 

Jeg opplevde det ihvertfall ikke som krenkende på noen som helst måte.

 

Fordi jeg er ikke komfortabel med det. Hadde mest sansynlig begynt å gråte, og i værste fall fått ett angst anfall. Begynte å strigråte når politiet skulle ransake meg engang,(slapp med singletten) det er helt jævlig for meg

Lenke til kommentar

Kjære vene, hvis du er så engstelig for nakensjekk så må du jo la være å "kose" deg i Amsterdam da. Det er da bare et spørsmål om hva du vil mest - "kose" deg i Amsterdam men være redd for nakensjekk eller ha det fint uten "kos" og trygghet om at du ikke blir nakensjekket.

Lenke til kommentar

Kjære vene, hvis du er så engstelig for nakensjekk så må du jo la være å "kose" deg i Amsterdam da. Det er da bare et spørsmål om hva du vil mest - "kose" deg i Amsterdam men være redd for nakensjekk eller ha det fint uten "kos" og trygghet om at du ikke blir nakensjekket.

 

Kommer jo faktisk helt på hvor strenge de er, hvor stor sjangse det er for å bli markert på av hunder. Og til informasjon, kan man jo faktisk bli markert på selvom man ikke har rørt en damn shit. Holder jo faktisk bare å gå forbi noen som tar seg en blås, så var det gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...