Gå til innhold

Kjøpe nye kastekniver med tyngdepunktet i bladet


Anbefalte innlegg

Heyhey!

 

Jeg snakker om kastekniver her, bare så det er klart! :)

 

Vet noen her om et godt knivsett, eller enkeltkniver som har tyngdepunktet i bladet? Jeg har brukt kniver som er balansert, men de er litt vanskelige å kaste (få dem til å feste seg), fordi jeg er ikke har holdt på så lenge, så jeg skulle gjerne funnet noen som ikke er så altfor dyre, og som har tyngdepunktet i bladet. Det er egentlig det eneste kriteriet mitt.

 

Så jeg lurer på om det er noen her som har noen erfaringer med slike kastekniver! Kom med anbefalinger og slikt!

 

Takk for alle svar!

Endret av speedskater
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å lære seg å kast med kniv, tar lang tid, enten du bruker de knivene som er balangsert om mittpunktet, eller de som er fortunge (med, eller uten ljusterbart lodd). Ikke det at jeg spanderte så mye tid på de fortunge, men jeg har prøvd de. Jeg er ingen ekspert, men over ca 2,5 - 3 meter, må du likevel beregne rotasjon. Og for å klare den lengden, må du trene en stund. Men det er vel lite gøy og kun kaste på så korte avstander?

 

Hadde selv ikke problem med å sette balanserte og passende kniver 2,5 - 3 cm inn i treverk, fra 1,5 - 9,5 meters avstand hver gang jeg kastet. Spessielt med en avkappet og balansert bajonett. Men det var etter mye trening, noen år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...