Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

LIV ETTER DØDEN


Anbefalte innlegg

2 1/2 mnd er så mye kortere enn det egentlig er. Tiden var fylt med både glede og sorg.. mange tårer som kom i reprise og tider som skulle bestå av glede var tuklet inn i sorgen.

 

Hvil i fred kjære bestefar.

 

I går var jeg konfirmert. Jeg hadde en kjempefin dag med familien min og gledestårer. Men jeg viste jo at det manglet noen i selskapet. Bestefar og bestemor var på sykehuset i Tromsø hvor bestefar kjempet imot døden. Han ventet til jeg var konfirmert, og til kvelden kom hvor mamma og sønnen hans hastet til tromsø for å rekke han. Han hadde vert sengeliggende og svak i mange mange dager.. Men på slutten hadde han strekt ut armene og reist seg opp i sengen og sagt at de var der for å hente han.. stemmen hans var helt klar, og han sa at mamma og pappa var der for ta han med.Men han sa ''nei, nei, nei! ikke enda, vent litt!'' -

 

Dette skjedde tre ganger.. og han ba sykepleieren om hjelp for å holde han fast nede i sengen sin. Når mamma og sønnen (stefaren min) hans kom dit, var alle ungene hans og kona der. De sa at han fikk lov å dra nå. 8 min etter de hadde kommet seg inn til han, var han borte. Helt stille, men med en smil om munnen for å få se sine foreldre igjen. 65 er en tidlig alder å dø i. Måtte du sove godt og ha det bra der du er nå. Du var en alt mulig mann som hadde mange gode egenskaper og ett fantastisk hjerte. Du har berørt oss alle.

 

Jeg vil si at helt klart at det finnes liv etter døden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent personlig skulle jeg gjerne ønsket at det var et liv etter døden, men all logikk tilsier jo noe annet.

 

Men jeg tror at så lenge man lever i den troen vil livet være lettere i det minste.

 

Jeg klarer ikke å få meg selv til å tro på det. Det blir bare for abstrakt og ulogisk for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det kristne standpunkt, som med som mange andre religiøse standpunkt, er at alle som ikke aksepterer deres gud og dens sendebud/profet, vil for evig og alltid pines mens de som aksepterer og gjør som man blir fortalt, får tilbringe evigheten i paradis. Er ihvertfall slik jeg tolker bibelen.

 

Til TS vil jeg si at det er trist at du mistet et familiemedlem, og det er opp til deg alene å tolke etterlivet.

Lenke til kommentar

death  

Use Death in a sentence

death [deth]

noun

1.

the act of dying; the end of life; the total and permanent cessation of all the vital functions of an organism. Compare brain death.

 

merk "end of life".

Hva er meningen å klandre seg til fortiden til de grader at man går imot sunn fornuft. Død er død.

Jeg er lei mei for ditt tap, men ikke dvel med de døde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...