Gå til innhold

Teknofil.no trenger hjelp til å teste nytt speedometer


Anbefalte innlegg

Hei,

Vi jobber for tiden med nytt speedometer på Teknofil.no, men vi har støtt på noen problemer med minnelekasjer i Chrome. Så langt vi kan se er det store forskjeller på hvordan de ulike nettleserne håndterer JavaScript og det hele endte med at vi måtte skru av speedometer-nåla som vi hadde tenkt å ha med fordi Chrome kræsjer etter noen tester.

 

Uten speedometer-nål fungerer det nå ganske bra i de fleste nettlesere hos oss. Hjelp oss gjerne å teste:

http://www.teknofil.no/speedometer

 

Med nål:

http://www.teknofil.no/speedometer?gauge=1

 

 

PS! IE8 - 9 har ikke støtte for onProgress på XMLHttpRequest, så der vil det komme en fallback-løsning senere.

 

 

Mvh,

Utviklerne hos Tek.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer greit, men viser litt lavere hastighet enn andre speedometere... Sitter på temmelig stabil 30/5-linje fra Get i Oslo og får her litt varierende hastighet på mellom ca 29 og 30 Mbps både i Firefox og Chrome. På Speedtest og TPtest får jeg 31,3 Mbps hver gang.

 

Litt enkelt speedometer med bare download kanskje - de andre måler jo også upload og ping.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Dette er veldig nyttig.

 

Ser at stabiliteten er veldig varierende hos folk, og her må vi nok gå noen runder. Det kan tyde på at JavaScript-løsningen er litt for ustabil for dagens nettlesere.

 

Vi vil helst unngå å bruke en Flash- eller Java-løsning på Speedometeret, siden flere og flere nettlesere går bort fra slike tredjeparts-plugins. Men det kan tyde på at disse tredjeparts-løsningene er mer stabile.

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar
Det kan tyde på at JavaScript-løsningen er litt for ustabil for dagens nettlesere. Vi vil helst unngå å bruke en Flash- eller Java-løsning på Speedometeret, siden flere og flere nettlesere går bort fra slike tredjeparts-plugins. Men det kan tyde på at disse tredjeparts-løsningene er mer stabile.

Hva med en HTML5-løsning? Jeg vet lite om scripting, men jeg har hørt at man burde prioritere å scripte i HTML5 kontra Java der man har muligheten.

Lenke til kommentar
Hva med en HTML5-løsning? Jeg vet lite om scripting, men jeg har hørt at man burde prioritere å scripte i HTML5 kontra Java der man har muligheten.

 

Hei,

Denne løsningen bruker plain HTML5 og JavaScript (XMLHttpRequest). Vi har i dag et speedometer som bruker Java, og vi vil gjerne skrive om til skikkelige web-standarder.

 

Test gjerne http://www.teknofil.no/speedometer igjen nå for å se om endringene i dag hjelper :-)

 

 

 

Mvh,

Mads

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Forbereder bredbåndstesten..." - fryst.

 

Chrome Versjon 26.0.1410.64 m

 

 

Funket derimot på Firefox etter å ha updatet siden noen ganger... men tror det bare var luck siden det skjer ikke igjen. Målte forresten 67 Mbps ca. iforhold til 70 på Speedtest.

 

Testet chrome en gang til også... funker en av 20 updates av siden :p

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Kjørte testen her og hos speedtest.net

 

Sjekket både med og uten pil

 

Med pil nedlasting 8.66mbps

 

Uten pil nedlasting 9.06 mbps

 

Speedtest.net nedlasting 9.66mbps

 

 

Har linje fra nextgentel på 10/1.0 mbps

 

Største avvik var da totalt på 1mbps fra speedtest til deres nye måler med pil og o.6mbps avvik fra speedtest til deres måler uten pil.

 

Fungerte ellers uten problemer med chrome Versjon 26.0.1410.64 m

Lenke til kommentar

Dere bør nok gjøre mer med denne testen, før vi kan kalle den god.

1. Målelinje/pil virker noe "sluggish".

2 Viser noe lavere nedlastingshastighet enn OOKLA-variantene en finner rundt om kring.

3. Den viser ikke upload

4. Den viser ingen ping-info. Vel så viktig å måle mange ganger enn down/up-hastigheter.

5. Hvor er server(e) plassert? Betyr en del når en skal vurdere ping-resultatet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

OS: Windows 7 Enterprise x64

Google Chrome Versjon 27.0.1453.56 beta-m

[table]

86.93 MbpsUten nål89.18 MbpsMed nål89.24 MbpsMed nål81.38 MbpsMed nål78.19 MbpsMed nålIngen ting skjer...Med nål[/table]

Speedtest.net viser: 64.35Mbps

Bredbandskollen viser: 45,34Mpbs

 

Stack fra Google Chrome Debuger Console når det ikke skjedde noe med nålen:

Uncaught SyntaxError: Unexpected token < yoda.akershus-fk.no/stop/index.html?url=http://track.adform.net/adfscript/&srcip=10.6.36.27&category=spyware:1
Failed to load resource: the server responded with a status of 503 (Service Unavailable) http://www.teknofil.no/dump?_=0.4134015536401421
Failed to load resource: the server responded with a status of 503 (Service Unavailable) http://www.teknofil.no/dump?_=0.0033249324187636375
Uncaught TypeError: Method Number.prototype.toFixed called on incompatible receiver undefined speedometer:320
Failed to load resource: the server responded with a status of 503 (Service Unavailable)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Postnummer 1918.

 

Internett leverandør Nextgentel / 288 kr per mnd. Langt fra det dyreste.

 

OS Windows 8 på gammel bærbar.

 

Resultater

 

Opera:

 

6.97 Mbps

 

Chrome

 

7.07 Mbps

 

7.04 Mbps

 

6.97 Mbps

 

Men det tar tid før testen starter og noen ganger henger den. Er det noen grunn til at jeg bare får utført testen en gang i Opera, selv om jeg prøver flere?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ja men kun en gang uten nål hos meg. Har prøvd flere ganger med og uten nål, men testen henger.

 

Siste med nål i Chrome:

 

6.93 Mbps

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Fikk omsider testen til å funke en gang til i Opera uten nål.

 

7.03 Mbps

 

Og der funket det nok en gang i Opera.

 

6.95 Mbps

 

Det kan tyde på at når jeg avslutter Opera slik programmer skal avsluttes, nemlig ved å bla meg ned til avslutt nederst på menyen oppe i venstre hjørne og starter Opera på nytt så funker testen uten nål.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...