Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NAF forsikring - lokkepriser?


Anbefalte innlegg

Til andre som forsikrer bil hos NAF/Unison: Følg med på premievarsel når det kommer! Jeg flyttet begge bilene min dit da jeg fikk godt tilbud da NAF Forsikring startet opp. Så får jeg til min forbløffelse (velkjent forsikringsstrategi, men hadde håpet på noe annet under NAF markedsføring) påslag på nesten 35% for neste periode. Uten noen som helst endringer, ulykker eller annet som skulle tilsi dette. Jeg ringte et annet selskap som ga en pris til og med under det jeg betalte ifjor til Unison. Tilbake til tralten å sjekke hvert år :( Poenget mitt er at jeg min naivitet håpet/trodde at NAF (som skal være på "min" side) sørget for et tilbud med noe mindre bismak enn det man er vant med fra forsikring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt problemet. Du kan fritt bytte forsikringsselskap og du får da neste års pris før den forfaller. Det å bytte selskap ofte kan være en lønnsom affære. Om NAF vil prise seg lavt for å få deg som kunde, fint. Om de året etterpå priser seg ut og du finner deg et billigere selskap... Er ikke det helt kurant egentlig? Det er selvfølgelig litt irriterende å måtte bruke minuttene det tar å innhente nye priser, men det kan som sagt være lønnsomt, både med og uten prisøkning hos ditt gamle selskap.

 

No big deal :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er litt enig med begge over. Fikk nå premievarsel etter to år med NAF forsikring og da har prisen steget til omtrent samme pris som selskapet jeg byttet fra fordi NAF var vesentlig billigere den gangen. Når jeg sjekker priser hos andre, så har de fleste omtrent samme pris som da jeg sjekket for to år siden - dvs NAF har økt prisene vesentlig i forhold til de fleste andre selskaper. Jeg erfarte akkurat det samme for en del år tilbake da OBOS lanserte billig bilforsikring for medlemmene og økt prisene temmelig mye ganske fort. Så moralen er: Sjekk priser og bytt selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...