Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Connecta til router, men får ikke komt meg på internett


Anbefalte innlegg

Jeg fikk problemet når jeg skrudde på pcn idag, den funket fint og helt perfekt i natt, det har seg slik at pcn er tilkoblet routeren min og det står at den fungerer helt fint, men jeg kommer ikke inn på noen nettsider og steam/skype og diverse program som trenger internett fungerer desverre ikke. Jeg har prøvd ipconfig og det der i cmd noe som ikke løste problemet

 

Takker for all svar og hjelp, jævla kjipt å være uten pcn i ferien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet kan ligge utenfor ditt system, f.eks. i DNS-systemet til din Internettleverandør, eller i andre deler av nettverksinfrastrukturen. Da er det ikke mye du kan gjøre for å fikse det.

 

edit: Ring kundeservice og spør om de kjenner til noen problemer og/eller om de kan teste forbindelsen mellom seg og ditt modem (eller rutermodem, eller ...).

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Problemet kan ligge utenfor ditt system, f.eks. i DNS-systemet til din Internettleverandør, eller i andre deler av nettverksinfrastrukturen. Da er det ikke mye du kan gjøre for å fikse det.

 

edit: Ring kundeservice og spør om de kjenner til noen problemer og/eller om de kan teste forbindelsen mellom seg og ditt modem (eller rutermodem, eller ...).

 

Jeg reformaterte pcen og kommer fortsatt ikke på nett.

 

Jeg har fortiden nett fra altibox og alle pcene i hus fungerer med trådløst og kabel.

Pcen er nybygd og er snart 1 mnd gammel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ok.

 

Pkt. 1; Sjekk om lampene lyser.

 

Både maskina og router skal/bør ha en liten lampe (LED) tett inntil pluggen til (hver) nettverkskabel. Som oftest grønn. Denne skal lyse når det er kontakt (for å indikere at kabel er ok).

(Ofte er det to LED's, den andre blinker gult når det sendes data)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...