Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

hmm.. sjønner ikke helt hvorfor jeg skriver dette her, å nå så sent.. jeg er klar over at det kun er opp til meg å finne ut om jeg klarer mer eller ikke.. men alikevell sitter jeg her, klokken 03:17 og skriver til dere. Jeg gjør det mest for at jeg bare må skrive det ned en plass.. men vil selvfølgelig høre deres meninger. Nei, jeg skriver det ikke bare for å få det ned. jeg skriver det fordi jeg føler jeg har blitt helt sprø i hode, jeg vet ikke lenger om jeg reagerer feil fordi han var utro, eller om jeg har grunn til å reagere.. kjæresten gjennom 6 år denne månden var utro for snart 2 år siden. det er selvfølgelig en lang historie, men skal prøve å gjør den kort. vi hadde flyttet til en ny by, han begynte i en klasse med masse jenter, vi hadde det ikke så bra i den perioden.. jeg var usikker på om jeg hadde følelser lenger, men gikk definitivt ikke den veien som han gjorde. han møtte en jente på en konsert, kom ikke hjem før lenge etter konserten (han hadde besøk av en kompis, han kom hjem til leiligheten uten kjæresten min, han sa han hadde mistet han på konserten) jeg fikk en ekkel følelse av at det var noe. så jeg logget meg på facebooken hans, hvor jeg fant meldinger fra en jente ( som faktisk er søskenbarnet til bestevenninen min) hvor hun skrev, savnet du meg på skolen osv. jeg fant etterhvert ut mer etterhvert som meldingene kom inn.. jeg konfronterte han, han innrømmet at han hadde kysset henne. men ikke noe mer. ( senere har jeg snakket med jenta som sier de prøvde å finne et ledig hotel rom , som de da ikke gjorde siden han kom hjem) så slo han opp.. fant ut at han hadde hatt besøk av samme jente ( hun bor faktisk ikke i samme by) i en uke.. ikke bare det, dagen før han slo opp hadde de sex. dette fant jeg ikke ut før et år etter.. ikke av han, men traff henne på byen, hun var redd meg, men jeg lovet selvfølgelig å ikke kjefte på henne osv( selvom jeg hadde lyst å kaste henne på sjøen) hun fortalte meg alt.. 1 år etter alt skjedde.. så konfronterte jeg han igjen.. ( da var vi blitt sammen igjen, han hadde foresten hatt sex med en jente i klassen o, dette fant jeg også ut via facebook meldingene hans. som han seff inrømmet da jeg fant det ut. kommer faen ikke med informasjonen.. uansett det har gått 2 år siden, han har grått å delvis vist anger.. eller mye.. men han respekter meg fortsatt ikke. han kan ikke oppføre seg når han er ute, han drikker seg full å klarer ikke ta vare på seg selv. vi avtaler tid når han skal komme hjem, jeg kan jo ikke nekte han å gå ut.. men han kommer ikke som avtalt, ringer ikke, tar ikke telefonen.. kommer hjem rundt om 4-5 om morningen. tar jeg feil eller har jeg grunn til å reagere? han lovet meg å ikke gå ut på byen, fordi han ville skjerpe drikkingen sin, ( jeg tror ikke han er utro igjen) men jeg synes ikke det er greit at han drikker seg sørpings, å kommer seg ikke hjem selv, får telefon av en dame som fant han på en benk ute i byen osv.. hmm.. skriver sikkert masse rabbel nå.. men han bryr seg ikke om å ringe meg, eller berolige meg om at det er ok, at han bare er ute å har det gøy med gutta.. så i dag kom han ikke hjem på tiden vi avtalte ( han har som sagt valgt selv å ville slutte å drikke fordi han ikke klarer å ta vare på seg selv) helt til muligheten byr seg da, å han kan gå ut.. jeg sitter her som en jævla idiot å er bekymret hjertet banker å jeg lurer på hvor han blir av. han kommer hjem, ingen forklaring, så sa jeg du kunne jo ringt.. jeg ser ikke på telefonen svarer han. blææ orker ikke skriver mer.. Anonym poster: 9139c1cfa5c65e325672b4ec0c048872

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Han må kutte ut alkoholen, ikke kutte ned, men kutte ut ... hvis han klarer det, ja da har dere en mulighet, slik jeg har sett og erfart det, både personlig og indirekte

 

Beklager å være så tydelig, men jeg ser ingen andre fornuftige råd å gi akkurat i dette tilfellet.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Han har jo ikke akkurat deg så mye grunn til å stole på han, så du har all grunn i verden til å bli nervøs, stressa og bekymra. Dere har jo ingen gode byggesteiner i dette forholdet, det at du tok han tilbake etter han var utro, kan ha fått han til å tro at han kan holde på sånn, fordi han VET at du alltid kommer til å være der in the end. Jeg syntes ikke han oppfører seg bra mot deg i det hele tatt, han burde ha vist deg den respekten etter å ha vært utro og lært av det. Jeg syntes synd på deg, du elsker han vel høyt og da er det vanskelig å sette ordentlig grenser. Men er dette du virkelig vil? Å hele tiden måtte bekymre deg for hva han gjør når han er ute? Tenk om dere kommer til å få barn sammen en dag, og han er ute på byen, da har dere et mye større ansvar.. er det en slik mann du vil ha? Det er jo tydelig at han ikke har kontroll.. Jeg ville nesten stilt han et ultimatum. Enten fortsetter han sånn han gjør, eller så er det over og ut. Håper det ordner seg for deg, det finnes ordentlig mannfolk her i verden, som jeg tror du kunne fått det bedre med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Han må kutte ut alkoholen, ikke kutte ned, men kutte ut ... hvis han klarer det, ja da har dere en mulighet, slik jeg har sett og erfart det, både personlig og indirekte

Dette. Når alkoholen er blitt din mester, nytter det ikke å bruke den som tjener. Og for de fleste i hans situasjon betyr det at de må vekk fra de situasjonene der alkoholen lokker. Du kan ikke nekte ham å gå ut, men du må be ham velge. Utelivet eller forholdet. Oddsene er desverre ikke så altfor gode, men la ikke frykten for at han velger feil gjøre at han drar deg med seg i fallet.

 

Who are you to stalk via facebook messages?!

En bekymret kjæreste...?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...