Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føflekker i ansiktet


Kimmix

Anbefalte innlegg

Hei, har noe som har plaget meg veldig de siste 4-5 åra.

Har 4 føflekker på høyre siden av ansiktet som plager meg veldig. Jeg søker ofte etter hvordan jeg kan fjerne disse, men alt jeg ser er operasjoner som man får arr av. Men da jeg søkte på Google her om dagen så fant jeg en krem som het "DermaTend" Det ser ut til at denne kremen skal funke på føflekker og andre ting. Vil gjerne vite om dette er noe og satse på siden det ikke er noe særlig billig.

 

http://www.dermatend.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antagelig samme ulla som disse utenlandske vidunderkremene som skal fjerne tattovering uten laster. De fungerer de også, men du kan egentlig bare bruke plumbo for de etser bort mer enn bare tattisen og man får forferdelige arr.

 

Riktig sted å gå er antagelig en plastikk-kirurg.

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

Tradisjonell føflekk-fjerning kan etterlate deg med ett krater eller flere i ansiktet (det går oftest ut på å grave ut føflekken), plastikkirurgi vil etterlate arr, kremer er ikke å anbefale (funker ikke, eller funker for bra, se andre svar over meg).

 

Det beste er å enten dekke over med sminke eller lære å elske dem.

 

(Egentlig er heller ikke sminke å anbefale, sminke kveler huden og kan gi deg andre problemer som urenheter og kviser..)

Lenke til kommentar

plastikkirurgi vil etterlate arr,

 

Jeg har fjernet mange føflekker selv hos fastlegen, riktig nok ikke i ansiktet, men det har fortsatt gitt arr som er svært lite synlige og som uten tvil er å foretrekke fremfor føflekken selv. Så jeg mistenker at arrene man får om man gjør det hos en plastikkirurg er minimale.

Lenke til kommentar

Jeg har fjernet mange føflekker selv hos fastlegen, riktig nok ikke i ansiktet, men det har fortsatt gitt arr som er svært lite synlige og som uten tvil er å foretrekke fremfor føflekken selv. Så jeg mistenker at arrene man får om man gjør det hos en plastikkirurg er minimale.

 

De kan gjøre arrene penere, men det er fremdeles arr. Hvis man ikke er en 45 år gammel hunk så syns jeg at føflekker er å foretrekke enn arr.

 

Bonus: 40 + gammel hunk

MV5BNDgzMTE1NjM4Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwOTg4MzcwOQ@@._V1._SX500_SY789_.jpg

Lenke til kommentar

Er mye avhengig av hvordan man utfører jobben om det blir sjenerende arr eller ikke. Det blir nok ørlite arr uansett men jeg tror de fleste fortrekker dette fremfor føflekkene. Det kan også være praktiske ulemper med føflekker, ikke bare forfengelighet eller varsomhet for kreft.

Lenke til kommentar

Hei, har noe som har plaget meg veldig de siste 4-5 åra.

Har 4 føflekker på høyre siden av ansiktet som plager meg veldig. Jeg søker ofte etter hvordan jeg kan fjerne disse, men alt jeg ser er operasjoner som man får arr av. Men da jeg søkte på Google her om dagen så fant jeg en krem som het "DermaTend" Det ser ut til at denne kremen skal funke på føflekker og andre ting. Vil gjerne vite om dette er noe og satse på siden det ikke er noe særlig billig.

 

http://www.dermatend.com/

 

 

Alle har føflekker, ikke nødvendig å fjerne disse!

Lenke til kommentar

Fjern det med laserbehandling. Alt etter hvor aggressivt du vil gå til verks finnes det flere lag av huden laseren kan beskjære. Merk dog at det finnes ingen vinn-vinn. Her må du velge om du vil gå i rota og potensielt legge igjen stygge arr, eller lett overfladisk dandere, med noe flekkrester som resultat.

Lenke til kommentar

Å fjerne føflekken med laser vil i bunn og grunn si at du brenner den bort. Det blir et lite krater i ansiktet ditt, men etter et par år så vil dette gå bort ettersom arr trenger noen år på å stabilisere seg. Ville ikke ha brukt noen form for krem på føflekken siden det kan irritere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...