Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvor fort prøve å bli gravid i et forhold...


Anbefalte innlegg

hvor fort mener dere det er naturlig å prøve å bli gravid i et forhold? Min samboer gjennom 16 år, far til barna mine begynte å forsøke å få barn etter 2 måneders forhold med den nye damen.og han mener det er naturlig. Jeg har bare møtt menn som ikke ser ut til å være klar for barn, mens jeg er klar for barn. Jeg var sammen med en i et halvt år, og han mente det var altfor tidlig å prøve å bli gravid etter et halvt år også. Hva er meningsmålingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg var sammen med en i et halvt år, og han mente det var altfor tidlig å prøve å bli gravid etter et halvt år også."

 

Støtter den, et halv år er altfor tidlig. Kan henge "forelskes"-følelser igjen. Så personlig syns jeg man burde vente til MINST den perioden er over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine erfaringer er at de negative tingene i et forhold begynner å dukke opp tidligst etter ett år eller to. Kommer man seg gjennom dette og fortsatt ønsker å dele livet med partneren, da kan man begynne å tenke på barn. Det er mye som dukker opp under en graviditet og med småbarn som man ikke vet om partneren fra før om man kjenner h*n for dårlig. Kan nevne syn på null sex (ifm graviditet og fødsel, noe som mange kvinner sliter med), arbeidsfordeling, tanker om barneoppdragelse, ønske om egentid etc.

 

Synes virkelig ikke du skal legge deg opp i hvor fort din eks ønsker å få barn med sin nye partner. Min eks gjorde det samme, men det var og er ikke min sak i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja, jeg ønsker å finne en som vil ha fort jeg og,siden eksen har klart det. Men egentlig.....så synes jeg at 2 måneder er ufattelig tidlig.... Men det kommer også ann på alder og tid. Dama hans var 44 år, og de ønsket en siste sjanse for å starte et familieliv....Jeg er nesten 10 år yngre enn henne, og jeg føler jeg er gammel, og ikke kan drøye men regner ikke med at det er lett å finne en som vil starte nesten med en gang.

Lenke til kommentar

ja, jeg ønsker å finne en som vil ha fort jeg og,siden eksen har klart det. Men egentlig.....så synes jeg at 2 måneder er ufattelig tidlig.... Men det kommer også ann på alder og tid. Dama hans var 44 år, og de ønsket en siste sjanse for å starte et familieliv....Jeg er nesten 10 år yngre enn henne, og jeg føler jeg er gammel, og ikke kan drøye men regner ikke med at det er lett å finne en som vil starte nesten med en gang.

 

Hvorfor ønsker du flere barn da? Jeg kan skjønne at de vil starte fort når hun er så gammel. Men jeg synes ikke man skal lete etter en partner fordi man ønsker flere barn fort. En partner bør man finne fordi det er en man vil dele livet med.

 

Jeg kan skjønne tankegangen din godt, jeg selv har ett barn og angrer på at jeg ikke fikk flere med samme mann. Men nå er livet sånn at jeg ikke vet om jeg vil ha flere, da jeg ikke vil risikere å bli sittende alene en gang til. Og den sjansen anser jeg som spesielt stor om man leter etter partner kun for å få barn ihvertfall.

 

Du har jo god tid sånn sett, og siden du allerede har barn er det vel ikke krise om du ikke skulle få flere? :)

Lenke til kommentar

Det er sant det. Jeg og eksen prøvde i ca 8 år å få flere barn uten å lykkes. Men de fant ut at han hadde dårlig sæd. Og at det kunne lett gå 5-7 år på å lykkes på hans sæd. Men etter bare 1 år lykkes han med nye damen. Jeg ble usikker og redd at det var meg det var noe galt med, og jeg ønsker meg flere barn. Men jeg har allerede to, så skal jo egentlig ikke klage. Og har tiden for meg ennå. Kan ikke være enkelt å bli sittende helt alene med et barn heller. Heldigvis så tar eksen godt ansvar for de to vi har sammen. Men er nok ikke alle som gjør det samme.....

Lenke til kommentar

Når det passer å få barn i et forhold er avhengig av det enkelte forhold. Det er individuelt når man mener at det passer med tid, penger, plass i livet og andre forhold. Om det går to måneder eller ti år er opp til personene som er i forholdet sammen, ikke alle rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er altfor lite! Det er kun en person jeg kunne tenke meg å kanskje ha barn med, og jeg og han var gooode venner i flere år før vi hadde ett forhold som varte i 2,5 år. Selv om vi slo opp så kjenner jeg han såpass at han hadde vært en fantastisk far, og jeg har kjent han i nesten 10 år. Men nå er jeg veldig kresen og skeptisk av natur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Verpesjuke", er farlig! Må du absolutt ha flere barn, er det jo bare å ta en tur på byen, eller aventere etter noen sexpartnere. Og bassere deg, på at du klarer omsorgen aleine.

 

Men å "lure"/presse en ny partner til å få barn, er nesten dømt til å misslykkes med forholdet. Og da er det flere gruner, til at den mann ikke vil stille opp som far i ettertid.

 

Du bør kjenne en person på godt og vondt, før dere får barn sammen. Så 2 - 3 år er kanskje mer passende tid sammen, spessielt for yngere mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samboer gjennom 16 år

Regner da med du er rundt 33 år.

 

Far til barna mine

Barne, flertall,siden du ikke skrev: begge barna, regner jeg med 3 eller flere,

 

Av av nyfikenhet:

1) Du er forbi tretti, når du passerer den alderen er det større sjanse for at du får barn med defekter.

2) Du har 3 eller flere barn fra før.

 

Er ikke disse grunner nok til å ikke få flere barn?

 

Jeg kjenner damer på min alder som så lenge jeg har kjent de har vært verpesyk, ørten unger. Vet ikke om det er frykten for å bli alene eller det at de ikke har lyst å få seg en jobb som er motivet. Fordi når jeg hører hvordan de snakker om ungene sine de få gangene de heiser brystene opp fra knærene og tar seg en tur ut, så er det ikke bare fluffy kaniner og solskinn.

 

Fra mitt ståsted er problemet heller "ditt" og ikke en fremtidig spermdonor sitt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I utgangspunktet mener jeg at man bør ha vært sammen lenge nok til at hverdagen innhenter en, og vel så det. Synes også man (helst) bør ha giftet seg og kjøpt egen bolig først. Så jeg vil si minimum to- tre år, men jeg har forståelser for at noen mener at jeg er for opphengt i å ha alt praktisk/på skinner først, så jeg rynker ikke på nesen av folk som hopper i det etter et- halvannet år. Under ett år synes jeg er utrolig kort, da er forelskelsen på topp, og jeg tror småbarns-tida blir enda vanskeligere når man ikke har opplevd hverandre på godt og vondt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...