Gå til innhold

Lanserer bredbånd for bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ICE er nesten på grensen til lureri. Greit at de har sin nisje med lang rekkevidde, men nå er de i ferd med å gape over for mye i forhold til sin begrensede infrastruktur.

Selskapet burde fokusere på kostnadskutt, ikke å få masse misfornøyde kunder. Anbefaler alle som har dekning av 3G/4G å bruke det i stedet for ICE... Fremtiden er 4G, ikke 450MHz med tusenvis av brukere pr celle.

Lenke til kommentar

Fremtiden er 4G, ikke 450MHz med tusenvis av brukere pr celle.

Hadde Netcom, eller Chess, eller Telenor for den saks skyld, lansert et telefonabonement, med 3g/4g og ubegrenset båndbredde, altså ekte mobilt bredbånd, så hadde nok jeg, og flere andre kastet Canal digital og alle de andre råttne tilbyderne på dør.

Lenke til kommentar
Fremtiden er 4G, ikke 450MHz med tusenvis av brukere pr celle.
Hadde Netcom, eller Chess, eller Telenor for den saks skyld, lansert et telefonabonement, med 3g/4g og ubegrenset båndbredde, altså ekte mobilt bredbånd, så hadde nok jeg, og flere andre kastet Canal digital og alle de andre råttne tilbyderne på dør.

 

Om f.eks Telenor hadde levert et slikt produkt til si 500 kr i måneden, hadde kanskje 5% av kundene deres kjøpt dette, og brukt opp bånnbredden på cellene til alle andre. ISPene i dette landet har ikke grenser for å være jævlige, men for å passe på at alle får bruke nettet.

Lenke til kommentar

Jeg har gått over fra ADSL til mobilt bredbånd som hovedtilgang til internett hjemme i eget hus. Dog hos Netcom med "hjemmenett" på 100 GB kvote/mnd. Jeg ser at de månedene jeg virkelig har surfet på nett, spotify, youtube, netflix osv.. så har jeg alltid vært 5-10 GB unna grensen ved enden av hver periode, ved lite bruk så har jeg ligget på 30-40 GB per måned. At en nettleverandør fremdeles inbiller seg at kundene overlever på 6 GB/mnd er bare naivt og veldig 2009. Faktisk så hadde ICE.net 10 GB kvoter/mnd på sine abbonementer for 2-3 år siden og var veldig konkurransedyktige. Nå Feiler de misserabelt på privatmarkedet. ICE.net er derimot fint for bruk innen skipstrafikken langt ute til havs eller ved installasjoner uti gokk der IT avd trenger å vedlikeholde/overvåke.. Om en har mulighet til å få tak i en Huawei B593 og montere den i bilen istedet så får man mye mer igjen for pengene, selv om routeren kun støtter 230V (kan fikses med en omformer)

 

(Edit)

 

Jeg får faktisk opp til 15 mbit/s ned og 4 mbit/s opp i området jeg bor i, med 3G tilkobling. 4G er enn så lenge fraværende. Spiller jeg med kompisene fra Trondheim så får jeg 35 ms/ping mellom meg og dem. Jeg vil påstå at dette er akseptabelt når jeg nå bor på østlandet.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ISPene selv sier at svært svært få har bruk for >5GB, så enten lyver de, eller så lyver de?

 

Det er svært få som har bruk for det. 5% er "svært få". Antakeligvis er det færre enn 5% som hadde kjøpt ubegrenset bruk.

 

Jeg synes iallefall det er mer "fair" at alle får en god hastighet, istedenfor at 5% av befolkningen struper nettet, så alle får en dårlig linje. det er svært få av mobiloperatørenes master som står uten load.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...