Gå til innhold

The Pirate Bay-filmen er her - og den er gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Bra tiltak, men han bommer litt på å sette minimumspris på å faktisk betale til $10. Betaler ikke mer for å streame en film enn jeg gjør for en mnd med Netflix.

Lenke til kommentar

Virkelig morro å se gjennom dette! :)Noe som virkelig skuffer meg er at nå vet jeg virkelig hvordan alt dette er. Ufattelig latterlig.

Du vet hvordan det er sett fra en side i saken. Kommer ganske godt frem at filmen ikke er objektiv. Feks. når aktoren blir introdusert vises et klipp der hun plukker opp telefonen feil vei (for å virke teknisk inkompetent). Må innrømme at jeg lo, men ikke tro du vet hvordan det VIRKELIG er på bakgrunn av denne filmen.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bra tiltak, men han bommer litt på å sette minimumspris på å faktisk betale til $10. Betaler ikke mer for å streame en film enn jeg gjør for en mnd med Netflix.

 

Nå får du jo denne til odel og eie, pluss den er i 1080p, pluss du får se den på premiere datoen..

 

55kr for en film, er jo ikke galen pris, spesielt ikke i Norge..

 

(filmen er forøvrig gratis, betaling/donering er kun en option)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nå får du jo denne til odel og eie, pluss den er i 1080p, pluss du får se den på premiere datoen..

 

55kr for en film, er jo ikke galen pris, spesielt ikke i Norge..

 

(filmen er forøvrig gratis, betaling/donering er kun en option)

 

Nå er vel håpet at de som laster ned gratis skal like den og dermed "donere". Det som også var tanken bak utgivelsen av Minecraft dokumentaren for en måned eller noe slik tilbake. "Pay what you want" blir mer og mer populært, og med den slideren på siden som lar deg velge hvor mye du vil betale/donere, ser det ut som det er det som er tanken her.

 

Dermed synes jeg det blir for dumt at de legger seg på et nivå hvor folk som ellers kunne slengt i veien et par slanter heller ser helt gratis. 10 dollar er over det som er normalt selv om dy vil leie i HD på iTunes i Norge. Det her er en film som legges ut for verdensmarkedet, så for en person i USA vil det opleves desto dyrere.

 

Tankegangen er sikkert at han tror tapet fra de som velger å ikke donere når de ikke kan donere midre enn 10, er mindre enn gevinsten av at de som hadde tenkt å donere mindre enn 10, donerer mer pga minstebeløpet. Vi får aldri vite hvorvidt det var riktig valg, men får håpe for hans del at det fungerer. Hos meg tapte han iallefall noen skarve kroner ved å sette minstebeløpet høyere enn det jeg betaler for Netflix i mnd.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ah, forstår. Så du mener at det er ett markede for folk som vil donere mindre enn 10$, og siden dem ikke får mulighet for å donere, taper han inntektene.

 

Det er mye mulig dette, kan jo også være at han får ett par ekstra donasjoner på 10$ som normalt ville vært 6-7$ :)

 

Akkurat det jeg sier, han har sikkert vurdert den ekstrainntekten som antatt høyere enn den tapte inntekten.

 

Synes det er helt greit å donere, men synes $10 var for mye for en indie dokumentar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...