Gå til innhold

Neste Chromebook kan få knallskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"A computer that get's better over time"

 

Høres ut som om den analyserer bruksmønsteret. Men igjen så er den jo laget av Google. Så da kan man vel gå utifra at den har overvåkning bygget inn på alle bauger og kanter. Nytter nok ikke å gjemme seg bak noen add-inns til nettleseren der.

 

Burde ikke Google betale meg for å bruke den? I bytte så får de jo vite omtrent alt om meg. Og om de ikke får solgt de dataene i reklameøyemed så må jo myndighetene være interessert i å betale for de. Mange av oss bruker mer tid på dataen enn med nær familie.

 

Om du vet omtrent alt som foregår i hodene til omtrent alle, ja da har du omtrent full kontroll over verden. Før så måtte du ta direkte fysisk kontroll over hele sjakkbrettet. Men i dag så trenger man bare å vite hvordan de fleste brikkene vil bevege seg, for så å flytte på et par av de i henhold til hva man har beregnet. Vips så går hele spillet i den retningen man ville at det skulle gå.

 

Brikkene legger ikke engang merke til at det er noen som manipulerer de. De verken kan eller vil tenke ti steg frem i tid. For de virker det bare som et tilfeldig kaos av brikker som kun tenker på sine egne interesser og flytter seg i tilfeldige mønstre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"A computer that get's better over time"

 

Høres ut som om den analyserer bruksmønsteret. Men igjen så er den jo laget av Google. Så da kan man vel gå utifra at den har overvåkning bygget inn på alle bauger og kanter. Nytter nok ikke å gjemme seg bak noen add-inns til nettleseren der.

 

Burde ikke Google betale meg for å bruke den? I bytte så får de jo vite omtrent alt om meg. Og om de ikke får solgt de dataene i reklameøyemed så må jo myndighetene være interessert i å betale for de. Mange av oss bruker mer tid på dataen enn med nær familie.

 

Chromebook er en fin backdoor for NSA gitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"A computer that get's better over time"Høres ut som om den analyserer bruksmønsteret. Men igjen så er den jo laget av Google. Så da kan man vel gå utifra at den har overvåkning bygget inn på alle bauger og kanter. Nytter nok ikke å gjemme seg bak noen add-inns til nettleseren der.Burde ikke Google betale meg for å bruke den? I bytte så får de jo vite omtrent alt om meg. Og om de ikke får solgt de dataene i reklameøyemed så må jo myndighetene være interessert i å betale for de. Mange av oss bruker mer tid på dataen enn med nær familie.Om du vet omtrent alt som foregår i hodene til omtrent alle, ja da har du omtrent full kontroll over verden. Før så måtte du ta direkte fysisk kontroll over hele sjakkbrettet. Men i dag så trenger man bare å vite hvordan de fleste brikkene vil bevege seg, for så å flytte på et par av de i henhold til hva man har beregnet. Vips så går hele spillet i den retningen man ville at det skulle gå. Brikkene legger ikke engang merke til at det er noen som manipulerer de. De verken kan eller vil tenke ti steg frem i tid. For de virker det bare som et tilfeldig kaos av brikker som kun tenker på sine egne interesser og flytter seg i tilfeldige mønstre...

 

Det er ikke bare Google som overvåker alle. Og selv på din Windows eller mac (eller hva du bruker) så er jeg sikker på at du blir overvåket akkurat nå som du leser denne kommentaren. De "ser" kansje ikke på oss hele tiden men informasjon om oss blir lagret.

 

Det blir sikkert et bra produkt. tviler aldri på Google men tror nok ikke at mange kommer til å kjøpe den dessverre.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare Google som overvåker alle. Og selv på din Windows eller mac (eller hva du bruker) så er jeg sikker på at du blir overvåket akkurat nå som du leser denne kommentaren. De "ser" kansje ikke på oss hele tiden men informasjon om oss blir lagret.

 

Det blir sikkert et bra produkt. tviler aldri på Google men tror nok ikke at mange kommer til å kjøpe den dessverre.

 

Bruk et fritt OS da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...