Gå til innhold

Hvordan fungerer Kinect på kort avstand? (Er svaksynt)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å kjøpe meg Kinect, men jeg er svaksynt så må sitte en del nærmere enn vanlige dødlige. Hvordan fungerer Kinect på kort avstand? Tenker da på en halv til en og en halv meter kanskje. Har ikke så stort rom heller akkurat.

 

Takker for svar!

 

Det funker desverre dårlig, bør opp i 2 meter :)

Lenke til kommentar

Er WiiU bedre enn vanlig Wii når det kommer til nøyaktighet og sånn, eller er det like "dårlig"?

 

Når det kommer til bevegelse styrt spilling så er vel Wii og Wii U helt like, samme kontrolleren og samme sensor bar.

 

Det nye med Wii U er den nye kontrolleren som ser ut som et nettbrett men med knapper og spaker til å spille med. Og at maskinen klarer HD.

 

Om det er bevegelse baserte spill som frister litt så burde du sjekke ut Move kontrolleren til Playstation 3 om du har den maskinen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vanlige folk forstår ikke at det å være svaksynt kanskje ikke alltid lar seg løse med briller :) Enten tror de at du har -1 og ikke ser ørna som flyr 500 meter oppe i lufta, eller at du er steike blind.

 

Jeg ser skarpt på kanskje 5cm avstand, så for å lese og snipe på BF3 så sitter jeg 5cm unna skjermen. Det samme gjelder mobilen osv. Brillene mine er -12,5 og med de ser jeg flere hundre prosent bedre, men jeg har også en øyesykdom som heter nystagmus som gjør at jeg ikke greier å fokusere på ting i særlig mange sekunder før øynene begynner å sprette frem og tilbake. Jeg kan lese til en viss grad på 20cm avstand, men da anstrenger jeg øynene mine så mye at det gidder jeg ikke gjøre med mindre det er høyst nødvendig. Problemet er at med den brillestyrken jeg må ha så blir alt så bittelite at det hjelper ikke hvor skarpt det er.

Har akkurat begynt med linser, så da ser jeg mye mye lenger, men med linser av denne styrken kan en ikke justere ideelt fokuspunkt, slik som med brillene mine er dette ca 50cm avstand. Så med linser greier jeg såvidt å lese på mobilen eller bruke PC-en, naturlignok fordi jeg må sitte lenger vekk enn jeg er vant til og at ting blir mye mye mindre og at øynene mine ikke er vant til å justere på slike lange avstander.

 

Det er ikke slik at jeg går meg vill på kjøpesentere eller ikke kjenner igjen folk, for folk har mer enn bare et ansikt å forholde seg til. Det er veldig lett å kjenne igjen folk på måten de går og bærer kroppen sine. Til og med fottrinn er lett å forholde seg til dersom noen går forbi bak deg eller noe. Lyd er en annen ting.

 

De som kjenner meg i jobb og på fritiden skulle ikke tro at jeg er svaksynt. Eneste de legger merke til er at jeg må veldig nærme for å lese. I jobb er jeg IT-ansvarlig og som lærling jobbet jeg også med IKT. I mange tilfeller guidet jeg brukerne gjennom en situasjon mens jeg sto bak dem og kun så størrelsen og fargene på skjermen, uten å se hva som faktisk sto i tekstboksene. Men jeg viste hvordan det så ut og hva som sto i boksene fra før, og når du da eventuelt måtte lese noe på skjermen deres så måtte du klater over pulten deres for å få trykt tryne bort i skjermen - først da "å er det så dårlig du ser?".

 

Søstra mi er også svaksynt, bare tre ganger så kraftig. Hun ser så dårlig (og det er det mange som gjør) at det ikke er vits i å bruke briller. En har også gjerne skjeive hornhinner som gjør at en snur hodet enten ene eller andre veien og gjerne legger det på skakke - det må jeg. Sitter det to personer ved siden av hverandre fremfor meg og jeg snakker til den personen til høyre så er ansikte mitt vendt mot personen til venstre. Dette medfører også ofte hodeverk, rygg og skulderplager. Heldigvis får vi dekket fysioterapi og den slags.

 

Så nei, det er ikke bare å bruke briller. Selv om det hjelper utrolig mye blir ikke alt perfekt. Jeg vil helst komme så nærme som mulig når det lar seg gjøre for å slippe å anstrenge meg mer enn jeg må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke bruke Kinect mer pga har skaffet meg et gamingbord samt en sofa. Må jo ommøblere alt for å spille eller navigere på menyene. Kinect er den mest uresponsive motion-kontrolleren jeg noen gang har hatt!

 

Å i ditt tilfelle at du må sitte nærmere er jo veldig surt da Kinect er best på 2-3 meter fra Kinect står til der du er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...