Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Oppsett av D-link DIR-505 repeater


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med og sette opp en d-link dir-505 repeater som står i andre delen av huset. Det virker fint i en time , så detter det ut i 5 minutter, så er det tilbake igjen... Jeg har satt den opp med statisk ip:

 

IP Address : 10.0.0.51

Subnet Mask :255.255.255.0

Gateway Address :10.0.0.50

Primary DNS Server :217.13.7.140

Secondary DNS Server :217.13.4.24

Gatewayen på nextgentel routeren, inteno x5668 er 10.0.0.1, og leverer ip-adresser fra 10.0.0.2 til 10.0.0.254.

 

Noen som vet hvordan den skal oppsettes, gateway og ipadresse??

Jeg tror gatewayene krasjer.... :hmm:

 

Det funker slik det er nå, men vil det skal virke knirkefritt. :w00t:

 

Takker for svar :)

Endret av Speed_It_Up_Yamaha_X
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal sjekke når jeg kommer hjem.

 

Hei igjen! Nå har jeg kommet hjem og satt nextgentel routeren i bridge modus.

 

Repeateren har jeg satt til og motta ip-adresse fra DHCP, som er routeren, og gateway er samme på router og repeater.

 

Er dette rett? :hmm:

 

Her er oppsettet mitt:

 

 

AP Mode: Access Point

Bridge Restrict: Enabled

Remote Bridges MAC Adress: C8:BE:19:5A:xx:xx (Repeaterens mac adresse)

Takker for hjelp!

 

EDIT: Repeateren bruker selfølgelig samme ip adresse område (10.0.0.xxx) :tease:

Endret av Speed_It_Up_Yamaha_X
Lenke til kommentar

Ser ut til og virke nå, men skal prøve på d du skrev, om den blir borte i løpet av kvelden....

 

Nå har jeg hatt den i bridge en stund, men den detter alikavell ut. Repeateren min hadde ikke noe ''funksjon'' som heter ''repeater bridge''. Den har en sånn knapp som jeg la ved i bilde. Den står i repeater mode.

 

Her er tekst kopiert fra cmd og kommando ipconfig.

 

Trådløst LAN-kort Trådløs nettverkstilkobling 8

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Koblingslokal IPv6-adresse. . . . : xx:xx:xx:xx...

IPv4-adresse. . . . . . . . . . . : 10.0.0.6

Nettverksmaske . . . . . . . . . .: 255.255.255.0

Standard gateway . . . . . . . . .: 10.0.0.1

 

Den nextgentel-routeren har ikke ipv6, men det har repeateren. Jeg får ikke deaktivert denne i repeateren. Kan dette ha noen med saken å gjøre? :hmm:

 

Når repeateren detter ut, får jeg lokal ip til repeateren... Jeg får da altså ikke 10.0.0.xx.

 

Noen som vet noe? :)

post-279192-0-11441400-1358542711_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det var et godt poeng at støy/signal kan være det som får det til å falle ut.

 

Hvis du ikke får stabilitet ved kanalskifte, så prøv først med alt utstyret inkl repeateren i samme rom som router. Da vil du finne ut om det er signal/støy eller selve repeateren som er problemet.

 

Ved bruk av repeater, så bør du velge en plassering hvor repeateren får bra signal både fra router og klient. Det vil normalt si ca halvveis mellom de to.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg sliter litt med det samme som du. Har iPad2, Samsung Galaxy Note (1) og et ASUS nettbrett.

Jeg har satt 505 opp slik at den skal være en "repeater". Det som skjer når jeg kommer inn i stua, der 505 står, så viser Wifi-viften gode signal, men jeg kommer ikke ut på nettet. Hvis jeg slår wifi AV/PÅ, så går det som regel bra. Nå opplevde jeg at ASUS'n ikke fikk kommet ut på nettet. Prøvde å slå AV/PÅ wifi der også, men det gikk fortsatt ikke. Virker som om at iPad'n har det bra og fungerer som den skal.

Jeg har også samme SSID på router og 505. Kanskje jeg bør endre dette (igjen)?

Mener å ha gjort det, uten at det ble bedre. Men det er verdt er forsøk.

 

stimas

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Uff, var så dum å kjøpe denne. Har bare hatt problemer med D-link tidliggere. At jeg ikke lærer. Bruker den i Android på Samsung nettbrett og Sony Xperia . Har inst. appen.Samsung bra nå og da, men Sony takler ikke appen. Har problemer med å komme inn med http. Skriver htt://192.168.0.1, dlinkrouter.lokal, men det blir .com som nettleseren fyller ut. De gangene det funker får jeg ikke kontakt. Noen som har noe råd ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...