Gå til innhold

19-åring dømt til 19 år i fengsel for drap på Hilda (98)


Anbefalte innlegg

Nettavisens artikkel

Dagbladets artikkel

 

Kunne ikke finne en tråd for dette, derfor lager jeg en.

 

Saken er altså at en 19 år gammel gutt fra Os, Bergen nå er dømt til 19 års fengsel og 338 tusen kroner i oppreising/erstatning for voldtekt og drap på 98 år gamle Hilda.

 

Skal ikke uttale meg for mye om dette akkurat nå, men for meg virker det som at 19 år er en for høy straff i denne saken.

 

Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge dommen er det på grunn av hans unge alder. Det er ikke funnet noen formildende omstendigheter, hverken evnenivå, rus eller den påståtte blackout.

 

Geir :)

 

Ja, har lest det jeg også. Men personlig syns jeg ikke det skal ha noe å si. Er du 19 år så forstår du at det der er en gal handling.

Lenke til kommentar

Du mener 19 år er en for streng straff for å bryte seg inn hos en 98 år gammel, forsvarsløs dame, slå henne sønder og sammen, voldta henne og deretter myrde henne? Hva slags straffesystem er det egentlig du ønsker?

Endret av Concrux
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. straffen:

 

- Saken er sannsynligvis en av de mest alvorlige straffesakene etter krigen, med en så ung gjerningsmann.

Han påpeker at den er særlig brutal fordi den rammer en av de eldste innbyggerne i Os.

 

- Drapet alene ville gitt mellom 16 og 18 år i fengsel, fortsetter Torvund.

- Voldtekten alene er utmålt til seks års fengsel.

 

Fengselsstraffen settes noe ned på grunn av ung alder. Umodenhet og at han er tidligere ustraffet bidrar også til fradrag

 

Jeg synes straffen er ok, burde abselutt ikke vært noe mindre, han er gammel nok til å forstå sine handlinger.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne gutten må ha vært fryktelig plaget fra før av, da. Kanskje man skulle forsøkt å finne ut hvorfor han tok dette steget fremfor å demonisere han. Straffen vil han jo sone uansett.

 

Ting tyder vel på at han er en av få som virkelig ikke tåler alkohol. Folk flest blir bare fulle, men noen blir helt galne. Derfor tror jeg ikke at han ville havnet i en slik situasjon om han hadde holdt seg unna alkoholen, spesielt så sterk sprit.

Jeg kan dessuten nevne at jeg er, mest sannsynlig, blant de som ikke kan drikke uten å gå mer eller mindre amok. Derfor holder jeg meg langt unna alkohol.

Reaksjonen jeg fikk på valium da jeg var innlagt på sjukehus i en alder av 6 år og senere da jeg var rundt 12 hos tannlegen var, etter legens vurdering, psykose. Det skjer ikke hos alle, men de som er i risikosonen bør holde seg unna. Jeg vil tro det er tilsvarende for andre rusmiddel som f.eks. hasj: I seg selv ikke så farlig, men for en som ikke tåler det blir det fort eit problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...