Gå til innhold

Test: Samsung Ativ S (I8750)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin mobil, beste WP8 mobilen men dessverre alt for stor.

 

Hvorfor får store mobiler "Kan være for stor for noen" mens iPhone 5 (og andre mindre mobiler) får "liten skjerm" ?

 

Hvorfor får ikke denne "stor skjerm" som minus eller iPhone5 osv "For liten for noen".

 

Dere bør være konsekvent eller så blir disse testene alt for subjektive artikler.

 

For noen personer er iPhone 5 sin skjerm et pluss andre ett minus, visa verca med store mobiler.

 

Nå er jeg ikke ute etter å kapre tråden og gjøre den off-topic men vil bare ta det opp når jeg såg testen her.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor Samsung er så fantastisk glad i billigplasten sin som de bruker som bakdeksler på alle telefoner de lager og skjønner ihvertfall ikke hvorfor de skal prøve å lage en illusjon om at det er laget av børstet stål istedet.. Skal de bruke plast synes jeg man kan gjøre det gjennomført, slik Asus har gjort med Nexus 7, eller HTC gjorde med One X.

 

Ellers en fin test av en fin telefon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som minus: "Noen vil synes telefonen er for stor"Er det faan meg mulig?!!??!?Nå må dere sannelig gi dere, dette er ikke ett minus eller ett pluss det er en TOTALT usaklig subjektiv mening som ikke har noe som helst i en vurdering å gjøre.

 

Ja det er mulig.. Poenget er at telefonen er såpass stor at en del vil få problemer med å betjene den komfortabelt med en hånd. Da er dette et punkt som er verdt å nevne. Selv om det står nevnt betyr ikke dette at det er snakk om en kritisk feil ved telefonen.

 

Tulling...

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin mobil, beste WP8 mobilen men dessverre alt for stor.

 

Hvorfor får store mobiler "Kan være for stor for noen" mens iPhone 5 (og andre mindre mobiler) får "liten skjerm" ?

 

Hvorfor får ikke denne "stor skjerm" som minus eller iPhone5 osv "For liten for noen".

 

Dere bør være konsekvent eller så blir disse testene alt for subjektive artikler.

 

For noen personer er iPhone 5 sin skjerm et pluss andre ett minus, visa verca med store mobiler.

 

Nå er jeg ikke ute etter å kapre tråden og gjøre den off-topic men vil bare ta det opp når jeg såg testen her.

 

Helt enig med deg, og her sluttet jeg å lese testen. Dette blir jo svada fra a til å, når man trekker for slike tåpeligheter som dette. Heretter forventer jeg at alle telefoner får et minus, med enten for stor, eller for liten :p

At kameraet ikke har "bildestabilisator" synes jeg er merkelig, ettersom andre Samsung telefoner har dette som standard??? Men Samsung har vel ikke "reklamert" nok om dette, slik at amobil kan bruke det som et argument for Nokia.. Hmm... Ser vi at amobil er på tur til gamle synder igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er mulig.. Poenget er at telefonen er såpass stor at en del vil få problemer med å betjene den komfortabelt med en hånd. Da er dette et punkt som er verdt å nevne. Selv om det står nevnt betyr ikke dette at det er snakk om en kritisk feil ved telefonen.

 

Tulling...

Og (alle?) mindre telefoner er så små at det er knotete å treffe rette tast når man skriver på den. Skal holde meg for god til å kalle deg navn, men syns godt du kunne tenkt deg litt om før du strør rundt deg med personangrep. Det som er rette størrelsen for deg, er nødvendigvis ikke rette størrelsen for andre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og (alle?) mindre telefoner er så små at det er knotete å treffe rette tast når man skriver på den. Skal holde meg for god til å kalle deg navn, men syns godt du kunne tenkt deg litt om før du strør rundt deg med personangrep. Det som er rette størrelsen for deg, er nødvendigvis ikke rette størrelsen for andre?

 

Er helt med på at hvilken skjermstørrelse man foretrekker er en subjektiv sak, men det finnes likevel et par momenter som er kan være relevant for mange. På samme måte vil noen synes at en telefon som veier 150g være litt på den tunge siden, mens andre synes dette er helt greit. Likevel verdt å nevne i en omfattende test. Eksempelvis synes jeg det var helt på sin plass at Amobil noterte i sin test av Galaxy Note at den faktisk er så stor at den ikke nødvendigvis vil sitte komfortabelt i lommen.

 

Det jeg reagerte mest på når det gjalt utspillet jeg kommenterte var at vedkommende skjeller ut Amobil for å nevne et relevant moment i sin test.

 

Husk at anmeldelser alltid vil være preget av subjektivitet, og slik må det være. Om anmelder synes telefonen av ulike grunner er litt for stor, så har han da all sin rett til å nevne dette. Hvis ikke blir en hver omtale ganske mangefull mener jeg.

 

Hvis en test bemerker 'pen design' som et positivt trekk ved testen, skal man da kritisere testen ettersom dette også er en tildels subjektiv sak? "Jeg synes ikke designet er pent!" kan man jo alltids påstå..

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
Som minus: "Noen vil synes telefonen er for stor"Er det faan meg mulig?!!??!?Nå må dere sannelig gi dere, dette er ikke ett minus eller ett pluss det er en TOTALT usaklig subjektiv mening som ikke har noe som helst i en vurdering å gjøre.
Ja det er mulig.. Poenget er at telefonen er såpass stor at en del vil få problemer med å betjene den komfortabelt med en hånd. Da er dette et punkt som er verdt å nevne. Selv om det står nevnt betyr ikke dette at det er snakk om en kritisk feil ved telefonen.Tulling...

 

Hva er problemet ditt?

 

Å sette "Noen vil synes telefonen er for stor" på minussiden for en telefon er og blir idiotisk. Det kan nevnes i testen, men ikke stå oppført som minus. Har du noen gang sett en biltest hvor testpersonen gir minus til en SUV fordi den kan være for stor for noen?

 

Nei, det hører ikke hjemme noe sted. Da vil samtlige telefoner få minus på størrelsen fordi NOEN ikke er komfortable med størrelsen, enten den er stor, medium eller liten.

 

Pffff.

Endret av TheMoonMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er helt med på at hvilken skjermstørrelse man foretrekker er en subjektiv sak, men det finnes likevel et par momenter som er kan være relevant for mange. På samme måte vil noen synes at en telefon som veier 150g være litt på den tunge siden, mens andre synes dette er helt greit. Likevel verdt å nevne i en omfattende test. Eksempelvis synes jeg det var helt på sin plass at Amobil noterte i sin test av Galaxy Note at den faktisk er så stor at den ikke nødvendigvis vil sitte komfortabelt i lommen.

 

Det jeg reagerte mest på når det gjalt utspillet jeg kommenterte var at vedkommende skjeller ut Amobil for å nevne et relevant moment i sin test.

 

Husk at anmeldelser alltid vil være preget av subjektivitet, og slik må det være. Om anmelder synes telefonen av ulike grunner er litt for stor, så har han da all sin rett til å nevne dette. Hvis ikke blir en hver omtale ganske mangefull mener jeg.

 

Hvis en test bemerker 'pen design' som et positivt trekk ved testen, skal man da kritisere testen ettersom dette også er en tildels subjektiv sak? "Jeg synes ikke designet er pent!" kan man jo alltids påstå..

 

Og leser man testen av Lumia 920, som faktisk er større, så ser man ikke at de har gitt den minus for å være for stor. Da må man vel kunne si at Amobil er avkledd, og står med buksene rundt anklene?

De trekker den imidlertid for at noen kan finne den for tung, noe jeg personlig ikke tror en dritt på, men ser at det kan være et minus for enkelte. Men her burde det også stått som en kommentar, uten et minus foran.

Og kan du forklare meg hvorfor amobil trekker frem bildestabilisator på Lumia, og gjør et poeng av at det ikke finnes på Samsung? Noe jeg finner meget rart, ettersom S3 og Note 2 har dette. Kanskje ikke optisk bildestabilisering, men allikevel er det bildestabilisator på kameraet. Og hvem vet, kanskje Samsung sin fungerer best?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor Samsung er så fantastisk glad i billigplasten sin som de bruker som bakdeksler på alle telefoner de lager og skjønner ihvertfall ikke hvorfor de skal prøve å lage en illusjon om at det er laget av børstet stål istedet.. Skal de bruke plast synes jeg man kan gjøre det gjennomført, slik Asus har gjort med Nexus 7, eller HTC gjorde med One X. Ellers en fin test av en fin telefon :)

 

Billigplasten tåler veldig mye, i forhold til vanlig plastikk, den er bøylig, så den ikke brekker. Men enig med deg, stål er finere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er problemet ditt?

 

Å sette "Noen vil synes telefonen er for stor" på minussiden for en telefon er og blir idiotisk. Det kan nevnes i testen, men ikke stå oppført som minus. Har du noen gang sett en biltest hvor testpersonen gir minus til en SUV fordi den kan være for stor for noen?

 

Nei, det hører ikke hjemme noe sted. Da vil samtlige telefoner få minus på størrelsen fordi NOEN ikke er komfortable med størrelsen, enten den er stor, medium eller liten.

 

Pffff.

 

Det må være takhøyde for at anmelder nevner momenter som for vedkommende stikker seg ut mener jeg. Biltester er da som regel fulle av subjektive betraktninger om alt fra kjøreegenskaper til design.

 

Telefonen her har tydeligvis gjort et svært godt inntrykk på anmelder, ettersom den fikk "anbefalt"-stempel og god helhetlig vurdering, mens flere her reagerer som om telefonen blir slaktet fordi den er stor. En produktanmeldelse er en beskrivelse av en fagpersons opplevelse av et produkt...

 

MEN, når dette er sagt synes jeg det er merkelig at det står nevnt som et punkt i testen når det ikke blir utdypet i testen overhodet (så vidt jeg fikk med meg.. correct me if I am wrong).. og det sies til og med

I praksis fremstår de to telefonene [Ativ S og Lumia 920 med sine 4.5" som noenlunde like store
og da stiller jeg meg også undrende til hva anmelder egentlig mener.

 

Likefullt forsvarer jeg en anmelders mulighet til å mene at en telefon er stor.

Lenke til kommentar

Og leser man testen av Lumia 920, som faktisk er større, så ser man ikke at de har gitt den minus for å være for stor. Da må man vel kunne si at Amobil er avkledd, og står med buksene rundt anklene?

De trekker den imidlertid for at noen kan finne den for tung, noe jeg personlig ikke tror en dritt på, men ser at det kan være et minus for enkelte. Men her burde det også stått som en kommentar, uten et minus foran.

Og kan du forklare meg hvorfor amobil trekker frem bildestabilisator på Lumia, og gjør et poeng av at det ikke finnes på Samsung? Noe jeg finner meget rart, ettersom S3 og Note 2 har dette. Kanskje ikke optisk bildestabilisering, men allikevel er det bildestabilisator på kameraet. Og hvem vet, kanskje Samsung sin fungerer best?

 

Du har rett i at Amobil er langt fra konsekvente i sine produkttester, men nå er det også ulike personer som står bak testene og da må man akseptere slike variasjoner (til en viss grad).

 

At du ikke "tror en dritt på" at Lumia 920 kan av noen oppfattes som tung gir meg et inntrykk av at du er mer opptatt av at en produkttest skal gjennspeile det DU tror om produktet, ikke hva anmelder mener. For det er faktisk mange anmeldelser av Lumia 920 som nevner vekten..

The sheer size and weight of the Nokia Lumia 920 will be a deal breaker for some

- Techradar

 

the negatives were the unimpressive battery life and heavy weight
- Wikipedia Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Fin mobil, beste WP8 mobilen men dessverre alt for stor. Hvorfor får store mobiler "Kan være for stor for noen" mens iPhone 5 (og andre mindre mobiler) får "liten skjerm" ?Hvorfor får ikke denne "stor skjerm" som minus eller iPhone5 osv "For liten for noen". Dere bør være konsekvent eller så blir disse testene alt for subjektive artikler. For noen personer er iPhone 5 sin skjerm et pluss andre ett minus, visa verca med store mobiler. Nå er jeg ikke ute etter å kapre tråden og gjøre den off-topic men vil bare ta det opp når jeg såg testen her.

 

Hei, når vi nevner at telefonen kan være i største laget for noen under minus, så betyr ikke det at dette er noe vi har gitt trekk for. Stor er positivt for noen og negativt for andre.

 

Poenget med pluss- og minuslistene er å liste opp ting som kan være positivt eller negativt for noen - og som man bør være oppmerksom på. Mange leser ikke testene i sin helhet, og da er en slik sjekkliste nyttig.

 

Under testingen av telefonene har vi et fast testoppsett vi går etter, med faste punkter vi skal gjennom slik at vi reduserer den subjektive delen av testen til et minimum. Og man kan altså ikke "regne med" plussene og minusene - de er bare ment som en oppsummering og kjøpshjelp.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei, når vi nevner at telefonen kan være i største laget for noen under minus, så betyr ikke det at dette er noe vi har gitt trekk for. Stor er positivt for noen og negativt for andre.

 

Poenget med pluss- og minuslistene er å liste opp ting som kan være positivt eller negativt for noen - og som man bør være oppmerksom på. Mange leser ikke testene i sin helhet, og da er en slik sjekkliste nyttig

 

Under testingen av telefonene har vi et fast testoppsett vi går etter, med faste punkter vi skal gjennom slik at vi reduserer den subjektive delen av testen til et minimum. Og man kan altså ikke "regne med" plussene og minusene - de er bare ment som en oppsummering og kjøpshjelp.

 

Joda, jeg bryr meg ikke om det blir trekk for det eller ei, synes bare det er rart at dere formulerer dere så forskjellig. "For liten skjerm" er mye mer negativt enn "Kan være liten for noen personer".

Lenke til kommentar

Hei, når vi nevner at telefonen kan være i største laget for noen under minus, så betyr ikke det at dette er noe vi har gitt trekk for. Stor er positivt for noen og negativt for andre.

 

Poenget med pluss- og minuslistene er å liste opp ting som kan være positivt eller negativt for noen - og som man bør være oppmerksom på. Mange leser ikke testene i sin helhet, og da er en slik sjekkliste nyttig.

 

Under testingen av telefonene har vi et fast testoppsett vi går etter, med faste punkter vi skal gjennom slik at vi reduserer den subjektive delen av testen til et minimum. Og man kan altså ikke "regne med" plussene og minusene - de er bare ment som en oppsummering og kjøpshjelp.

 

Men dere "glemte" å nevne at Lumia føltes "stor".

Og skal man følge deg på det du sier, så burde det også stå under pluss listen.

Lenke til kommentar

Du har rett i at Amobil er langt fra konsekvente i sine produkttester, men nå er det også ulike personer som står bak testene og da må man akseptere slike variasjoner (til en viss grad).

 

At du ikke "tror en dritt på" at Lumia 920 kan av noen oppfattes som tung gir meg et inntrykk av at du er mer opptatt av at en produkttest skal gjennspeile det DU tror om produktet, ikke hva anmelder mener. For det er faktisk mange anmeldelser av Lumia 920 som nevner vekten..

- Techradar

 

- Wikipedia

 

Jeg tror ikke at de 30 grammene ekstra blir en dealbraker for noen som helst. Tror tvert imot. Tror det er med og "underbygger" kvalitets følelsen som Nokia prøver å "selge" sine kunder. Jeg tror faktisk Nokia kunnet laget denne telefonen mye lettere, men da ville nok "kvalitets følelsen" vært atskillig lavere.

Grunnen til at noen nettsteder nå plutselig synes Lumia er for tung, er vel pga at Apple har laget en "fjærlett" IP5, som de har trykket til sitt bryst....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...