Gå til innhold

Mystiske mønstre i Gobi-ørkenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øverste bildet gir ikke noe mening fordi bildet gjør at mønsteret er perfekt fra sattelittens posisjon, men man kan se konturen alt, og at sandeni bunnen av dalen og fjelltopper har samme "farge", noe som gjør det mer sannsynlig at det er sattelittbildet det er noe fusk med.

 

Men var det på flat mark ville jeg påstått at det var layout for en by som kunne brukes til stridstrening.

 

.frank

Lenke til kommentar

Rart å ha så stor militær aktivitet nær noen nikkelgruver. Men er ingen ekspert på området, så kan godt være geologen har rett. Men at det skjer rare ting på Area51 er ihvertfall sikkert.

Hvorfor? Kina har MYE atomvåpen, og gruver er ypperlige steder å hjemme dem, spesielt siden USAs sattelitter kan spore opp konsentrert uran og plutonium, (per USDOD offisielle uttalelser)

 

-frank

Lenke til kommentar
Rart å ha så stor militær aktivitet nær noen nikkelgruver. Men er ingen ekspert på området, så kan godt være geologen har rett. Men at det skjer rare ting på Area51 er ihvertfall sikkert.
Hvorfor? Kina har MYE atomvåpen, og gruver er ypperlige steder å hjemme dem, spesielt siden USAs sattelitter kan spore opp konsentrert uran og plutonium, (per USDOD offisielle uttalelser)-frank

 

De har ikke så mange atomvåpen, ihvertfall ikke i forhold til Russland og USA. 3-400 kanksje? Hvis det er noe de tester der så er det nok heller missiler eller satelittteknologi.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Rart å ha så stor militær aktivitet nær noen nikkelgruver.

Slik jeg las det forstod jeg det som om militæret var der først. Så startet søken etter nikkel 16 mil unna. Mer en tilfeldighet.

 

Edit: Det var ca 16 mil fra en forskningsstasjon. Kinas forsvar har vel forsåvidt ikke noe med saken å gjøre annet en at det var samme person som fant disse bildene som hadde funnet det andre bildet i artikkelen. Alt annet er bare spekulering.

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Jeg fant et par skrivefeil i artikkelen. Hva med bittelitt korrekturlesning?

 

Du skriver ikke hvilken enkelt kineser dette er snakk om??

 

Det er den italienske geologen Ameliia Carolina Sparavigna, en assisterende professor i fysisk ved universitetet Politecnico i Torino, som hevder å ha løst gåten. Hun mener at de fremmede mønstrene er «helt klart menneskeskapt» og mener at de uvanlige mønstrene er resultatet av kineserens søken etter nikkel i ørkenen.

 

 

 

 

Er dette kjøretøy som er bærere av miltbrann-sporer?

 

MILITÆRT KJØRETØY: Kikker du nærme i sirkelen kan du se konturen av miltære kjøretøy, blant annet jagerfly.

Foto: Skjermdump, Google Maps

 

 

 

 

Litt konstruktiv kritikk. Jeg syntes denne setningen ble noe tung å lese.

 

 

Sparavignas teori er ikke usannsynlig, spesielt ikke siden kinesiske myndigheter for ikke lenge siden bekreftet at de har funnet over 1,28 millioner tonn med nikkelmalm i regionen.

 

 

 

 

Ikke skriver du om vannledning, strømledning og heller ingen andre måter hvor ledning er aktuellt. Hva ledes?

 

 

Sparavignas teori er ikke usannsynlig, spesielt ikke siden kinesiske myndigheter for ikke lenge siden bekreftet at de har funnet over 1,28 millioner tonn med nikkelmalm i regionen. Professoren mener at området som mønstrene er oppdaget ble skapt på ledning etter nikkelmalmen, og er rester etter gruveganger og borehull skapt av kinesiske studenter som praktiserer og finpusser sine søketeknikker i ørkenen.

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...