Gå til innhold

Asus Padfone 2 Tråden - Alt om Padfone 2


Anbefalte innlegg

Priser - Finn de beste prisene på Padfone 2 her:

Asus PadFone 2 2-in-1 32GB

Asus PadFone 2 2-in-1 64GB

Asus PadFone 2 32GB

Asus PadFone 2 64GB

 

Kan kjøpes som vanlig telefon også, og er super som vanlig telefon også.

 

NB! Pass på at det er Padfone2 2in1 og ikke Padfone 2in1, da er de Padfone 1.

 

Hva er Padfone 2?

P_500.jpg

 

Padfone 2 kommer med Android 4.1, med "smørmyk" -prosjektet, som skal sørge for at når en blar mellom menyen vil det ikke kunne sees noen form for forsinkelse.

 

 

Spesifikasjoner:

 

CPU: Quad-core 1.5 GHz Krait (Qualcomm APQ8064) (Slags Cortex 15, den har ikke 15 "Piplines", men 12)

GPU: Adreno 320

Ram: 2 GB

Harddisk: 32-64 GB

Kamera bak: 13 megapixeler med LED blitz. Blenderåpning: F2.4

Kamera foran: 1.2 megapixeler

Egenskaper til Kameraet bak:

Autofokus, Seriefotografering med korte tidsintervaller, Digital zoom, Geo tagging, Panorama

Film egenskaper til kameraet bak:

1920x1080 (1080p HD) (30 fps), 1280x720 (720p HD) (60 fps)

 

Skjerm:

Størrelse: 4.70 tommer

Oppløsning: 720 x 1280 pixels

Skjermteknologi: Super IPS+ LCD

Touchscreen: Capacitive, Multi-touch

Funksjoner:Light sensor, Proximity sensor, Scratch-resistant glass

 

Nettverk og frekvenser (SIM Micro-SIM):

 

2G Network (Frekvensene støttes på Global basis)

GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G Network (Frekvensene støttes på Global basis)

HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100

HSDPA 900 / 2100

4G Network LTE (Vil fungere i Norge, USA og stort sett alle land som har 4G - LTE)

800 / 1800 / 2600

 

GPS og A-GPS

 

Tilkoblingsmuligheter:

Bluetooth 4.0

Wi-Fi: 802.11 a, b, g, n

Mobile hotspot:Yes

USB: USB 2.0

Utganer/innganger: microUSB

Funksjoner: Masselagringsenhet og USB lading

Andre funksjoner: NFC, DLNA, Tethering, Computer sync, OTA sync

 

Mål: 137.9 x 68.9 x 9 mm (5.43 x 2.71 x 0.35 inches)

 

Vekt:

Padfone: 135 g (4.76 oz)

Dock: 514 g

Padfone + dock: 649 g

 

Batteri:

Kapasitet: 2140 mAh

Taletid: 16 timer med 3G og 36 timer med docken.

Endret av Vebb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilleggsutstyr:

http://www.asus.com/Tablet_Mobile_Accessories/PadFone_2_Station_TranSleeve/

http://www.asus.com/Tablet_Mobile_Accessories/PadFone_2_Bottom_Flip_Cover/

http://www.asus.com/Tablet_Mobile_Accessories/PadFone_2_Car_Charger_Kit/

 

Bare å søke på sider som www.prisjakt.no for å se om det er mulig å få bestilt i Norge :)

 

 

Åpner denne tråden igjen, og kommer mest sannsynlig til å legge ut et fult "review"/ en full gjennomgang av Padfone 2 :)

Endret av Vebb
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte en 64GB versjon av Padfone2, og må si at jeg er stort sett fornøyd. Men det er et par irriterende bugs:

- Det er en app som heter Personer på norsk, som klikker i tide og utide. Hver gang denne klikker fører det til at jeg ikke kan se noen av kontaktene mine, og det tar gjerne lang tid før det fungerer igjen.(problem med PF eller android 4.1)

- Ekstra irriterende siden 180.no appen ikke fungerer på den, altså har jeg ingen aning hvem som ringer.

- Telefonen restarter seg i blant

 

Også er jeg usikker på det med 4G. Telefonen min kjører kun på turbo 3G nå. Jeg har chess, som bruker netcom sitt nett. Såvidt meg bekjent får jeg 4G når netcom har oppgradert nettet sitt. (?).

 

Ellers er jeg fornøyd, telefonen er rask, skjermen er god og det meste fungerer som det skal.

 

Andre erfaringer?

Lenke til kommentar

Jeg har også 64GB versjon av Padfone2 og er veldig fornøyd. Jeg bruker engelsk språk, men har ikke hatt noen problemer med kontaktene mine bortsett fra at den ikke vil synce facebookkontakter, men det skal være et problem med jelly bean, ikke telefonen.

 

Jeg bruker gulesider sin app som gjør det samme som 180.no, den virker hvertfall som den skal. Har ikke prøvd 180.no.

 

Jeg har heller ikke opplevd at telefonen restarter, bortsett fra ved et par tilfeller der programmet jeg brukte hang seg opp. Den har altså ikke restartet mens skjermen har vært av.

 

Det stemmer at vi Chesskunder ikke får 4G før nettet er oppgradert. Siste jeg leste var at det skulle åpnes i starten av 2013.

 

Største minusene mine med telefonen er det jeg visste på forhånd, altså at den ikke støtter sd-kort og at den ikke kan bytte batteri. Skjønner heller ikke hvorfor den ikke støtter videotelefoni uten å bruke program som skype ol, slik som for eksempel samsung sine telefoner gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg bruker gulesider sin app nå, men må si at 180.no sin er betydelig bedre. Bl.a får jeg ikke opp hvem som ringer, og jeg har heller ikke mulighet til å lagre den som ringte meg/jeg ringer etter å ha lagt på. For 180.no sin app blir dette lagret automatisk med alle dataene som er koblet til personen.

 

Såvidt jeg vet gjelder syncingen med facebook for alt over android 4.0, og er pga uenighet mellom google og facebook.

 

Det er fortsatt voldsomt irriterende det problemet med kontaktene. I tillegg har et par kontakter blitt linket sammen, altså 2 forskjellige personer. Kanskje telefonen min er bugget?

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Padfone2 den 13. januar. Hadde den i ca to uker før den forsvant på en fuktig bytur, anbefales ikke. Har nå en ny på vei i posten.

 

På de to ukene rakk jeg riktignok å legge meg opp et inntrykk av telefonen, og for min del var det nesten utelukkende positivt. Den er rask, stor (men lett), responsiv og funksjonell. Så har vi tablet-extensionen som jo er rosinen i pølsa. Litt lav oppløsning på denne riktig nok, men jeg kan ikke si at det har plaget meg i det hele tatt. Det er kun to ting jeg vil utsette på denne telefonen. Det første er at jeg (i likhet med andre her ser det ut som) har hatt en del problemer med kontakter-appen, håper det ordner seg når den nye kommer. Det andre er at den lar seg miste. Drittelefon.

 

 

 

 

 

 

 

4G fungerer forresten strålende for oss djuice-kunder, i alle fall her i Trondheim :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk min Padfone2 den 13. januar. Hadde den i ca to uker før den forsvant på en fuktig bytur, anbefales ikke. Har nå en ny på vei i posten.

 

På de to ukene rakk jeg riktignok å legge meg opp et inntrykk av telefonen, og for min del var det nesten utelukkende positivt. Den er rask, stor (men lett), responsiv og funksjonell. Så har vi tablet-extensionen som jo er rosinen i pølsa. Litt lav oppløsning på denne riktig nok, men jeg kan ikke si at det har plaget meg i det hele tatt. Det er kun to ting jeg vil utsette på denne telefonen. Det første er at jeg (i likhet med andre her ser det ut som) har hatt en del problemer med kontakter-appen, håper det ordner seg når den nye kommer. Det andre er at den lar seg miste. Drittelefon.

 

 

 

 

 

 

 

4G fungerer forresten strålende for oss djuice-kunder, i alle fall her i Trondheim :tease:

 

Du har også hatt problemer med kontakter appen altså? Vet du om denne appen følger med android 4.1, eller om den følger med asus skallet som ligger på toppen?

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke testet at gulesider faktisk slo opp ukjente telefonnummer, jeg regnte bare med det virket siden det virket på min gamle HTC Desire Z. Prøvde å ringe meg selv fra jobbtelefonen, og da søkte den ikke opp nummeret. Man finner ingen treff på det nummeret på tlf.no heller da.

 

Jeg hadde en ubesvart samtale i går fra en som ringte feil, og da hadde gulesider søkt opp nummeret slik at det stod hvem sitt nummer det var i notifications, men siden jeg ikke merket når han ringt vet jeg ikke om det kom opp på skjermen mens det ringte.

 

En ting jeg ikke liker med nettbrettet er at jack og usb er på hver sin langside. Det fungerer altså ganske dårlig å lade den mens man bruker headphones.

Lenke til kommentar

Venter ennå på min nye Padfone 2, fikk en i forrige uke fra Proshop men docking med Padfone Station fungerte ikke så sendte den tilbake. Ble deres levert med Jelly Bean ferdig installert? La merke til at på min var det kun versjon 4.0.4.

 

Inntrykket av selve telefonen den lille tiden jeg hadde den var i allefall supert :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også Padfone 2 STERKT! Har en Note 2 nå som jeg er veldig fornøyd med men blir litt fort lei. Har hatt 3 Note 2 de siste 4 månedene så jegt vender alltid tilbake til den.

 

Problemet nå er at Sony Z kommer om noen uker.

 

I tillegg så har jeg inntrykk av at det er mye feil på Padfone 2 eller Asus produkter generellt. Dinside har testet både rutere og Padfone 2 og i alle tilfellene så er det kommet oppdateringer på testene hvor de skriver " FRISKMELDT! ". Dette etter at enhetene er byttet en eller flere ganger.

 

What to do :hmm:

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet, første jeg fikk tilsendt var feil på så venter nå på ny. Har liksom vært innom de fleste andre merker og vært blodfan av Nokia i alle år så sto mellom denne og Lumia 920. Men vet ikke helt hva jeg synes om WP8 og det OSet er noget nytt enda så tenker å la det modnes litt før jeg eventuelt prøver. Da har sikkert Nokia kommet med en alu versjon av 920 med 41 mpx kamera på plass :)

 

Ville uansett prøve noe nytt og noe særlig råere enn Padfone 2 finnes ikke mange av. Liker løsningen med å ha alt på en plass (i telefonen) selv om man bruker nettbrett. Kamera virker knaillgodt og Asus kjører nesten ren Android, kun med noen tilpasset aps og menyer som egentlig gjør telefonen mye mer brukervennlig.

 

Time will show, skal nu gi denne en sjanse å teste den godt ut. Duger den ikke blir det fort Nokia igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk min Padfone2 den 13. januar. Hadde den i ca to uker før den forsvant på en fuktig bytur, anbefales ikke. Har nå en ny på vei i posten.

 

På de to ukene rakk jeg riktignok å legge meg opp et inntrykk av telefonen, og for min del var det nesten utelukkende positivt. Den er rask, stor (men lett), responsiv og funksjonell. Så har vi tablet-extensionen som jo er rosinen i pølsa. Litt lav oppløsning på denne riktig nok, men jeg kan ikke si at det har plaget meg i det hele tatt. Det er kun to ting jeg vil utsette på denne telefonen. Det første er at jeg (i likhet med andre her ser det ut som) har hatt en del problemer med kontakter-appen, håper det ordner seg når den nye kommer. Det andre er at den lar seg miste. Drittelefon.

 

 

 

 

 

 

 

4G fungerer forresten strålende for oss djuice-kunder, i alle fall her i Trondheim :tease:

 

Fungerer den nye telefonen greit ift kontakter appen? Jeg resatte min til fabrikkinstillinger i dag, og har ikke hatt noen problemer ift dette enda. Så antakelig er det en app som har forutsaket problemene jeg har hatt.

 

Kanskje det har noe med facebook synkroniseringen å gjøre?

 

 

Edit: En ting til, nå fungerer endelig 180.no appen på telefonen :D

Endret av vebbiii
Lenke til kommentar

Kontakt appen funker fint etter resett ja, vil ikke synke mot FB men det trur jeg er ett problem mellom FB og Android å har ikkno med Asus å gjøre. 180.no fungere å fint her men....

 

Google Talk fusker, prøvd video samtale å den ringer ut så slår appen seg av... Fortsetter å ringe hos den jeg ringer til..??

 

HBO Nordic i nettbrett modus fungere heller ikke, telefonen resettes når jeg skal starte å se en film.

 

Ellers, null tull :)

Lenke til kommentar

Hehe.. det minner meg på, når jeg gikk innpå facebook appen for første gang, så ga den meg muligheten til å legge til folk. Men den ville kun legge til folk som jeg IKKE har på som venner på face, altså fjerne bekjente. Så jeg huket av på en av de(en som er kunde av meg), og da hadde plutselig facebook appen lagt til han som venn... Merkelige greier, det der.

Lenke til kommentar

Da er Padfone Infinity ute og jeg sitter med padfone 2 i noen uker nå, "personer" appen som det blir sagt er laget av google, mulig den krasjer med asus sine "fixer". Skal prøve å flashe stock google til telefonen og legge ut en guid om jeg får det til. Beklager at jeg ikke strøk lakenet som er den hvite bakgrunnen.

 

For å roote padfone 2 gå her og under utilities laster en ned unlock device app, i tillegg under USB må en laste ned ASUS Padfone 2 USB Drivers.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_lcYGS3xD-U

Endret av Vebb
Lenke til kommentar

Kjøpte denne på impuls her for en ukes tid siden, og jeg er imponert.

 

Det å alltid ha reservebatteri er så genialt. For meg som alltid har både laptop og nettbrett med meg så er det heller ikke noe ekstra vekt å dra på.

 

Ser at flere her har hatt problemer med kontakter-appen, men hva bruker man den til? Jeg ringer mye i jobb, og tilbringer 80 % av tiden jeg bruker med PadFonen i Telefonmodusen. Når jeg vil ringe noen fra kontaktlista mi bare begynner jeg å skrive navnet deres med telefontastene, og vips dukker det som passer opp i venstre felt ved siden av tastene.

 

Det er også første gang at jeg har en androidenhet med stock ROM som ikke bruker batteri som en full sjømann innimellom. Og jeg har hatt _mange_ forskjellige telefoner og nettbrett for å si det sånn. :)

 

For bedrifter må jo dette være selve frelsen. All sikkerhet settes på en enhet, null mas fra brukere om å få tilgang på data på både nettbrett og telefon og i tillegg færre enheter å passe på mot nettverk og tjenester internt.

 

Dette er en sterk femmer for jobbruk og for den som reiser mye. Du slipper å lete etter strøm på flyplasser og cafeer, det er bare å docke i nettbrettet og velge telefonpreferert modus - vips så lader brettet telefonen.

 

Eneste jeg vil trekke litt for er tekstkvaliteten i brettmodus. Tidvis synes jeg denne blir noe fuzzy - langt fra like skarp som på iPad2. Har ikke sett nærmere på det, da det har lite å si for funksjonaliteten til brettet.

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...