Gå til innhold

Google gjør skjermdeling til en lek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anta at denne ikke kjører som service, og derfor ikke nødvendigvis kan erstatte rdp i hjemmenettverk. Mot venner og familie hvor jeg i dag kjører Teamviewer (med sitt kronglete oppsett) er jo dette en klar kandidat.

 

Kronglete oppsett? Hva tenker du på? Har brukt en del Teamviewer og har ikke opplevd ting som kronglete.

Endret av KjellV
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Husker når dette tilegget hadde et annet navn i chrome. et par versjoner siden het den bare remote desktop. Skrudde den fort den av da ja, da den er standard som kjørende. Fortsetter nok å ha den av, for dette har jeg ikke bruk for.

 

Men fint at google integrerer dette i en nettleser(litt som at den allerede har flash innebygget, en mindre ting å tenke på å oppdatere) Det gjør det nok litt enklere for hvermansen å bruke disse funksjonene, enn å laste ned andre programmer(selv om du også her må installere en plugin).

Lenke til kommentar

Vil anta at denne ikke kjører som service, og derfor ikke nødvendigvis kan erstatte rdp i hjemmenettverk. Mot venner og familie hvor jeg i dag kjører Teamviewer (med sitt kronglete oppsett) er jo dette en klar kandidat.

 

Kronglete oppsett? Hva tenker du på? Har brukt en del Teamviewer og har ikke opplevd ting som kronglete.

 

Kronglete oppsett jo.... Sammenligner du TeamViewer med Logmein så faller Teamviewer tvers igjennom.... Makan til opplegg for å komme igang å fjernstyre pcer med Teamviewer skal en lete lenge etter...

På Logmein kan du til og med fjernstyre fra ipaden....og det på en utrolig elegant måte...

 

Har ikke testet Googles løsning enda, men ser spennende ut....

Lenke til kommentar

Vil anta at denne ikke kjører som service, og derfor ikke nødvendigvis kan erstatte rdp i hjemmenettverk. Mot venner og familie hvor jeg i dag kjører Teamviewer (med sitt kronglete oppsett) er jo dette en klar kandidat.

 

Kronglete oppsett? Hva tenker du på? Har brukt en del Teamviewer og har ikke opplevd ting som kronglete.

 

Kronglete oppsett jo.... Sammenligner du TeamViewer med Logmein så faller Teamviewer tvers igjennom.... Makan til opplegg for å komme igang å fjernstyre pcer med Teamviewer skal en lete lenge etter...

På Logmein kan du til og med fjernstyre fra ipaden....og det på en utrolig elegant måte...

 

Har ikke testet Googles løsning enda, men ser spennende ut....

Med TeamViewer kan jeg fjernstyre fra android telefomen min, og det på en utrolig elegant måte. Jeg hadde også vært ineressert i å høre hva som er kronglete med TeamViewer, utenom at du sier det. Har aldri vært borti noe som kommer i nærheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kronglete oppsett jo.... Sammenligner du TeamViewer med Logmein så faller Teamviewer tvers igjennom.... Makan til opplegg for å komme igang å fjernstyre pcer med Teamviewer skal en lete lenge etter...

På Logmein kan du til og med fjernstyre fra ipaden....og det på en utrolig elegant måte...

 

Har ikke testet Googles løsning enda, men ser spennende ut....

Fantastisk bidrag. Jeg spør etter hva som er kronglete og du svarer at jo, det er kronglete og makan til opplegg. Ble jeg noe klokere med ditt svar tror du? Prøv igjen og fortell hva som er kronglete og "makan til opplegg".

 

Jeg og de jeg kjenner som bruker Teamviewer opplever installasjon og bruk som enkelt og pålitelig. Via brukerkontoen min hos Teamviewer kan jeg koble meg til maskinene jeg har lagt til uten at noen trenger å godkjenne noe, til og med før Windows-pålogging. Dette kan også gjøres fra iOS og Android.

Endret av KjellV
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil anta at denne ikke kjører som service, og derfor ikke nødvendigvis kan erstatte rdp i hjemmenettverk. Mot venner og familie hvor jeg i dag kjører Teamviewer (med sitt kronglete oppsett) er jo dette en klar kandidat.

 

Kronglete oppsett? Hva tenker du på? Har brukt en del Teamviewer og har ikke opplevd ting som kronglete.

 

Kronglete oppsett jo.... Sammenligner du TeamViewer med Logmein så faller Teamviewer tvers igjennom.... Makan til opplegg for å komme igang å fjernstyre pcer med Teamviewer skal en lete lenge etter...

På Logmein kan du til og med fjernstyre fra ipaden....og det på en utrolig elegant måte...

 

Har ikke testet Googles løsning enda, men ser spennende ut....

 

Med teamviewer ber jeg venner og familie gå på en nettside, laste ned et program og kjøre det. Deretter leser de opp et tall og passord for meg.

 

Med Chrome må du be dem om å legge inn Chrome, så legge inn tillegget, og så aktivere det og lese opp "koden"

 

Jeg klarer ikke se hvordan dette er lettere til skjermdeling enn hva teamviewer allerede tilbyr. Det er fortsatt et klart flertall av mine bekjentskaper som ikke engang vet hva Chrome er, men som likevel får opp teamviewer når de trenger fjernhjelp

Lenke til kommentar

Det jeg trøbler litt med på Teamviewer er de forskjellige privacyinstillingene. Hos noen skal den kjøre i oppstart med fast passord, hos andre skal den generere nytt passord hver gang, eller startes manuelt. Ikke alltid dette funker slik jeg tror jeg har satt det opp.

Noen har flere versjoner installert samtidig siden 7'ern ikke avinstallerte 6'ern automatisk.

Funker stort sett bra da, og har bedre respons og grensesnitt en f eks logmein. Spørs dog om noen over 70 helt uten dataerfaring klarer å starte Google's versjon. Alt annet enn å klikke på ikoner på skrivebord er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med de som synes TeamViewer fungerer bra til dette formålet. Tenkte med en gang jeg leste "Det som er nytt med Chrome Remote Desktop er hvor lett det hele er, og hvor raskt du kan komme igang." at jeg ikke egentlig ser hvordan det kan bli så fryktelig mye enklere enn TeamViewer...

 

Dessuten har jeg aldri sett poenget med at absolutt alt skal skje gjennom en nettleser om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...