Gå til innhold

Bytt operatør på dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir vel litt dumt når posten bruker 2-3 dager bare i postgang av simkortet fra den nye operatøren...

 

Dersom portering skjer innen 16 timer, vil det mange som vil være uten dekning i flere dager mens de venter på nytt sim, mao så vil ikke dette bli noen ny "standard" i de fleste tilfeller.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg var i ferd med å bytte abonnement tidligere i år (eller i fjor). En ting var at det tok minst en uke, andre tingen var at en unødvendig lang prosess måtte til for å få nummeret over på meg (sto ikke i mitt navn). Fysiske papirer måtte til (personvern og sikkerhet er inne i bildet, men:), kunne ikke slikt gått over BankID? Det brukes som trygg digital underskrift, så hvorfor ikke tenker jeg.

 

Ser for meg at folk har lettere for å bytte over til en konkurrent med de nye "rutinene" hvis det bare tar 16 timer. :)

Lenke til kommentar

Det blir vel litt dumt når posten bruker 2-3 dager bare i postgang av simkortet fra den nye operatøren...

 

Dersom portering skjer innen 16 timer, vil det mange som vil være uten dekning i flere dager mens de venter på nytt sim, mao så vil ikke dette bli noen ny "standard" i de fleste tilfeller.

tror du virkelig dette er så lite gjennomtenkt, er nok ikke med tvang at du blir portert enten du har sim eller ikke......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Morsomt at artikkelen mener at "Nå slipper du å vente opptil en uke på å få lavere telefonregning.".

 

Jobber på Kundeservice hos Talkmore, og kan rapportere at slike porteringer per i dag skjer på 10 virkedager (reelt sett 14 dager).

 

Kan også nevne at hvertfall vi sender ut simkort med A-post som kunden i 90% av tilfellene sitter med dagen etter. Men 16 timer blir litt drøyt ved mindre man kan hente simkortet samtidig som du bestiller. Litt vanskelig for de som velger å få det tilsendt per post eller for oss som ikke har utsalgssteder i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Jeg ser at denne mistolkes litt, vi snakker nå om hvor raskt det er mulig å portere et nummer mellom operatører med den nye rutinen. i dag er den raskeste mulig porteringen 7 virkedager. med nye regler så vil en operatør kunne portere et nummer i løpet av 2 arbeidsdager i beste case. selvfølgelig så er det opptil kunde/operatør til å styre porteringstiden i forhold til sine egne rutiner og logistikk. men hvis du har allerede en sim kort i hånda så kan du faktisk kreve at nummeret ditt flyttes over så raskt som mulig. men skal du få sim kort i posten så må operatøren fortsatt beregne saksbehandling + post, man styrer fortsatt porteringstiden selv, er ikke tvunget til 2 dager. Vi snakker egentlig om porteringsdager som kan forkortes med 5 virkedager fra 1.mars. men uannsett så blir dette en fordel for kunder som nå kan bytte operatører raskere.

Lenke til kommentar

Dersom portering skjer innen 16 timer, vil det mange som vil være uten dekning i flere dager mens de venter på nytt sim, mao så vil ikke dette bli noen ny "standard" i de fleste tilfeller.

 

Og det er hvor forespurt porteringstid kommer inn i bildet.

Når man forespør en normal portering legger man ved ønsket tidspunkt, men per i dag kan ikke dette være tidligere enn 10 virkedager (minnes jeg å huske) frem i tid.

Lenke til kommentar

Det hørtes ut som bare stress og i tillegg veldig tungvindt..Du skal kopiere kontakter ,låse opp telefonen og dette iløpet av 16 timer. Da er jeg heller fornøyd med de 10-14 dagene det tar så man får tid til å få på plass alt før man bytter... 10 dager er verdt å vente sålenge man uansett må vente på simkort,da bør det være en anne intelligent lønsning i tillegg der, ikke bare å gi de 16 timer på å flytte et nummer...

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 år senere...
Gjest medlem-329093

Dette blir veldig veldig bra for oss som har bunker av SIM kort liggende som er u-aktiverte. Istedet for at det tar 7-10 dager og få en ny bruker operativ, så klarer vi det nå i løpet av 2 arbeidsdager https://www.diskusjon.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smile.png

Hvor får man tak i bunker av uaktiverte sim-kort fra forskjellige operatører...? Og koster det noe å skaffe dem?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...