Gå til innhold

Velkommen til nye Akam.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjekt med nytt, men ikke alt funker som det skal! Prøver f.eks å logge inn på Akam.no-Bildekritikken, men får ingen boks når jeg klikker på "Logg inn"! Knappen gjør bare et hopp til siden - nothing else. Har foreløpig kun prøvd på en maskin som er låst til nettleser IE9....., så mulig det funker i andre nettlesere? :dremel::confused:

Anyone?

Lenke til kommentar

Kjekt med nytt, men ikke alt funker som det skal! Prøver f.eks å logge inn på Akam.no-Bildekritikken, men får ingen boks når jeg klikker på "Logg inn"! Knappen gjør bare et hopp til siden - nothing else. Har foreløpig kun prøvd på en maskin som er låst til nettleser IE9....., så mulig det funker i andre nettlesere? :dremel::confused:

Anyone?

 

Hei!

 

Problemet var i alle nettlesere. Dette er nå løst :-)

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar

Kjekt med nytt, men ikke alt funker som det skal! Prøver f.eks å logge inn på Akam.no-Bildekritikken, men får ingen boks når jeg klikker på "Logg inn"! Knappen gjør bare et hopp til siden - nothing else. Har foreløpig kun prøvd på en maskin som er låst til nettleser IE9....., så mulig det funker i andre nettlesere? :dremel::confused:

Anyone?

 

Hei!

 

Problemet var i alle nettlesere. Dette er nå løst :-)

 

 

Mvh,

Mads

Nope, funker fremdeles ikke her iallefall! :nei2:

Prøver igjen senere , så får jeg se om den er friskmeldt da! :hm:

Lenke til kommentar

Designet er greit nok, skal ikke klage der. Nyheter og artikler blir presentert forholdsvis oversiktlig.

 

Men det er ett punkt jeg er (meget) skuffet over, men som ikke kom overraskende etter å ha sett "oppgraderingen" av de andre nettstedene.

Punktet er oversikten over nye postinger på forumet til akam.no.

 

Jeg savner virkelig den gamle rubrikken der de 10 siste (tror jeg) innleggene/svarene var listet opp. Nå har vi en meget oppdatert (skal innrømme det) rubrikk øverst til høgre, men den er en sammensurium av henvisninger til nye artikler og de siste innleggene på forum. Dessverre så er det ikke bare innleggene på akam-forumet, men også resten av diskusjon.no-sfæren. I tillegg så er det bare plass til 3-4 "oppdateringer" uten å måtte scrolle, og jeg kan egentlig ikke se behovet for å ha med første linje i innlegget + brukerens navn her framme i oversikten.

 

Som sagt totalt sett fornøyd, men skulle gjerne ha hatt noe som lignet den gamle oversikten over siste innlegg på akam-forumet. I det minste vil jeg ha "fjernet" innlegg på andre "del-forum" fra denne nye oversikten, Når jeg vil lese innlegg på f.eks. Hardware så klarer jeg (og sikkert de fleste andre) å hoppe over på HW.no og se på oversikten der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Prøv å ta en hard refresh i nettleseren (ctrl-f5) og se om det løser seg da.
Prøvde med hard refresh, men funker fremdeles ikke..... :hm:

 

Det var rart! Får logget inn med både IE9 og IE8 på Digit.

 

Er det fortsatt knappen som forsvinner eller får du opp login-boksen?

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar
Prøv å ta en hard refresh i nettleseren (ctrl-f5) og se om det løser seg da.
Prøvde med hard refresh, men funker fremdeles ikke..... :hm:

 

Det var rart! Får logget inn med både IE9 og IE8 på Digit.

 

Er det fortsatt knappen som forsvinner eller får du opp login-boksen?

 

 

Mvh,

Mads

Knappen står nå fast, men får ikke opp login-boksen.... :hm:

Lenke til kommentar

 

 

Jeg savner virkelig den gamle rubrikken der de 10 siste (tror jeg) innleggene/svarene var listet opp. Nå har vi en meget oppdatert (skal innrømme det) rubrikk øverst til høgre, men den er en sammensurium av henvisninger til nye artikler og de siste innleggene på forum. Dessverre så er det ikke bare innleggene på akam-forumet, men også resten av diskusjon.no-sfæren. I tillegg så er det bare plass til 3-4 "oppdateringer" uten å måtte scrolle, og jeg kan egentlig ikke se behovet for å ha med første linje i innlegget + brukerens navn her framme i oversikten.

 

 

 

Det var det umiddelbare som slo meg også. Før var det klikk...nå blir det scroll - klikk - klikk.

Lenke til kommentar

Tja, får først prøve å bli kjent med det nye designet, dog: Kan dere ikke la reklamen øverst spise mindre plass enn den gjør nå? Selve siden starter jo nært sagt i kjelleren slik det er nå, og reklamen virker som hovedsaken og ikke det redaksjonelle innholdet. Jeg synes og at det er en uting å la flashy forstyrrende sirkusreklame være elementer i en seriøs hovedside, det får meg til å auto nedvurdere seriøsiteten.

 

Tor

Lenke til kommentar

Som sagt totalt sett fornøyd, men skulle gjerne ha hatt noe som lignet den gamle oversikten over siste innlegg på akam-forumet. I det minste vil jeg ha "fjernet" innlegg på andre "del-forum" fra denne nye oversikten, Når jeg vil lese innlegg på f.eks. Hardware så klarer jeg (og sikkert de fleste andre) å hoppe over på HW.no og se på oversikten der.

 

Dette er noe jeg også har bedt om, men vi får se om jeg klarer å tvinge det igjennom hos "the powers that be". Vi holder øye med dette feltet og vil endre det dersom det medfører uønskede endringer i trafikk, som f.eks nedgang i forumaktiviteten.

 

Enn så lenge vil du finne noe slikt helt nederst på forsiden.

 

EDIT: Det er meningen du skal kunne klikke på FORUM og får en tilsvarende feed kun fra fotoforumet øverst. For øyeblikket er den feeden fra hele forumet, men vi jobber med å begrense den til kun det fotorelevante.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

jeg kan egentlig ikke se behovet for å ha med første linje i innlegget + brukerens navn her framme i oversikten.

 

Visning av brukernavnet i feeden skal være slått av før lansering. Er ikke bare en gammel cache du har liggende da? Uansett, vi ser på muligheten for å lage en switch mellom to feeds, hvor den ene er for artikler fra hele nettverket, og den andre er for forumposter fra det relevante underforumet.

Lenke til kommentar
Hvor har det blidt av "mine innlegg"?
Ser ut som det er avhengig av hvilket "skin" du velger. Med f.eks. "diskusjon dynamisk" ligger den øverste delen rett under diskusjon.no "skjult" bak hovedfeltet (ser teksten delvis gjennom hovedfeltet øverst oppe til høyre for et stort blankt felt rett under nevnte diskusjon.no fane...... Velger du f.eks. "akam.no"skin så ligger bl.a. min side fast der oppe til venstre..... Er nok en god del "grums" som må justeres ja.....(er iallefall slik på nettleser IE9 på den maskinen jeg sitter på nå) :dremel:

 

PS!

Skal bli artig å prøve på maskinparken hjemme, 3-4 stasjonære/bærbare PC'er og iPad mm.....(der har jeg iallefall tilgang på alle nettlesere en kan ønske)...

Endret av smort1
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en automatisk innlogging i det jeg går inn på www.akam.no. Nå må jeg logge inn manuelt på en eller annen underside, som AuthenTec ikke kjenner igjen som en side som hører til www.akam.no, men så snart jeg er logget inn på en side er jeg inne også på de andre.

Det var samme problemet før endringen.

Lenke til kommentar
Hvor har det blidt av "mine innlegg"?
Ser ut som det er avhengig av hvilket "skin" du velger. Med f.eks. "diskusjon dynamisk" ligger den øverste delen rett under diskusjon.no "skjult" bak hovedfeltet (ser teksten delvis gjennom hovedfeltet øverst oppe til høyre for et stort blankt felt rett under nevnte diskusjon.no fane...... Velger du f.eks. "akam.no"skin så ligger bl.a. min side fast der oppe til venstre..... Er nok en god del "grums" som må justeres ja.....(er iallefall slik på nettleser IE9 på den maskinen jeg sitter på nå) :dremel:

 

PS!

Skal bli artig å prøve på maskinparken hjemme, 3-4 stasjonære/bærbare PC'er og iPad mm.....(der har jeg iallefall tilgang på alle nettlesere en kan ønske)...

Kan jeg velge utseende? noen tips? :hmm::)

Lenke til kommentar
Hvor har det blidt av "mine innlegg"?
Ser ut som det er avhengig av hvilket "skin" du velger. Med f.eks. "diskusjon dynamisk" ligger den øverste delen rett under diskusjon.no "skjult" bak hovedfeltet (ser teksten delvis gjennom hovedfeltet øverst oppe til høyre for et stort blankt felt rett under nevnte diskusjon.no fane...... Velger du f.eks. "akam.no"skin så ligger bl.a. min side fast der oppe til venstre..... Er nok en god del "grums" som må justeres ja.....(er iallefall slik på nettleser IE9 på den maskinen jeg sitter på nå) :dremel:

 

PS!

Skal bli artig å prøve på maskinparken hjemme, 3-4 stasjonære/bærbare PC'er og iPad mm.....(der har jeg iallefall tilgang på alle nettlesere en kan ønske)...

Kan jeg velge utseende? noen tips? :hmm::)

Nederst på sidene helt til venstre er det mulig å "endre forumutseende" - jeg har hele tiden valgt "diskusjon dynamisk" siden den passer meg best, men aller helst skulle vi hatt en dynamisk variant på valget "akam.no"..... :hmm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akam er helt toppers,men,.. Synes det er leit at med den nye designen så tar headingen fokus fra bildene som blir lagt ut :(

Med en er så lys og stor heading og med svart kraftig skrift - så stanser blikket der, og må "tvinges" litt videre nedover i den diagonale leseretningen. Sikkert bra for alle som vil ha reklame på toppen - men ikke bildene, etter min mening :hmm:

Får heller ikke tak på å se noe i full størrelse - de dialogboksene forsvinner før jeg får klikket på dem .

Men alt går seg vel tll :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...