Gå til innhold

Harddisk vises ikke, endret filformat.


Anbefalte innlegg

Lastet ned Backtrack 5 (Linux-basert) og installerte på harddisken på min bærbare PC, jeg valgte å splitte harddisken i 2 sånn at jeg kunne ha W7 på den ene og BT5 på den andre. Jeg måtte formatere den splittede harddisken for å ha et annet filsystem på den for å få Backtrack til å fungere. Skal bruke den som et lagringsmedium i tillegg til min W7 nå istedenfor å ha Backtrack på den.

 

Nå er spørsmålet hvordan kan jeg formatere harddisken tilbake til FAT32/NTFS? Harddisken vises ikke på "Min Datamaskin" og heller ikke i BIOS. Tror det ble noe krøll med BT5, jeg kan ivertfall ikke boote med den harddisken lengre.

 

Må jeg boote up med W7 plate for å velge harddisk jeg vil installere det på, og formatere den harddisken derfra, om den vises der da?

 

Any help? :)

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, hm.. når jeg skriver "list disk" så kommer en harddisk opp, og inni den harddisken ligger W7 og BT5 partisjonene mener jeg, fordi jeg har bare en partisjon som er synlig på 255gb, mens i diskpartclean så står det at det er rundt 600gb plass. Velger jeg hele den harddisken så formaterer jeg vel alt som er på maskinen inkludert min W7 disk og BT5 disk?

 

Går jeg i Disk Management så får jeg opp min usynlige harddisk på 312gb, det går ikke å høyreklikke og gjøre "online" eller no slikt sånn at det dukker opp i diskpart clean. Hva nå? Gjør jeg noe feil?:

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Det ble noe forvirrende fordi du kalte alt for "disk". Du har bare en disk, den er delt opp i partisjoner.

 

Diskpart clean vil slette alt, så det gjør du ikke hvis du vil beholde Windows.

Disk Management har nådd sin begrensing, den er blitt forvirret av Linux partisjonene. Bildet viser 5 Primærpartisjoner, noe som ikke er mulig.

 

Du kan boote en Linux live-CD, og la partisjonsprogrammet der slette de partisjonene du ikke bruker.

Eller du kan boote Windows DVD og kjøre diskpart clean fra Repair Console. Og så installere på nytt.

Lenke til kommentar

Det ble noe forvirrende fordi du kalte alt for "disk". Du har bare en disk, den er delt opp i partisjoner.

 

Diskpart clean vil slette alt, så det gjør du ikke hvis du vil beholde Windows.

Disk Management har nådd sin begrensing, den er blitt forvirret av Linux partisjonene. Bildet viser 5 Primærpartisjoner, noe som ikke er mulig.

 

Du kan boote en Linux live-CD, og la partisjonsprogrammet der slette de partisjonene du ikke bruker.

Eller du kan boote Windows DVD og kjøre diskpart clean fra Repair Console. Og så installere på nytt.

 

Ja det har du rett i, partisjoner var ordet jeg letet etter :) Men takk for svar, jeg får boote med en Linux live CD og prøve meg fram derfra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...