Gå til innhold

EA saksøker Zynga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det ikke er noe som adskiller spillene fra hverandre, som i at det er en ren kopi i gameplay (altså The Sims med et annet skin), så kan jeg skjønne EA, men synes ikke man skal kunne ta patent på konseptet til denne type spill.

 

At de har funnet frem til likheter i et par skjermbilder viser lite til helheten i spillene, det samme "trikset" kunne jeg også ha gjort med Medal of Honor, Homefront, Call of Duty, osv. også.

 

Håper ikke spillbransjen når nivået til noen av Apple sine søksmål, og at spillbransjen ender opp i samme kaoset som mobilbransjen.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Lenge leve indieutviklere sier nå jeg. Om de store skal skrike og saksøke hver gang de finner likhetstegn i spill kan de bare glemme å få betalt av meg, og en hel drøss med andre spillere også. Grådighet lønner seg sjelden. Indiespillene har karakter og er langt mer nyskapende uansett. Og de er vanligvis mye billigere. Perfekt.

Lenke til kommentar

EA saksøker Activision:"This gun makes the exactly same sound as your gun, it also looks similar!"

Nå er pistoler stort sett basert på virkelige våpen så de må ligne.

Men innenfor fantasy er det veldig mye kopiering av konsepter som bør være mye lettere å beskytte en en dette.

 

Ene bruker en virvelvind for å skifte klær. Den andre bruker bobler/ røyk. Begge er kjente effekter fra tegneserier osv for forandring. Animasjon for å bytte ville være mye job og ta for lang tid.

 

 

Lenke til kommentar

Det gjør de ja, mange spill som har hatt mye potensialet, men endt opp som ok kun fordi utgiverne presser utviklerne til å bli ferdige før utviklerne har fått nok tid til å utvikle spillet ferdig.

 

Var litt enig med Argoniel, og synes Activision og EA tenker for mye på profitt. Selv om jeg liker mange av spillene EA, Activision, Sega, Bethesda, osv. utgir, tror jeg mange av disse spillene kunne blitt mye bedre om utgiverne hadde vært litt mer fleksible.

Endret av Hårek
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

What!? jeg kan ikke skjønne hvordan activison kan saksøke EA på grunn av Battlefield, det er to helt forskjellige spill, det kan jo nesten ikke sammenligne. for eksempel: hørt forskjell på bf3 våpen lydene og mw3 våpen lyder.... det er utrolig mye forkjell. cod baner er småe, bf baner er store, cod: har ikke biler, det har bf.. så det hadde bare vært patetisk og saksøke EA på grunn av det..

Lenke til kommentar

Faen, e alle spillindustrier kuk idioter eller!

Faen folkan som lagde DOOM kunne også begynt å saksøke MoH, COD, BF og andre FPS spill, men det går jo ikke an.

Jeg likte hvordan EA styrte selskapet før men nå blir allt bare "PENGER" snakk og drit. vi ser veldig at EA bryr seg mere om penger!

EA saksøker Zyngas ser ut som for meg å drite helvetes FAEN til kundene sine og bry seg mere om indie spillutviklere som ser litt likens som dems! FAEN EA slutt å være å idioter og bry dere mer om kundene ders.

Flere som Activision og Ubisoft viser veldig godt at det vil ha penger! og driter til pokker om Kundene deres.

Vi ender opp med at allt av spill blir bare om penger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...