Gå til innhold

Telenors kundeservice i hardt vær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper den saken hvor hun fikk beskjed om å dra til helvette var fint lagt opp til selv : )

Jobber selv med support endel selv, og det er flere ganger jeg har lyst til å gi like mye dritt tilbake til brukeren som jeg må sitte å ta imot hver eneste gang. Godt en kan å kontrollere seg. Tipper han som sendte meldingen ikke hadde den "kontrollen" og hadde helt sikkert en rævva dag. : )

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper den saken hvor hun fikk beskjed om å dra til helvette var fint lagt opp til selv : )Jobber selv med support endel selv, og det er flere ganger jeg har lyst til å gi like mye dritt tilbake til brukeren som jeg må sitte å ta imot hver eneste gang. Godt en kan å kontrollere seg. Tipper han som sendte meldingen ikke hadde den "kontrollen" og hadde helt sikkert en rævva dag. : )

 

Har opplevd utidige selgere som ikke tåler motgang. En selger har overhode ikke rett bestandig. Og når en selger får ett nei så bør en selger akseptere det uten å skal bli mere agressiv på noen måte. Jeg har ved ett par anledninger tidlig sagt nei uten å være ufin om ting di ønsker å selge med det resultat at di hadde blitt ufine mot meg. Så det er ingenting som bikker den vei du mener at hun la opp til det selv, med mindre du har hørt samtalen.

Lenke til kommentar

Hehe... Er nesten så jeg kjenner meg igjen når jeg leser artikkelen. Har selv vært kundebehandler i et inkassofirma, og det er jammen meg mye man kan gå gjennom når man snakker med kunder. Allerede fra første samtale så kan det smelle fra innringere, og det er ikke akkurat hyggelig. Det vi gjorde da, hvis personen ikke roet seg ned flere hakk, var at vi sa "ha en fin dag" så la vi på. Ikke akkurat hyggelig av oss, men noen tok hintet, roet seg ned, ringte opp igjen med en hyggeligere tone, mens andre kunne bli enda verre.

Lenke til kommentar

Dette er en sak med mange sider, synes Telenor for så vidt har håndtert det på riktig måte. Når jeg selv jobbet i Telenor ble det utvist nulltolleranse ovenfor slike selgere og kundebehandlere. Problemet slik noen over kommenterer er nettopp at disse jobbene ofte blir besatt av svært unge og lite modene mennesker, og det kan ofte være deres første stilling. Man mangler da ofte den empatien som kommer med alder, og evnen til å sette seg i kundens situasjon er for noen i service-bransjen helt uteblivende.

 

Min taktikk hvis folk er sinte er først og fremst å la de få snakke ferdig, beklage og uttrykke forståelse, dette roer ned de aller fleste og mange beklager også i etterkant og annerkjenner at jeg ikke er kilden til deres frustrasjon. Det jeg selv opplever er når man har mange slike samtaler på rad, så jeg skjønner at glasset kan renne over for noen, men det er selvfølgelig fortsatt helt uholdbart å representere et firma og opptre på denne måten (forsåvidt uholdbart ellers også :wee: )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...