Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Rant om (enkelte) jenters passive holdning til gutter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, jeg selv (jente 22) venter på at gutten tar kontakt, men jeg sier jo selvfølgelig ja dersom jeg er interesset og har mulighet. Tar han ikke kontakt håper jeg han gjør det, helt til jeg gir opp og antar at han ikke er interessert. Gjør det på denne måten fordi jeg er redd for å drite meg ut, fordi jeg er beskjeden, pysete osv. Og det er selvfølgelig utrolig dumt dersom "prinsen" som jeg trodde ikke var interessert også var beskjeden/redd eller noe... Men jeg tuller aldri med det altså, som i å spille, det er teit, ja...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner veldig godt frustrasjonen din :D Den passiviteten der er det ikke bare rundt området å vise interesse hos jenter.

Er det noen andre her som har opplevd at du sitter i samme rom som ei jente men dere holder på me forskjellige ting. Så har hun lyst å fortelle noe til deg, MEN hun kan ikke bare fortelle det...nei da skal hun komme me et lite "sukk" eller en "hmmmmm" eller noe i den dur for at du skal SPØR henne hva det er slik at hun kan fortelle deg det hun vil uten å måtte ta initiativ til å starte en samtale!!!!!!!! >_< Siste jenta som gjorde det fikk en "Er det nå jeg skal spør deg hva det er ?" fra meg. Hun ble helt rar men gjorde d ikke flere ganger.

Så dere som sliter med den kan bare kjøre det spørsmålet en gang så forhåpentligvis tar hun tegninga ;) Konklusjon: Jenter er som regel passiv av natur på det meste. Sånn errre bare!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hmmm, jeg selv (jente 22) venter på at gutten tar kontakt, men jeg sier jo selvfølgelig ja dersom jeg er interesset og har mulighet. Tar han ikke kontakt håper jeg han gjør det, helt til jeg gir opp og antar at han ikke er interessert. Gjør det på denne måten fordi jeg er redd for å drite meg ut, fordi jeg er beskjeden, pysete osv. Og det er selvfølgelig utrolig dumt dersom "prinsen" som jeg trodde ikke var interessert også var beskjeden/redd eller noe... Men jeg tuller aldri med det altså, som i å spille, det er teit, ja...

Som sagt, jeg tar kontakt og sånn sett har jeg ingen problemer med at jenter sitter på gjerdet og venter så lenge de ikke spiller uinteressert etterpå.

 

Men i rettferdigheten og likestillingens navn er det ikke noe forskjell mellom deg og meg, og igjen har vi dette med gamle tradisjoner jeg ikke liker. Jeg er noe beskjeden (men ikke beskjeden nok til at jeg ikke holder foredrag forran 100-150 fremmende mennesker) og har også vært pysete, redd for å drite meg ut osv. Den hovedsaklige forskjellen er bare det at jeg er gutt og det forventes at jeg tar kontakt. Derfor har jeg bitt tenna sammen og gjort det. Det er ikke gøy for oss som ikke har det i blodet, men det blir noe enklere etterhvert. Allikevel, det suger energi ut av meg hver gang, spesielt når det er lite til intet initiativ tilbake. Da må jeg hele tiden jobbe med å finne på det ene og det andre. Det er absolutt ikke noen jeg føler meg fullstendig komfortabel med, men det er sånn ting fungerer i dag og da "må" jeg gjøre det.

 

Jeg skal ikke si at det galt å sittet på gjerdet, men meg får man isåfall ikke enkelt på kroken da. I mine øyne er det bedre at to beskjedne sjeler forsøker å finne hverandre midt oppi all redselen for å drite seg ut, enn at hun sitter på gjerdet og han ikke helt tør å gjøre noe fordi hun sitter på gjerdet. Men det er meg.

Anonym poster: d7304a4e1ccf57b99c748b5e40161dc1

  • Liker 2
Lenke til kommentar

<<< too much text >>>

 

Anonym poster: d7304a4e1ccf57b99c748b5e40161dc1

Savnet et sammendrag på slutten :p=

 

siden jeg ikke gidder å lese så mye så har litt skomlesing fortalt meg at du misliker at jenter ikke tar kontakt/initiativ.

 

Vel det er fordi det er slik det tradisjonellt er. Mannen ber ut kvinnen ikke motsatt, slik har det vært i tusenvis av år, og det er psykologiske indikasjoner på at våre forfedre var slik som mange andr epattedyr, at menn sloss om kvinnene, så den sterkeste mannen fikk den mest ettertrakdede kvinnen. Jenter er og psykologisk mer komplekse enn oss gutter, vi er ganske rett frem og bokstavelige i vår tankegang mens jentene er betydelig mer indirekte og fra mitt perspektiv uforståelige.

 

En mann som liker en kvinne går bort og sier: "Hei, jeg liker deg", mens en kvinner er betydelig mer kompliserte, (ikke alle, noen er forfriskende direkte), men de hinter og fra deres perspektiv så har de gjort alt for at vi skal forstå at de liker oss, men vi forstår ikke så suptil kommunikasjon.

 

Så det kan være mange jenter har kommunisert sin interesse, men du er ikke utstyrt til å plukke opp signalene da de er for diffuse.

 

Jeg hadde likt at ei jente kom bort å viste interesse, men så langt er det bare menn som kommer bort å gjør det , (jeg er straight, men er tydligvis en gay-magnet :p ).

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, anonym.. For meg er det fortatt noe som stopper meg, men jeg prøver å bli bedre på det også :)

 

Hvis du og andre jenter visste hvor enkelt det er å ta kontakt med gutter og menn så hadde dere ikke vært sjenerte,eller fryktet det å drite seg ut for fem øre.

 

Det handler kun om å snakke normalt,ikke oppføre seg uhøflig eller frekt,så går det meste i boks.

 

Og gi da komplimenter,er ikke noe moro for en mann å stå og øse komplimenter over en kvinne,og ikke få noen tilbake,vet om mange menn som har blitt lei av at det og droppet dama siden det ikke kommer noen skikkelig respons.

Og så får de høre at hun var interessert som fy etterpå,da tenker man nok sitt.

 

Jeg personlig takler ikke kvinnfolk som bare står å venter på at mann skal si noe til dem.

 

*Husk at det er stor forskjell på de kvinnfolka vi menn vil ta med hjem og vise familien,og de man bare kan tenke seg å harve over.

Jenter velger faktisk selv med sin oppførsel hvilken type de vil være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du og andre jenter visste hvor enkelt det er å ta kontakt med gutter og menn så hadde dere ikke vært sjenerte,eller fryktet det å drite seg ut for fem øre.

 

Det handler kun om å snakke normalt,ikke oppføre seg uhøflig eller frekt,så går det meste i boks.

 

Og gi da komplimenter,er ikke noe moro for en mann å stå og øse komplimenter over en kvinne,og ikke få noen tilbake,vet om mange menn som har blitt lei av at det og droppet dama siden det ikke kommer noen skikkelig respons.

Og så får de høre at hun var interessert som fy etterpå,da tenker man nok sitt.

 

Jeg personlig takler ikke kvinnfolk som bare står å venter på at mann skal si noe til dem.

 

*Husk at det er stor forskjell på de kvinnfolka vi menn vil ta med hjem og vise familien,og de man bare kan tenke seg å harve over.

Jenter velger faktisk selv med sin oppførsel hvilken type de vil være.

 

Gode og smarte ord som jeg definitivt skal tenke over :)

Endret av Lykketroll2
Lenke til kommentar

Jeg liker denne tråden. Jeg er og drittlei dette fenomenet. Jeg er ekstremt sjenert av natur og blablabla (jeg regner med at de som henger på forumet en del har lest om det før). Jeg har flere ganger opplevd å drive å prate med jenter på msn og t.o.m. IRL hvor jeg på senere tidspunkt har fått vite at jenta faktisk var jævlig interessert. Uten at jeg har hatt noen anelse om det. Den type jenter som f.eks. svarer hei når du sier hei og så holder kjeft med mindre du spør dem et spesifikt spørsmål om noe. Eller jenter som plasserer seg lengst fra deg i sofaen når du har invitert dem på film og sitter der og holder kjeft i to timer.

 

SÅ SI FRA DA FOR FAEN? IKKE FORVENT AT JEG MAGISK SKAL VITE AT DU ER INTERESSERT NÅR DU IKKE PÅ NOEN MÅTE VISER INTERESSE!

 

Jeg har forøvrig brent meg andre veien også. Jenter som viser veldig initiativ og er ekstremt flørtende. Men det var visst bare sånn disse jentene var. Jeg må jo forstå at intim kladding, massevis av komplimenter og eksessiv meldingssending og middagsinvitasjoner bare var vennskapelig ment. (Og nei, de var ikke beruset).

 

Kan dere ikke bare si fra litt klarere? Jeg ber jo ikke om at dere skal drive rovdrift på mannfolk dere er interesserte i, men om dere chatter med en fyr over flere dager og han er singel så vil jeg tro det er en viss sjans for at han er hyp på dere og da går det jo an å si "jeg synes du skal invitere meg med ut" eller noe om han ikke gjør det men det egentlig er det du har lyst til. Som et eksempel...

 

Det fine med mannfolk, eller med meg i alle fall, er at de ikke på noen måte vil se ned på deg om du tar initiativ. Om de ikke er interessert vil de synes det er er fint kompliment og kanskje til og med bli litt interessert.

 

Edit: Kanskje noen vil utnytte deg for å få et ligg og, men... Skjer ikke det begge veier uansett?

Endret av Sexylubb1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er dritlei dette selv. Jeg er ikke overflødig utadvendt som person, og det er faktisk ganske slitsomt å prøve å holde kontakten med ei som viser null interesse. Møter jeg en sånn en nå bruker jeg samme taktikk tilbake før jeg begynner å få seriøse følelser, dog ikke i like stor grad såklart. Tar hun kontakt da er hun "verdig" oppmerksomheten min. Holder hun kjeft så gir jeg faen i å prøve mer. Om hun ikke er tøff nok til å ta initiativ selv innimellom er hun heller ikke attraktiv for meg. Hennes tap om hun var interessert. Forhåpentligvis lærer hun av det til neste mann.

 

Menn er like glad i oppmerksomhet som jenter er. Vi trenger det derimot ikke like mye. Vi klarer oss uten, men det er ordentlig koselig å få. Og da særlig fra søte jenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette regnes som reklame, men firmaet Gode Vibber som har sjekkekurs til menn, har nå kommet ut med et sjekkekurs beregnet til jenter. Bloggen deres er www.usminket.no

 

Oi! Det skal jeg ta en titt på, takk :)

 

Har forresten ingen problemer med at jeg ikke blir sjekket opp av gutter, det skjer... Bare at det ikke alltid er de jeg vil bli sjekket opp av, eller liten kontakt i ettertid...

Lenke til kommentar

Bare at det ikke alltid er de jeg vil bli sjekket opp av

 

Tenk på hvor trist du gjør dem når du gir dem avslag da. Vær litt grei!

 

Ellers synes jeg bloggene til Gode Vibber er interessante å lese. Men vær litt kritisk til det som står der og. Mennesker er forskjellige og alle er ikke slik som menneskene de skriver om.

Lenke til kommentar

 

Tenk på hvor trist du gjør dem når du gir dem avslag da. Vær litt grei!

 

Ellers synes jeg bloggene til Gode Vibber er interessante å lese. Men vær litt kritisk til det som står der og. Mennesker er forskjellige og alle er ikke slik som menneskene de skriver om.

 

 

 

Jeg er jo bare snill da :D

 

Og ja, jeg er ikke dum...

Lenke til kommentar

(...)ryggmarg og bein i nesa nok til å vise interesse og ev. tape på det. De finnes det tydeligvis sørgelig få av.

Ok, bare fordi du ikke liker manglende/kjølig interesse, en kald skulder og generelt lite initiativ fra det motsatte kjønn betyr ikke nødvendigvis at de mangler ryggrad/bein i nesa, etc, med mindre du kjenner vedkommende godt nok til å vite det.

 

Hennes interesse for deg sier jo noe om hvor attraktiv/uattraktiv du er for henne.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar

(...)ryggmarg og bein i nesa nok til å vise interesse og ev. tape på det. De finnes det tydeligvis sørgelig få av.

Ok, bare fordi du ikke liker manglende/kjølig interesse, en kald skulder og generelt lite initiativ fra det motsatte kjønn betyr ikke nødvendigvis at de mangler ryggrad/bein i nesa, etc, med mindre du kjenner vedkommende godt nok til å vite det.

 

Hennes interesse for deg sier jo noe om hvor attraktiv/uattraktiv du er for henne.

Ikke enig, de er i stor grad de hederlige unntakene, det er bare så få av de. Har man litt ryggrad og bein i nesa så uttrykker man seg ganske klart også. Så med mindre de med vilje gjør det (vise kjølig/manglende interesse), så føler jeg at du tar feil her. Jeg har opplevd forskjellen. I et tilfellet så kom det nesten helt ut av det blå at hun likte meg, men i stedet for å gå rundt grøten så sa hun det rett ut, og det bare et halv døgn etter å ha truffet henne. Det er noe helt annet når hun veit eksakt hva hun vil ha, går for det og gjør det på en sånn måte at det levner ingen tvil om hva hennes intensjoner er. Det skjer ikke uten ryggrad og bein i nesa. Anonym poster: d7304a4e1ccf57b99c748b5e40161dc1
Lenke til kommentar

Dårlig forumetikk av meg å hoppe over mye snakking her, men nå skjedde det..

 

Man kan selvsagt legge skylden over på jentene og forvente at de skal forandre sin adferd etter 50-100år, eller så kan man lære seg disse å kjenne. Jenter viser oftere interesse enn de vet det selv, det handler bare å se dette selv. En ting som også ofte står i veien for gutter, er at de har for lav selvtillit til å tro at damen er interessert og derfor ikke ser tegnene.

 

Alle er redde for å få avslag, drite seg ut, noen er bare flinkere til å vite når man får avslag og når man har sjangs :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...