Gå til innhold

Bing Maps har blitt 165 terabyte fetere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig at Bing maps har fått mye god oppløsning på sine kart, men jaggu er det mye som gjenstår.

Det er selvsagt feil å sammenligne utenlandske "globale" kart med norske godt oppdaterte karttjenester, men Bing er skuffende sett fra mitt ståsted. Bing sitt hovedmål er selvsagt ikke småplasser som der jeg bor, men det må da være måte til dårlig oppdaterte satelittbilder.

 

Når jeg zoomer inn på mitt hjemsted ute i provinsen vestpå så leverer Finn.no sylskarpe satelittbilder i "HD-kvalitet", Google maps leverer akseptable bilder i "middels/høy-kvalitet" der husene tross alt lett kan gjenkjennes, mens Bing leverer "grøt" der det er totalt umulig å se at det i det hele tatt finnes bebyggelse på mitt hjemsted.

Lenke til kommentar

Bing er skuffende sett fra mitt ståsted. Bing sitt hovedmål er selvsagt ikke småplasser som der jeg bor, men det må da være måte til dårlig oppdaterte satelittbilder.Når jeg zoomer inn på mitt hjemsted ute i provinsen vestpå så leverer Finn.no sylskarpe satelittbilder i "HD-kvalitet", Google maps leverer akseptable bilder i "middels/høy-kvalitet" der husene tross alt lett kan gjenkjennes, mens Bing leverer "grøt" der det er totalt umulig å se at det i det hele tatt finnes bebyggelse på mitt hjemsted.

 

Skjønner ikke dette ved bingmaps. Da jeg går til Bing, er Lofoten en svær grøt. Men hvis jeg går til openstreetmap og går inn i redigeringsmodus, er bildene skarp som finn eller norgeibilder, selv om det står at openstreetmaps bruker bilder fra bingmaps? Vil anta det samme er skjer ved ditt område?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...