Gå til innhold

JapanPhoto overtar Ur & Foto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var vel det beste som kunne hendt Ur & Foto ved en eventuell nedleggelse. Ikke bare får de operere som før, men de blir styrket med et mer solid og slagkraftig varelager.

 

Forhåpentligis vil ikke overdragelsen merkes stort for oss kundene. I og med at de ansatte, inventaret og det øvrige blir beholdt kan nok overgangen bli ganske så glatt

Lenke til kommentar

For stive priser for min del, når jeg skulle handle 70-200mm f/2,8 IS USM II..

 

DustinHome skulle ha 18000, urogofoto Bergen skulle ha nesten 22 000, det er en del prosent forskjell der og 4 tusen er en del timers arbeid :) Dette er bare bra, håper prisene blir bedre samt ekspertisen står :)!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For stive priser for min del, når jeg skulle handle 70-200mm f/2,8 IS USM II..

 

Det er vel hovedgrunnen for at ur og foto ikke klarer å drive som en uavhengig butikk, kunder er ikke villig og betale det ekstra. Og ja de vil bli billigere ved å inkorporere med en kjede.

 

VI hadde en uavhengig fotobutikk hos oss den er dessverre nedlagt nå, jeg handlet noe der men de dyre varene handler jeg der de er/var billigst så jeg kan ikke klage siden jeg på en måte ikke var lojal mot min nærbutikk.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Dette har jo vært tendensen i mange år, at små enkeltstående fotoforetninger ikke klarer presset fra de store og fra internettbutikkene. Kunder tenker 95% pris, og går til de rimeligste. Små enkeltstående butikker med små innkjøp har høyere innkjøpspriser, og da blir det vanskelig å holde følge.

 

Så det er egentlig ikke andre enn oss forbrukere som har skylden.

 

Når det er sagt, så er det bedre at de overtas av en kjede enn at de legges ned. Selv om butikken forsvinner så lever i hvert fall kompetansen videre i en butikk i nærheten (selv om JP Bergen sikkert hadde dyktige ansatte fra før også).

 

Ur & Foto har vel levd et turbulent liv de siste årene uansett. De var en kort periode eid av FotoVideo, og ble dratt med i dragsuget da de gikk konkurs. Var kanskje vanskelig å komme seg ordentlig opp på bena igjen etter det.

Endret av Bergendahl
Lenke til kommentar

På den eine sida vert JP meir dominerande i sentrum, på den andre vil vel JP stå sterkare mot elkjøp og lignande. Betre enn konkurs og folka får sikkert jobb. Elles er det berre att nokre småbutikkar i sentrum og dei strevar kanskje også, uansett kva som skjer. Håpar dei overlever.

 

Berre kjøpt eitt kamera på Ur & Foto men fekk drops av Otto uansett. Rart når butikken forsvinn ( i alle fall slik den er nå).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...