Gå til innhold

Thermaltake lanserer liksom-mekanisk tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er så dumt, etterspørselen på mekaniske tastatur er så stor nå at de selges ut omtrent før de når hyllene både på nettet og i butikkene.. Dette har drevet ned prisene så at du kan få et anstendig tatstatur med nesten valgfri cherry MX variant for rundt en tusenlapp og noen ganger har jeg sett ned i mot 800 og da faller dette liksom igjennom, da de bedre gummimembran tastaturene ligger til litt høyere pris en dette egentlig, så på en måte er det litt lureri og på en annen måte unødvendig... De som vet hva det er og hva det gjør for skrivivingen din og spillingen din legger gjerne på noen få hundrelapper og får et godt ekte mekanisk tastatur isteden... Og de som har litt mer fingerspitzgefül har ikke problemer å finne et godt under 2000 kr i dag... Se CDON har ZOWIE tataturer som er blandt de absolutt bedre på hele markedet for i overkant av 1000 lappen... Nei det tastaturet der lukter det flopp av om thermaltake som ellers er seriøse nå gir seg in i jukseproduktbransjen...

Lenke til kommentar

Enig med Plexim.

 

Hvorfor kan det ikke komme ett full feature mekanisk tastatur. Sukk ett K90 der alle knappene var mekaniske hadde vært perfekt. Det støtter jo i utgangspunktet alle kravene mine. Fullsize tastatur, rullehjul for volum, kan slå av windows knapp, ekstra USB tilkobling og macrotaster...

 

Synd Corsair "lempet på kravene" til enkelte knapper. Det grøsser i meg hver gang jeg er borti F knappene eller ins/del clusteret.... :/

Lenke til kommentar

Er det en grunn til at mekaniske tastaturer koster så mye? De er ikke akkurat en CPU eller laget av gull, men likevel er prisen stygg.

 

Høyere krav for produksjon i et langt mindre marked gjør at prisen må opp. De mekaniske bryterne som brukes til disse tastaturene er et godt steg opp fra de gamle Dell tastaturene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Thermaltake... sukk, for en tåpelig idé.

 

... rullehjul for volum ...

Akkurat der detter mange av tastaturene av lasset, ja.

 

Når noen først lager dyre tastaturer kunne de tatt den helt ut.

  • Mekaniske taster etter valg (brown, blue, red etc), samtlige taster mekaniske.
  • Rullehjul for volum (som gjerne kan trykkes ned for mute).
  • Et ekstra rullehjul som fri akse.
  • Macrostøtte uten krav om installert programvare, 8 macro taster.
  • Belyst.
  • Mulighet for etterbestilling av caps (taster).
  • Helstøpt metall (ihvertfall ikke glans-plast, urk!). Gjerne 2-3 kg tungt.
  • Lett å rengjøre.
  • 4 USB ut (med mulighet for strømtilkobling av tastatur). Som er plassert slik at en ser dem, gjerne 2 på hver side.
  • PS2 + USB (ikke USB til PS2 overgang!). (blir en tjukk kabel til maskina, men det får så være). Gjerne også med en BT dings for tråløs bruk (hvilket vel krever avtagbar kabel).
  • Størrelse = for digert for hybel.

 

Glatt betalt 3000,- (eller mer) pr stk. for et par sånne.

Lenke til kommentar

Thermaltake... sukk, for en tåpelig idé.

 

... rullehjul for volum ...

Akkurat der detter mange av tastaturene av lasset, ja.

 

Når noen først lager dyre tastaturer kunne de tatt den helt ut.

  • Mekaniske taster etter valg (brown, blue, red etc), samtlige taster mekaniske.
  • Rullehjul for volum (som gjerne kan trykkes ned for mute).
  • Et ekstra rullehjul som fri akse.
  • Macrostøtte uten krav om installert programvare, 8 macro taster.
  • Belyst.
  • Mulighet for etterbestilling av caps (taster).
  • Helstøpt metall (ihvertfall ikke glans-plast, urk!). Gjerne 2-3 kg tungt.
  • Lett å rengjøre.
  • 4 USB ut (med mulighet for strømtilkobling av tastatur). Som er plassert slik at en ser dem, gjerne 2 på hver side.
  • PS2 + USB (ikke USB til PS2 overgang!). (blir en tjukk kabel til maskina, men det får så være). Gjerne også med en BT dings for tråløs bruk (hvilket vel krever avtagbar kabel).
  • Størrelse = for digert for hybel.

Glatt betalt 3000,- (eller mer) pr stk. for et par sånne.

 

Legg på endel ekstra macro knapper og media knapper, samt disable windows knappen-knappen så hadde jeg glatt betalt det jeg også.

 

f.eks. Logitech Internet explorer SE aktig, bare med skikkelige knapper og alt det andre som er nevnt.

Lenke til kommentar

Tror dere ikke at det vil fungere godt nok for mange? -3000,- for et tastatur? Glem det!

~2000 da er vel kanskje mer realisitisk. Jeg tror seriøst det er ett marked for det. Om noen bare klarer å levere på alle punktene. Dessverre er det alltid noe som faller gjennom på ett eller annet punkt.

Lenke til kommentar

Poenget var vel å lage et billig tastatur, noe markedet sikkert etterspør. Jeg er for alt som er av ny teknologi på gaming-fronten, og nye brytere er alltid velkomment :) Kanskje disse føles som brytere, men LYDER som rubberdome/scissor-switch? Det hadde vært perfekt :) Da har man det man trenger fra begge verdener.

 

Hvis det derimot er et rubberdome tastatur med LYDEN av et mekanisk... så løper jeg andre retningen og skyter meg selv i ryggen :)

Lenke til kommentar

Tror dere ikke at det vil fungere godt nok for mange? -3000,- for et tastatur? Glem det!

~2000 da er vel kanskje mer realisitisk. Jeg tror seriøst det er ett marked for det. Om noen bare klarer å levere på alle punktene. Dessverre er det alltid noe som faller gjennom på ett eller annet punkt.

 

Mulig det er et marked for noe slikt. Et begrenset marked. Det blir uansett for entusiaster. Referanseprodukter blir også utsatt for konkurranse -hvilket er bra, både på pris og av ulike produsenter. Det kunne jo hende at det ville satt fart på "rimeligere" mekaniske tastaturer til en anstendig sum penger.

Lenke til kommentar

Når man ser på hvor mye "gamer" utstyr som selges, og spesiellt med tanke på hypen rundt mekaniske tastaturer, så tror jeg markedet er større enn mange tror. Mek. tastaturer er jo egentlig ett entusiastprodukt til å begynne med.

 

Og selvsagt, for oss er jo konkurranse bare bra :thumb:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-Pqy3rC

Og hva er den reelle fordelen med mekaniske taster?

Det finner du ut etter å ha prøvd et mekanisk tastatur i en 14 dagers tid. Det har med feedback fra tastene å gjøre, noe som nesten er umulig å forklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...