Gå til innhold

Dette er tynne greier fra HP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Oppløsningen er jo "elendig". Snart må produsentene få fingeren ut og ta noen grep. Her blir jo Ultrabooks tatt igjen av mobiltelefoner!

Lenke til kommentar

Det virker rett og slett som nå er et dårlig tidspunkt å kjøpe bærbar PC på.

 

- Skjermene skal få økt oppløsning i nær fremtid

- Windows 8 er rett rundt hjørnet og med det følger nok en eksplosjon i trykkfølsomme skjermer (som tillegg til vanlige styreredskaper)

- Harddiskkrisen har stagnert utviklingen i antall GB på de bærbare maskinene. Det er flere år siden man fikk billige PCer med 320 GB, slik som den ene som de lanserer nå. Krisen glir nok over etter hvert.

- SSD har ennå ikke blitt standard i bærbare PCer, men det er ikke lenge igjen før hovedregelen blir SSD + HDD også i bærbare.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vanvittig stygg å se på. Like stygg som min Dell e5410 =p

Simen lister opp viktige poeng. Hadde hw hatt baller hadde de tidvis nevn slikt istedet for copypasta reklame. Jeg er alikevell happy for oversettelsen!
Artikkelforfatter skal ha kredit for å ha inkludert oppløsningen ganske lagt oppe i artikkelen!

Endelig går produsentene vekk ifra VGA utganger, men jeg hadde trodd at 2012 modellene skulle få til ett alternativ til magsafe - den geniale lader tilkoblingen til Apple.

Går det ikke an å lage ett alternativ uten å havne i patenttrøbbel?

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

.... men jeg hadde trodd at 2012 modellene skulle få til ett alternativ til magsafe - den geniale lader tilkoblingen til Apple.

 

Går det ikke an å lage ett alternativ uten å havne i patenttrøbbel?

 

I dårlig lys ser jeg ikke forskjell på en MacBook Air og div ultrabooks, så når de først har kopiert designet, kan de vel kopiere magsafe også ?

Lenke til kommentar

Synes alle maskinene var dritlekre:-) Som flere andre påpeker skulle jeg ønske det ble mulig å kjøpe modeller med Full HD, ihvertfall på 15,6 tommern. Også kunne selvølgeli det vært flere fargekombinasjoner, som f. eks sort og blått. Bortsett fra det...Helmaks HP!

Lenke til kommentar

Så sammenligner vi med Asus UX31: (tar utgangspunkt i når den ble sluppet)

13,3" skjerm

1600x900 piksler

4GB RAM

128GB SSD (blitt oppgradert til 256GB senere)

17mm tykk

1,3kg

 

Eneste jeg mener mangler på denne maskinen nå er Ivy Bridge.

men ellers så utmerker vel denne seg som den beste ultrabooken ut fra spesifikasjonene, selv om den ble lansert i Oktober 2011.

Syns det er rart at ikke HP klarer å komme med mer imponerende Pc'er selv et halvt år senere.

dere må gjerne rette på meg om jeg har feil!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har du ikke sett ProBook/Elitebook. De billigste modellene er kjent for å lage en del lyd, men feks ProBook (som jeg sitter på nå) hører jeg ikke i det hele tatt :)

 

Står med en eliteBook og en vifte som durer nå. Samme som min gamle nc6320 som også var en proffmodell.

 

Har du noen triks å dele?

Lenke til kommentar

Da har du ikke sett ProBook/Elitebook. De billigste modellene er kjent for å lage en del lyd, men feks ProBook (som jeg sitter på nå) hører jeg ikke i det hele tatt :)

 

Står med en eliteBook og en vifte som durer nå. Samme som min gamle nc6320 som også var en proffmodell.

 

Har du noen triks å dele?

Hm, har 6510 og 6310 med intel grafikk og begge er musestille. Elitebooken med Nvidia gfx bråker litt. Kanskje du bør rense ventilasjonen på pcen? Antar at du har oppdatert bios og testet "system fan always on" i bios.

 

Ellers, bra oppsummering Simen1

Lenke til kommentar

Så sammenligner vi med Asus UX31: (tar utgangspunkt i når den ble sluppet)13,3" skjerm1600x900 piksler4GB RAM128GB SSD (blitt oppgradert til 256GB senere)17mm tykk1,3kgEneste jeg mener mangler på denne maskinen nå er Ivy Bridge.men ellers så utmerker vel denne seg som den beste ultrabooken ut fra spesifikasjonene, selv om den ble lansert i Oktober 2011.Syns det er rart at ikke HP klarer å komme med mer imponerende Pc'er selv et halvt år senere.dere må gjerne rette på meg om jeg har feil!

 

Den mangler også bakgrunnbelyst tastatur .. da har du en maskin som tilfredstiller mine krav ihvertfall. Jeg kjøper IKKE en pc med tulleoppløsning, jeg har prøvd og sendt pc'n rett tilbake. Det var like ubrukelig som jeg fryktet. Som Simen1 skriver; det er nok rett og slett en dårlig til å kjøpe pc på. (Så da gjør jeg ikke det ;))

 

@henrikrox

Åssen kan du påstå det? Fordi den er metallfarget, har tastatur, pekeplate og skjerm? Den har jo ikke en gang dråpeformen som er det mest karakteristiske trekket ved mba. ALLE bærbare er relativt like ! (I den forstand at de har en farge, vippeskjerm, pekeplate og tastatur)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...