Gå til innhold

Wii U-spill skal selges digitalt (3DS, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Super Mario Bros. 2 kom ut i 1988. Spillet som omtales er New Super Mario Bros. 2.

 

Ellers, tja. Om de får ordnet en Steam-aktig løsning med ubegrenset med nedlastinger på et ubegrenset antall enheter, er jeg definitivt med. Om Nintendo imidlertid fortsetter å kjøre på med én nedlasting til én enhet (og ryker denne er du skrudd), tror jeg jeg står over. Forøvrig, hvor blir det av NES og SNES på 3DS?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Steam på Nintendo? Ikke faen, kaster jeg både 3DSen og Wii'en ut vinduet, ganske bokstavelig talt. Steam har ødelagt nok på PC fra før. Jeg er ikke interesset i å leie fullversjoner av spill uten å få vite om jeg kan spille de dagen etter som på Steam, og kjøper jeg et spill i butikken vil jeg ikke akkurat ha lyst til å bli tvunget til å registrere dem på nettet fra tid til annen for å få lov til å spille dem. Jeg aner ikke hvorfor folk er så ufattelig blinde at de nekter å godta at Steam ikke bare er postivt.

 

Men ja, bli bra å få en *valgfri* eShop på 3DS og Wii U. Har savnet det.

Lenke til kommentar

Steam på Nintendo? Ikke faen, kaster jeg både 3DSen og Wii'en ut vinduet, ganske bokstavelig talt. Steam har ødelagt nok på PC fra før. Jeg er ikke interesset i å leie fullversjoner av spill uten å få vite om jeg kan spille de dagen etter som på Steam, og kjøper jeg et spill i butikken vil jeg ikke akkurat ha lyst til å bli tvunget til å registrere dem på nettet fra tid til annen for å få lov til å spille dem. Jeg aner ikke hvorfor folk er så ufattelig blinde at de nekter å godta at Steam ikke bare er postivt.Men ja, bli bra å få en *valgfri* eShop på 3DS og Wii U. Har savnet det.

 

jeg må bare spørre... hvor kom leie av spill på steam fra? jeg er en aktiv steam bruker og jeg kan ikke komme på noe som helst angående leie av spill. kjøper man spill på steam har man dem hele tiden, men selvfølgelig så er det dritt at man må være opp koblet på nettet for å spille de fleste spillene og at du til og med må være koblet på nett for å gå i offline modus, der er jeg enig at steam kunne vært bedre.

Lenke til kommentar

Steam på Nintendo? Ikke faen, kaster jeg både 3DSen og Wii'en ut vinduet, ganske bokstavelig talt. Steam har ødelagt nok på PC fra før. Jeg er ikke interesset i å leie fullversjoner av spill uten å få vite om jeg kan spille de dagen etter som på Steam, og kjøper jeg et spill i butikken vil jeg ikke akkurat ha lyst til å bli tvunget til å registrere dem på nettet fra tid til annen for å få lov til å spille dem. Jeg aner ikke hvorfor folk er så ufattelig blinde at de nekter å godta at Steam ikke bare er postivt.

 

Men ja, bli bra å få en *valgfri* eShop på 3DS og Wii U. Har savnet det.

 

Det er da ikke noe annerledes på lignende tjenester,ihvertfall ikke de store som Sony, MS, Origin osv tilbyr. Du har ikke noe mer eierrettigheter der, og jeg tror at Steam tross alt er mer og stole på. Sony og MS vil neppe støtte opp under dagens PSN og LIVE tilbud i mange år etter konsollene sin død. Lykke til å få spilt alle Live og PSN spillene dine om 20 år liksom. Wiiware er enda verre, da en ødelagt maskin betyr hade på bade til alle spillene.

 

Steam derimot har den fordelen at den finnes på PC, noe som gir større muligheter til å tilby spillene i overskuelig framtid. Joda greit nok, en må til viss grad være på nett for å spille over steam, noe en ikke trenger med sine nedlastede PSn, LIVE, Wiiware spill, men seriøst, hvor ofte er du er uten internett?

 

Såklart, enn så lenge kan en kjøpe de fleste konsoll-utgivelser, fysisk i butikk, og da få tilnærmet fullt eierskap til den ené kopien. Men digitale registreringer kommer der også, og du kan vedde på at de kommer til å bli mye mindre brukervennlige enn steam.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Så du har ingenting imot å kjøpe spill fysisk i butikk, og så vente i flere timer på å få spille dem fordi Steam-serverne er nede? Og "hvor ofte er du uten internett"? Jeg hadde faktisk ikke internett på 3DSen inntll nylig. Du glemmer at PC, PS3, Wii U osv kan få internett gjennom kabel, med 3DSen kun støtter trådløst internett. Det er det slettes ikke alle som har tilgang til. For min del løste jeg det problemet med å stikke innom Burger King en gang i blandt når jeg skulle ha noe på eShop, men da snakker vi kun små spill. Å laste ned en demo derfra tar utrolig lang tid, så jeg tør ikke tenke på hvor lang tid det vil ta å laste ned et fullt spill derfra. Og hvis vi får Steam på 3DSen vet jeg aldri om jeg kan spille spillet dagen etter, eller om jeg må ned på Burger King igjen for å aktivere det igjen. Heldigvis har jeg fått et adapter som gir meg trådløst internett hjemme, men det har ramlet ut to ganger på de to ukene jeg har hatt det. Så med andre ord har jeg ikke akkurat stabilt internett på 3DSen.

Lenke til kommentar

Steam på Nintendo? Ikke faen, kaster jeg både 3DSen og Wii'en ut vinduet, ganske bokstavelig talt. Steam har ødelagt nok på PC fra før. Jeg er ikke interesset i å leie fullversjoner av spill uten å få vite om jeg kan spille de dagen etter som på Steam, og kjøper jeg et spill i butikken vil jeg ikke akkurat ha lyst til å bli tvunget til å registrere dem på nettet fra tid til annen for å få lov til å spille dem. Jeg aner ikke hvorfor folk er så ufattelig blinde at de nekter å godta at Steam ikke bare er postivt.Men ja, bli bra å få en *valgfri* eShop på 3DS og Wii U. Har savnet det.

 

Ingenting er perfekt men steam er det beste programmet for kjøp av digitale spill. Du trenger kun å registrere spillet en gang og kan alltids kjøre steam i offline modus. Nevn en bedre tjeneste enn steam - det er ingen.

Lenke til kommentar
Steam på Nintendo? Ikke faen, kaster jeg både 3DSen og Wii'en ut vinduet, ganske bokstavelig talt. Steam har ødelagt nok på PC fra før. Jeg er ikke interesset i å leie fullversjoner av spill uten å få vite om jeg kan spille de dagen etter som på Steam, og kjøper jeg et spill i butikken vil jeg ikke akkurat ha lyst til å bli tvunget til å registrere dem på nettet fra tid til annen for å få lov til å spille dem. Jeg aner ikke hvorfor folk er så ufattelig blinde at de nekter å godta at Steam ikke bare er postivt.Men ja, bli bra å få en *valgfri* eShop på 3DS og Wii U. Har savnet det.
Ingenting er perfekt men steam er det beste programmet for kjøp av digitale spill. Du trenger kun å registrere spillet en gang og kan alltids kjøre steam i offline modus. Nevn en bedre tjeneste enn steam - det er ingen.

 

rettelse du kan alltid kjøre steam i offline modus men bare om du gjør det mens du er koblet til nettet!

Lenke til kommentar
Steam på Nintendo? Ikke faen, kaster jeg både 3DSen og Wii'en ut vinduet, ganske bokstavelig talt. Steam har ødelagt nok på PC fra før. Jeg er ikke interesset i å leie fullversjoner av spill uten å få vite om jeg kan spille de dagen etter som på Steam, og kjøper jeg et spill i butikken vil jeg ikke akkurat ha lyst til å bli tvunget til å registrere dem på nettet fra tid til annen for å få lov til å spille dem. Jeg aner ikke hvorfor folk er så ufattelig blinde at de nekter å godta at Steam ikke bare er postivt.Men ja, bli bra å få en *valgfri* eShop på 3DS og Wii U. Har savnet det.
Ingenting er perfekt men steam er det beste programmet for kjøp av digitale spill. Du trenger kun å registrere spillet en gang og kan alltids kjøre steam i offline modus. Nevn en bedre tjeneste enn steam - det er ingen.

 

rettelse du kan alltid kjøre steam i offline modus men bare om du gjør det mens du er koblet til nettet!

 

Du kan kjøre steam i offline modus helt uten nett-tilkobling (men du må på forhånd ha registrert spillene på nett).

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
Ingenting er perfekt men steam er det beste programmet for kjøp av digitale spill. Du trenger kun å registrere spillet en gang og kan alltids kjøre steam i offline modus. Nevn en bedre tjeneste enn steam - det er ingen.

 

GamersGate? Impulse? Direct2Drive? GOG.com? Alle disse gjør akkurat det samme som Steam, men med en viktig forskjell: Alle er helt frivillige å bruke. Kjøper du et spill på GamersGate trenger du ikke registrere det på Direct2Drive. Du må derimot registrere det på Steam om de idiotene har det på listen sin.

Lenke til kommentar
Ingenting er perfekt men steam er det beste programmet for kjøp av digitale spill. Du trenger kun å registrere spillet en gang og kan alltids kjøre steam i offline modus. Nevn en bedre tjeneste enn steam - det er ingen.

 

GamersGate? Impulse? Direct2Drive? GOG.com? Alle disse gjør akkurat det samme som Steam, men med en viktig forskjell: Alle er helt frivillige å bruke. Kjøper du et spill på GamersGate trenger du ikke registrere det på Direct2Drive. Du må derimot registrere det på Steam om de idiotene har det på listen sin.

 

Det er frivillig å bruke steam. De tjenestene du nevner er middelmådige, har dårlig service og ofte høyere priser (ikke alltid). Direct2Drive er OK men steam er uten tvil best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...