Gå til innhold

Foto

Burde dette stoppe den fra å gå igjenom reklamasjon?

netshop Reklamasjon slitasje

8 svar i denne tråden

#1 mas222

mas222

    Bruker

  • Medlemmer
  • 655 innlegg
  •   8. april 2008

Skrevet 26. april 2012 - 14:05

For et par uker siden, sendte jeg en Logitech G500 mus inn til netshop grunnet brud i ledningen. Etter 3 uker uten å ha hørt noe fra de, sende jeg en e-post og lurte på statusen på produktet. Da fikk jeg e-posten tilbake de de sa dette. "Vi mener at denne muligens ikke går på reklamasjon grunnet vesentlig slitasje og tilgriset produkt." For det første så har ikke produktet vesentlig slitasje og er ikke tilgriset. Musen har en mindre slitasje på venstre side der du har tommelen hvor gummibelegget har forsvunnet. Når det kommer til at produktet er tilgriset må jeg si at jeg er overasket. Den er kanskje ikke perfekt, men jeg vill langt fra kalle den tilgriset. Vet ikke helt hva de forventer av en gaming mus. Men uansett, burde dette stoppe den fra å gå igjennom reklamasjon? Problemet her er at det er brudd i ledningen. Det at den er tilgriset eller har slitemerker har ingenting med ledningen å gjøre. Jeg regner med de ikke forventer å få inn et ubrukt produkt.

Dette innlegget har blitt redigert av mas222: 26. april 2012 - 15:32

  • 0



#2 3irik

3irik

    Bruker

  • Medlemmer
  • 679 innlegg
  •   24. mars 2008

Skrevet 26. april 2012 - 15:31

Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt!
  • 0
Alt har en ende, en pølse har to.

#3 nomore

nomore

    Bruker

  • Medlemmer
  • 12 867 innlegg
  •   18. juli 2002

Skrevet 26. april 2012 - 15:41

Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt!

Korrekt, men skivebom. Hvor leser du alderen på produktet fra?
  • 0
Ydmyk og feilfri.
Tutti fratelli.

#4 Schwarzwald

Schwarzwald

    Bruker

  • Medlemmer
  • 1 636 innlegg
  •   1. april 2012

Skrevet 26. april 2012 - 15:45

Brudd i ledningen oppstår som oftest på grunn at ledningen har blitt behandlet på feil måte (ligget i klem, bøyd kraftig så det har oppstått en knekk, utsatt for mye strekk eller lignende). Dette er ikke reklamasjonsgrunnlag.

Men som 3irik sier så ligger bevisbyrden på butikken de første seks månedene, men det kan holde om de finner et brudd på ledningen og viser til et bilde av dette. Litt avhengig av hvordan skaden ser ut.

Etter seks måneder sliter du med å få gjennom saken om de eller verkstedet mener at bruddet kommer av slitasje eller uriktig bruk. Det er tross alt en fysisk skade, som mest sannsynlig har oppstått i løpet av tiden du har hatt musen ettersom den har fungert før, og da spesielt om du har hatt musen i mer enn seks måneder.

Tilgrising som ikke kan ha en direkte årsakssammenheng med skaden, skal ikke være en faktor i om saken blir godkjent eller ikke.
  • 0

#5 mas222

mas222

    Bruker

  • Medlemmer
  • 655 innlegg
  •   8. april 2008

Skrevet 26. april 2012 - 17:04

Musen er nok mer enn 6 måner, men netshop har ikke nevnt noe om det. Musen har vært pent brukt, så jeg var ganske overasket da jeg oppdaget at brud i ledningen var problemet. Det er ingen fysisk skade på utsiden av ledningen. Problemet er på innsiden hvor ledningene har kortsluttet eller mistet kontakten. Virkes ut som om de skal lage big deal ut av urelevante ting. Musen er hos leverandøren for nærmere undersøkelse for øyeblikket, så få se hva som skjer.

Dette innlegget har blitt redigert av mas222: 26. april 2012 - 17:04

  • 0



#6 Alastor

Alastor

    Constant vigilance!

  • EKSTRA
  • Moderatorer
  • 22 334 innlegg
  •   1. januar 2003

Skrevet 26. april 2012 - 17:22

Ta en telefon til Logitech kundesupport, en av de absolutt beste telefonsupportene jeg har opplevd.

Gi de kvittering.

Få ny mus i posten.

Voila.
  • 1

20.


#7 3irik

3irik

    Bruker

  • Medlemmer
  • 679 innlegg
  •   24. mars 2008

Skrevet 26. april 2012 - 20:05


Hvis det bare er et par uker siden så har du ekstra rettigheter. Innenfor et halvt år etter kjøpet har butikken bevisbyrden. Det vil si at de må bevise sammenheng mellom tilgrisingen og problemet ditt!

Korrekt, men skivebom. Hvor leser du alderen på produktet fra?

Trodde at de to ukene var når musa var KJØPT... jaja. Ring logitech! fikk også superservice fra dem tidligere. Og det var etter at produktet var over 5 år :)
  • 0
Alt har en ende, en pølse har to.

#8 Evelen!

Evelen!

    Bruker

  • Medlemmer
  • 9 287 innlegg
  •   16. april 2005

Skrevet 26. april 2012 - 20:33

Opplevd en liknende hendelse hos netshop for en del år siden, sluttet å bruke den butikken.
  • 0

#9 osse-mon waits for alice

osse-mon waits for alice

    Moderator

  • EKSTRA
  • Moderatorer
  • 7 052 innlegg
  •   11. mai 2002

Skrevet 2. mai 2012 - 11:34

Ta en telefon til Logitech kundesupport, en av de absolutt beste telefonsupportene jeg har opplevd.

Gi de kvittering.

Få ny mus i posten.

Voila.


What he said!
Drit i netshop, gå rett på logitech. De sendte meg høyttalersett med bud i løpet av to dager da bassen min røyk.
  • 0
"I think it's the duty of the comedian to find out where the line is drawn and cross it deliberately." George Carlin (RIP!)
Stolt pappa til en jente født 18. april 2009, og en gutt født 28. mai 2012 :D
Trene Karate i Oslo?
-Valar morghulis-



Les mer om samme tema: netshop, Reklamasjon, slitasje

0 bruker(e) leser denne tråden

0 medlemmer, 0 gjester, 0 skjulte brukere