Gå til innhold

Dette er Ivy Bridge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det jeg mente at skulle være riktig også, men når jeg så ytelsen til i5-3570K i forhold til i5-2500K i testen til Guru3D var det et såpass godt hopp til tider at jeg ble usikker.

 

-Deluze

 

Edit: Jeg ser at Guru3D har endret i teksten og bildene sine nå.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Det er overraskende å se at Intel Core i7 3770K prises så lavt som $313.

Denne prosessoren på et Asus P8Z77-V DELUXE hovedkort...

En del av pengene som brukes får man tilbake i form av lavere stømutgifter :-)

Lenke til kommentar

Når skal Intel lære at lavt strømforbruk ikke er 15 watt mindre enn tidligere? Intel har ingen kurante prosessorer til for eksempel HTPC bruk. De prosessorene med lavest strømforbruk fra Intel bruker 35w, både i Sandy OG i Ivy, altså uendret.

 

Utrolig skuffa over Ivy og at Intel ikke klarte å presse strømforbruke lenger ned med nedgang fra 32nm til 22nm

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

i7 3770K priser Intel til $313 x 6 = kr 1880

Multicom (cdon.com) priser den til kr 3059, noe som er kraftig overpriset.

Denne prosessoren burde ikke koste mer enn kr 2000 i Norge,

Det er å håpe at folk ikke kaster penger etter butikkene, men heller lar være å kjøpe til prisen settes ned.

Lenke til kommentar

i7 3770K priser Intel til $313 x 6 = kr 1880Multicom (cdon.com) priser den til kr 3059, noe som er kraftig overpriset.Denne prosessoren burde ikke koste mer enn kr 2000 i Norge,Det er å håpe at folk ikke kaster penger etter butikkene, men heller lar være å kjøpe til prisen settes ned.

 

Jeg regner med du ikke driver butikk? Selvsagt kan de som kjøper inn store kvanta nok regne med noe rabatt, men om man driver en mindre nettbutikk, som kanskje kjøper inn... si 1000 stk, så er dette en latterlig liten ordre, og vil mest sannsynlig ikke sette ned prisen noe særlig. Si 300$ pr. stk. da. Da får man en totalpris pr. enhet på 1800,- - så legger du på frakt, mva for å ta de inn til Norge, og det faktum at butikken også skal ha litt fortjeneste og ikke selge videre til kostpris, og da er du ikke så langt unna. 1800 * 1,25 = 2250,- + 50 i frakt * 1,35 (fortjeneste) så er du på 3000,- ca - det er en LAV fortjenestekalkulasjon, btw - normalen ligger på 1,4-1,5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...