Gå til innhold

Samlet inn millioner til eventyrspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har troa på at dette blir bra. Et 2D pek og klikk-eventyr kan vel ikke sammenliknes med en 3D bilspill, og jeg regner med en stor del av vanlige budsjett går til markedsføring. Her har Double Fine allerede fått mye gratis markedsføring på grunn av konseptet og det faktum at legendene Tim Schafer og Ron Gilbert står bak prosjektet.

Lenke til kommentar

3,45 millioner dollar ble det til slutt pga premium backers.

 

Grim Fandango hadde et budsjett på 3 millioner dollar, mens Psychonauts kostet hele 10 millioner dollar.

 

I følge Tim så kostet Monkey Island 100000, Day Of The Tentacle 300000 og Full Throttle 600000. (Tatt fra hukommelsen min, så sikkert ikke 100% rett :p )

Lenke til kommentar

Gameplay koster men du kan ikke , beregne et spill på hvor mye penger det er lagt inn i det, Det krever flaks rette personer og ikke minst HUMOR, for og lage et spill, visst alle går med dårlig lønn dårlig sjef dårlig kommunikasjon,

 

 

Da går alt til helvete, Uansett om spillet blir bra eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...