Gå til innhold

Project Phenix tar piratbeskyttelse til et nytt nivå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig? Her trodde jeg endelig noen hadde tatt til vettet, men så leser jeg saken, og vips... nope. Ikke i det hele tatt.

 

Her er altså poenget at man skal kunne videreselge innholdet man har kjøpt, men fremdeles må man altså til med fysiske minnepinner o.l. - noe som jo tar hele poenget bort fra nettløsningen.

 

Merk at jeg uttaler meg på grunnlag av det jeg har lest her, men om dette er det de kommer opp med, så trenger de virkelig å tenke nytt. Hva med å ha en løsning der man overfører tilgangen til filene til en ny bruker, online? Så an den nye brukeren selv velge hvordan han/hun ønsker å benytte dem? Man fjerner da så klart tilgangen til den første kjøperen. Om dette er snakk om streamingtjenester, så vil det jo fungere helt fint. Samtidig KAN man gjøre det avhengig av en sjekk mot online for å få tilgang til nedlastede filer - f.eks. at filene må verifiseres mot en server før man kan bruke dem/laste dem over på en minnepinne, og at filene på minnepinnen da kun har et døgn eller to virketid før de må verifiseres på nytt (eksempel tatt ut av hodet akkurat nå, jeg ser allerede problemer med det, men ja).

 

Det å ha en minnepinne man kan selge høres for meg ut som en "jeh, whatever", og at man i tillegg kun kan bruke den på plattformer som støtter faenskapet? Jeg vil kunne plugge inn en USB-sak i TVen min, uten at produsenten av TVen nødvendigvis er med i et eller annet konsortium.

 

Greit, godt tiltak, men langt, langt unna mål.

Lenke til kommentar

Tja, det høres jo positivt ut, men jeg er naturlig skeptisk til alt som kommer fra den kanten. Har liten tro på at filmbransjen plutselig har tatt steget inn i det 2100 århundre, regner med det blir begrensninger og priser som gjør dette uaktuelt uansett. La oss håpe jeg tar feil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hadde dette vore ei løysing som kun gjekk over nettet, i tillegg til offline modus, noko ala spotify, berre med ei løysing der ein kunne sende videoane dine til venner av deg. Ikkje berre kjøpefilmar men også personlege videoar som du vil dele med familie og venner.

 

Gjer det muleg å selge videoane til dine venner etter kjøpet via nett. Gjer det enkelt så hadde dette passa perfekt for mitt bruk. Dårleg formulert, men eg håpar dykk forstår kva eg meinar..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Tja, det høres jo positivt ut, men jeg er naturlig skeptisk til alt som kommer fra den kanten. Har liten tro på at filmbransjen plutselig har tatt steget inn i det 2100 århundre, regner med det blir begrensninger og priser som gjør dette uaktuelt uansett. La oss håpe jeg tar feil.

Du kan jo selge det videre, altså er det bare rimelig at du må betale det dobbelte av vanlig pris!

 

Det var dagens spådom.

Lenke til kommentar

fint at alternative løsninger blir utviklet, men slik jeg ser det er dette helt feil vei å gå.

 

Jeg leste for en stund siden en artikkel der spm. ang piratkopiering ble tatt opp, og jeg mener å huske at det var lionhead studios som utalte seg og sa at det ikke var piratkopiering som var deres største problem. En person som laster ned en piratkopiert film har man ingen garanti for at ville kjøpt fimen hvis han ikke hadde hatt muligheten til å piratkopiere. Ergo kan man ikke se på en nedlastet film som direkte tap. Det som var et direkte tap for industrien var videresalg av media da enkeltpersoner bruker penger på media som produsentene aldri får sett.

 

Så med andre ord så er denne løsningen slik jeg ser det helt i mot sin hensikt, hvis da hensikten er at produsentene skal miste mindre profitt.

Lenke til kommentar

Kjenner lukta av en avgift rundt 50% av nypris for å få "aktivert" filmen på kontoen til din kompis. Det er sikkert en tidsbegrensing på hvor lenge du kan se på film i offline modus får du må innom nettet og verifisere deg.

 

Uten slike begrensninger vil de jo bare legge til rette for det de faktisk vet de går glipp av inntekter på, privat videresalg.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen komme og lage Steam for film snart? Hvor jeg kan aktivere offline mode om jeg vil og laste ned til hvor jeg vil om jeg logger på kontoen? Om jeg i tillegg kunne samlet noen kompiser, logget på alles kontoer samtidig og ha det samlede filmarkivet tilgjengelig for en helaften haddde jeg vært solgt på øyeblikket. "How hard can it be?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...