Gå til innhold

- Det høres jo litt ut som galskap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En litt sær artikkel... bra, absolutt, med slike besøk og intervjuer! Men en liten smule naivt å tro på alt man blir servert om at google er et idealistisk selskap som bare ønsker det beste for alle? Brian er ansatt i en toppjobb hos google og har en klar oppgave i å tegne google i best mulig lys. Det klarte han tydeligvis fint med hw.no sine folk :-) Google er vel like kyniske som alle andre i å tjene penger, som er det eneste målet. Penger tjener de igjennom informasjon om oss. Den informasjonen får de tak i ved å få oss til å stole på de. Da er jo slike intervjuer som dette hvor journalisten ikke stiller ett eneste kritisk spørsmål gull verdt.

 

Til noe helt annet så skjønner jeg ikke helt hvordan V8 er ett kort i ermet? Det er jo lagt på bordet for lenge siden, og alle andre nettlesere har nøyaktig samme type teknologi.

Endret av thelomen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Foreløpig har han ikke lyst til å dytte nettleseren på folk, ved å for eksempel ha den installert på ferdige maskiner fra Dell, HP, Asus og andre.

 

Men å bundle den med all slags anna programvare, det er heilt greitt. Gjerne uten å få spørsmål om det eingong.

For øvrig har eg allereie sett fleire nye maskiner med Chrome førehandsinstallert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flott artikkel! Jeg ønsker meg flere av disse med folk fra andre nettleserprodusenter! :)

(generelt vil jeg si besøket deres i California var meget vellykket!)

 

Mulig jeg høres meget naiv ut nå, men jeg har fortsatt til gode å oppleve at google driter på meg som bruker. Tvert imot har de gjort en del meget positive ting. Som f.eks frigjøring av WebM og fortsatt støtte til Mozilla som begge er ting jeg mener er utelukkende positivt for weben. Jeg er fullt klar over at google tjener penger på meg og andre, men for min del har de fortsatt til gode å gjøre ordentlig kjipe ting mot forbrukerne som andre store selskaper har en tendens til å gjøre.

 

Og for å ha mitt på det rene; jeg har ikke Android-telefon og jeg kjører ikke Chrome, men jeg benytter meg av en del andre tjenester fra Google.

Lenke til kommentar

Foreløpig har han ikke lyst til å dytte nettleseren på folk, ved å for eksempel ha den installert på ferdige maskiner fra Dell, HP, Asus og andre.

 

Hehe, det er bra de velger PC-leverandører med omhu - Google Chrome var ferdig installert på min Lenovo ThinkPad E520

Lenke til kommentar

Hehe, det er bra de velger PC-leverandører med omhu - Google Chrome var ferdig installert på min Lenovo ThinkPad E520

Uten at jeg har undersøkt det nøyere, så kan det jo hende det er Lenovo som ønsker og ha Chrome på sine maskiner. Noe de så klart får lov til hvis de vil. At ikke Google går aktivt inn for å få med nettleseren sin på ferdige maskiner.

 

Men, dette er bare spekulasjoner. :)

 

 

Uansett artig artikkel, om noe ukritisk.

Lenke til kommentar

Foreløpig har han ikke lyst til å dytte nettleseren på folk, ved å for eksempel ha den installert på ferdige maskiner fra Dell, HP, Asus og andre.

 

Hehe, det er bra de velger PC-leverandører med omhu - Google Chrome var ferdig installert på min Lenovo ThinkPad E520

Chrome og google toolbar har jo vært addware til diverse små nytteprogrammer man laster ned i noen år nå, og jeg tror jeg har krysset det vekk over 100 ganger til sammen på alle maskiner jeg har brukt...

 

Uansett, det er bare fint at de kjører åpen kildekode og bidrar til at Mozilla kan gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...