Gå til innhold

iPad 3 lanseres 7. mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bildet i invitasjonen tyder også på at produktet som lanseres den 7. mars ikke vil ha en fysisk Hjem-knapp, som iPad 2.
Hva om bildet er tatt i landskapsmodus...?

 

bildet skal tydelighvis være i porttrettmodus (grunnet avstanden til ikonene), men om den er opp ned er en annen sak :/

 

litt rart allikevel om apple gir ut et bilde uten hjem-knapp hvis den allikevel er der

Lenke til kommentar

Er det no vits med så stor oppløsning?

Det er vel faktisk større oppløsning på denne enn flere TVer i 50"ers klassen! Jeg vil heller foretrekke batteri og ytelse framfor oppløsning

 

1: Det er lettest for Apple og utviklere om oppløsningen dobles i høyde og bredde.

2: Pikseltettheten er mer enn bra nok med 2048x1536, fint å få oppgraderingen unnagjort.

3: Kjenner jeg Apple rett kommer batteritid og opplevd ytelse til å holde følge, selv om teoretiske specs og benchmarker kanskje sier noe annet :)

Lenke til kommentar

Er det no vits med så stor oppløsning?Det er vel faktisk større oppløsning på denne enn flere TVer i 50"ers klassen! Jeg vil heller foretrekke batteri og ytelse framfor oppløsning

 

Selvsagt er det det, man sitter da ikke med trynet klemt opp i flatskjermen slik man gjør med en iPad!

Lenke til kommentar

Hvis bildet er en iPad 3 viser Apple at de ikke klarer å henge med på design. TVer og skjermdingser skal ikke ha rammer i dag.

 

Den der ser ut til å ha 25mm ramme. Ufyselig.

Nå er det vel design som er en av grunnene til at Apple er så store som de er. Så uansett hvordan den ser ut eller er designet vil jeg tippe den faller i smak til folk flest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hvis bildet er en iPad 3 viser Apple at de ikke klarer å henge med på design. TVer og skjermdingser skal ikke ha rammer i dag.

 

Den der ser ut til å ha 25mm ramme. Ufyselig.

På en håndholdt enhet med touchscreen, så må man ha ramme. Hvis ikke må du balansere den i hånden eller skru et håndtak på baksiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er der bare meg, eller er de ikonene litt vel store i forhold til fingeren på bildet ? (Sånn i forhold til det jeg er vant til fra iPad..)

 

Kanskje det er en iGigaPad ? :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Å herregud, hvem for lov til å skrive disse artiklene, du ser jo at den er i landskop modus pga ikonene, og hvor er dock connecteren

sigh.

 

Heldigvis ikke deg, for iPaden er klart i portrett-modus.

 

1. Avstanden mellom ikonene, selv med 6 ikoner i docken er ikke avstanden mellom ikonene så liten i landskap, derimot passer det veldig godt hvis det er 5 i portrett. Det sammenfaller også med hvor ikonene havner i forhold til wallpaperen.

 

2. iPad er et portrett-produkt, Apple viser som regel alltid enheten i portrett-modus.

 

3. Det er rimelig opplagt at hjem-knappen er borte, de sier jo TOUCH i invitasjonen. Det tyder på at det enten er et gesture area, kapasitiv knapp eller at man går helt over til gestures på selve skjermen.

 

4. iPaden kan ikke være snudd på holdet for da ville man sett facetime-kameraet.

 

2 og 3 er svake argumenter, men argument 1 med ikonplasseringen gjør at eneste mulighet er portrettmodus. Det er ikke mulig å få samme avstandsforhold i landscape mellom dock-ikonene.

Endret av p-trus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis bildet er en iPad 3 viser Apple at de ikke klarer å henge med på design. TVer og skjermdingser skal ikke ha rammer i dag.Den der ser ut til å ha 25mm ramme. Ufyselig.

 

har du holdt i et tablet? uten rammer, blir du hele tiden å trykke på skjermen når du ikke mener det etc

 

Det er nok ikke uoverkiommelig teknisk å hindre at ren holding oppfattes som trykk. Men for all del, det er jo ikke nødvendigvis noen god ide å slutte med rammer.

 

AtW

 

Er det no vits med så stor oppløsning?

Det er vel faktisk større oppløsning på denne enn flere TVer i 50"ers klassen! Jeg vil heller foretrekke batteri og ytelse framfor oppløsning

 

Ja, det er vits, alt for mange enheter har lav oppløsning i dag. høyere oppløsning, og bedre skalering er tingen (Apple er desverre dårlig på sistnenvte), Asus har også lansert en sak om omlag samme pixeltethet (1920*1080p), det er en utvikling jeg tar imot med åpne armer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

 

3. Det er rimelig opplagt at hjem-knappen er borte, de sier jo TOUCH i invitasjonen. Det tyder på at det enten er et gesture area, kapasitiv knapp eller at man går helt over til gestures på selve skjermen.

 

 

Regner med det blir tilsvarende multi-touch gesturene (pinch) som kan aktiveres på iPad idag (med xcode). Disse funker jo meget bra synes jeg..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...