Gå til innhold

NextGenTel-gebyr på kant med loven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I artikkelen står det at dette gebyret skal gjelde fra 1. Mars. Allerede nå så har de bakt dette inn i min pris. Jeg forstår det som at dette gebyret ikke skal tre i kraft før kalenderen har vist 1.mars 2012. I tillegg, hvor lenge før må dem si ifra om prisøkning? Jeg fikk mail om dette gebyret 25. Januar i år, og dagen etterpå fikk jeg regning med dettw gebyret bakt inn.....

Lenke til kommentar

I artikkelen står det at dette gebyret skal gjelde fra 1. Mars. Allerede nå så har de bakt dette inn i min pris. Jeg forstår det som at dette gebyret ikke skal tre i kraft før kalenderen har vist 1.mars 2012. I tillegg, hvor lenge før må dem si ifra om prisøkning? Jeg fikk mail om dette gebyret 25. Januar i år, og dagen etterpå fikk jeg regning med dettw gebyret bakt inn.....

 

Dersom du leser regningen nøye så ser du nok at gebyret er bakt inn i forskuddsbetalingen fra og med 1. mars.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I artikkelen står det at dette gebyret skal gjelde fra 1. Mars. Allerede nå så har de bakt dette inn i min pris. Jeg forstår det som at dette gebyret ikke skal tre i kraft før kalenderen har vist 1.mars 2012. I tillegg, hvor lenge før må dem si ifra om prisøkning? Jeg fikk mail om dette gebyret 25. Januar i år, og dagen etterpå fikk jeg regning med dettw gebyret bakt inn.....

 

Jepp, samme her, prisen er satt opp allerede. Noen som vet om dette gjør bindingstid-avtalen ugyldig ? Kjenner jeg har fått NGT skikkelig i halsen etter dette stuntet... :(

Lenke til kommentar

Jepp, samme her, prisen er satt opp allerede. Noen som vet om dette gjør bindingstid-avtalen ugyldig ? Kjenner jeg har fått NGT skikkelig i halsen etter dette stuntet... :(

 

Som det står i media og andre tråder her på forumet så er binding opphevet for alle kunder fram til 1. mars.

 

Og prisen er ikke satt opp allerede.

Endret av Illus
Lenke til kommentar
I artikkelen står det at dette gebyret skal gjelde fra 1. Mars. Allerede nå så har de bakt dette inn i min pris. Jeg forstår det som at dette gebyret ikke skal tre i kraft før kalenderen har vist 1.mars 2012. I tillegg, hvor lenge før må dem si ifra om prisøkning? Jeg fikk mail om dette gebyret 25. Januar i år, og dagen etterpå fikk jeg regning med dettw gebyret bakt inn.....
Dersom du leser regningen nøye så ser du nok at gebyret er bakt inn i forskuddsbetalingen fra og med 1. mars.

 

Jeg har lest denne nøye ja, og jeg forhåndsbetaler 2 måneder, som vil si at jeg nå betaler for mars måned, men dette gebyret skal innføres FRA 1. mars. Det er ikke 1. mars enda, samme om jeg forhåndsbetaler eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg har lest denne nøye ja, og jeg forhåndsbetaler 2 måneder, som vil si at jeg nå betaler for mars måned, men dette gebyret skal innføres FRA 1. mars. Det er ikke 1. mars enda, samme om jeg forhåndsbetaler eller ei.

 

Og når du forhåndsbetaler for mars måned så skal du selvsagt betale det det koster for mars måned selv om du betaler det nå. Dersom du sier opp abonnementet så får du pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Det verste i denne saken, er at mange av NGT-kundene har egne rutere. Deriblant min far. Skal han nå måtte betale leie for sin egen ruter?

Da er modemet satt i bridge modus, og det som han skal betale leie for er modemet. NGT tillater ikke bruk av eget modem, så det modemet han har(som default er satt opp som router) er det NGT som har levert.

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Det verste i denne saken, er at mange av NGT-kundene har egne rutere. Deriblant min far. Skal han nå måtte betale leie for sin egen ruter?

 

Gebyret er obligatorisk uansett om du brukere det du får av NGT eller ikke.

 

Det du kan prøve deg på er motgebyr. Send dem faktura for leie av plass til router/modem samt strømforbruk.

Lenke til kommentar
Jepp, samme her, prisen er satt opp allerede. Noen som vet om dette gjør bindingstid-avtalen ugyldig ? Kjenner jeg har fått NGT skikkelig i halsen etter dette stuntet... :(
Som det står i media og andre tråder her på forumet så er binding opphevet for alle kunder fram til 1. mars.Og prisen er ikke satt opp allerede.

 

Takk for svaret, og du har selvfølgelig rett mht. til betaling. Glemte dette med forskuddsbetaling :p

 

Skal bli godt å få brukt litt forbrukermuskler for en gangs skyld, tror de har gjort en grov undervurdering av kundene sine.

 

" Jasså, blir ekstra for doble fustasjeopphengsforkoplere, og det er dobbel pris for grønne sier de ? Ja da er det vel bare å betale da ja, en klarer seg vel ikke uten slike i disse dager ! "

Lenke til kommentar

Driver selv og innhenter tilbud hos konkurrentene. Synest NGT har tapt seg de siste årene og dette var dråpen.

 

Det spesielle (sett bort i fra den patetiske forklaringen på gebyret) er jo at det bare er vanlige folk som må betale. Har du abo. via bedriften så tilkommer ikke gebyret.

Endret av Illus
Lenke til kommentar
Flott å se selskap grave sin egen grav, rart de fortsatt består etter alt styret siste 6 årene

Grav og grav. La oss si de får inn 46 millioner kroner på dette (basert på 200.000 kunder), men taper 5 millioner kroner pga. kunder som sier opp abonnementet. Da vil de fremdeles ha 41 millioner kroner rett på bunnlinja, da det er nærmest ingen ekstrakostnader knyttet til dette gebyret.

 

For eierne er det nok det som er viktigst, og ærlig talt, hadde jeg vært eier hadde jeg jublet over de ekstra millionene. Så kan heller kundene krangle over om dette er etisk eller moralsk riktig.

Lenke til kommentar

Slike useriøse aktører bør boikottes! Dette er utnytting av uvitende kunder, og her brukes klimaendringene bare som påskudd for å tjene mer penger. Hvis lyn og torden virkelig var et så stort problem så kunne de hatt med overspenningsvern i boksene og redusert problemet betydelig, alt dette til langt under prisen kundene nå må betale. Svindel og bedrag...

Lenke til kommentar

Er nextgentelkunde og merker at jeg blir litt forbanna når jeg merka dette. Dette er opplagt en metode nextgentel bruker for å tjene penger.

 

Jeg vet ikke hvor mye nextgentel kjøper ruterne for, men det kan maks være 500 kroner stykk. Det vil si at de regner med at litt under halvparten av alle ruterne vil ryke i løpet av et år, mens faktum er at bare "titusenvis" av knappe 200.000 gjør det.

Endret av vaskemaskinen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...