Gå til innhold

Mobilen og TV-en blir ett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, perfekt! Midt i filmen kommer noen inn i rommet og switcher til en Youtube-låt eller AngryBirds.. Frem til nå har jeg kommet meg helskinnet gjennom tv-hverdagen ved å ruge på fjernkontrollen - disse dager er altså forbi?

 

Jeg gleder meg, dette blir en av mange innretninger som kommer til å sende informasjon trådløst. Apple AirPlay er i og for seg en god teknologi, men det føles begrensende når det må være Apple-enheter i begge ender, og i tillegg så skal det streames via iTunes og ikke valgfri avspiller.. Tror jeg kommer til å ligge i kø for å få en slik mobil + tv ,-)

Lenke til kommentar

Ah, perfekt! Midt i filmen kommer noen inn i rommet og switcher til en Youtube-låt eller AngryBirds.. Frem til nå har jeg kommet meg helskinnet gjennom tv-hverdagen ved å ruge på fjernkontrollen - disse dager er altså forbi?Jeg gleder meg, dette blir en av mange innretninger som kommer til å sende informasjon trådløst. Apple AirPlay er i og for seg en god teknologi, men det føles begrensende når det må være Apple-enheter i begge ender, og i tillegg så skal det streames via iTunes og ikke valgfri avspiller.. Tror jeg kommer til å ligge i kø for å få en slik mobil + tv ,-)

 

^ Apple i ett nøtteskall. Har du en Apple ting må du kjøpe enda mer for å få fullt ut av det, noe av det jeg hater med Apple, i tillegg til disse patentsøksmålene osv.. Ville bare påpeke det, eller en ganske usaklig kommentar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hmn mener jeg leste at gamle galaxy s komuniserte trådløst med tv'n?????

 

Mange samsung dingser fungerer som fjernkontroll til samsung sine tver og/eller de har DLNA innebygd. Flrstnevnte er selvforklarende, sistenevnte er egentlig bare en trådløs lagringsmediumfunksjon, så ikke det samme

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Ah, perfekt! Midt i filmen kommer noen inn i rommet og switcher til en Youtube-låt eller AngryBirds.. Frem til nå har jeg kommet meg helskinnet gjennom tv-hverdagen ved å ruge på fjernkontrollen - disse dager er altså forbi?Jeg gleder meg, dette blir en av mange innretninger som kommer til å sende informasjon trådløst. Apple AirPlay er i og for seg en god teknologi, men det føles begrensende når det må være Apple-enheter i begge ender, og i tillegg så skal det streames via iTunes og ikke valgfri avspiller.. Tror jeg kommer til å ligge i kø for å få en slik mobil + tv ,-)

 

^ Apple i ett nøtteskall. Har du en Apple ting må du kjøpe enda mer for å få fullt ut av det, noe av det jeg hater med Apple, i tillegg til disse patentsøksmålene osv.. Ville bare påpeke det, eller en ganske usaklig kommentar :)

 

Ikke at jeg er uenig i at man må kjøpe mer dilldall, men slik er alle. Og mange er verre. Har for tiden en iPad, Galaxy Tab, Galaxy S2. Har HDMI adapter og USB adaptere til alle tre. Forskjellen er at i iPaden sitt tilfelle fungerer det jeg kjøpte til iPad 1, og iPhone 3GS for 2.5 år siden. S2 og Galaxy Taben jeg har ble gitt ut med ca 8 mnd mellomrom, og tilkoblingstypen og softwarestandarden som Taben bruker kom henholdsvis i 2010 og omtrent samtidig med S2, allikevel er det forskjellig på de to. Og mens Apple får syt for at de fortsatt bruker den samme tilkoblingstypen som de har brukt i årevis nå og kun etterkom microUSB-kravet i Europa med en adapter, så har ikke Samsung giddet å engang gi ut slik en adapter for at man skal kunne bruke Samsung mobil- og Samsung tab-ustyr om hverandre.

 

Det er da fysiske adaptere. Angående Airplay sin proprietære natur, så er vel dette argument godt nok:

 

Hmmm. Rart at kan bruke både Samsung galaxsy s2? en min og Galaxty taben min som en ekstern trådløs skjerm på Samsung tvet mitt da. funker fett som bare det... også mulig som fjernkontroll også da

 

Det er del av fjernstyringsbiten til Samsung. Men er et proprietært system, ikke universalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skulle nå tro at WiFi er WiFi i dette tilfellet, så får håpe det. Dog hadde jeg blitt happy om Samsung bare hadde giddet å fikse det problemet dingsene deres har med å ikke takle DVI/HDMI adaptere riktig. Taben og S2en er de eneste dingsene jeg har/har hatt som ikke har funka med skjermen min.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Heisann

 

Vel WiFi for iPad, iPhone og Android funker flott med Air Playit:

http://www.airplayit.com/

Har brukt den lenge. finner Tven uten problemer.

 

Det er noe helt annet. Å streame TIL en mobil dings finnes det hundre tusen millioner måter å gjøre på. Bruker Splashtop selv, fungerer utmerket. Er noe helt annet å streame skjermbildet (ikke bare filer) FRA en mobil dings TIL en tv

Lenke til kommentar

Proporitære løsninger har vært apples styrke de siste årene. Full kontroll, og produkter som fungerer. Men deres største styrke blir også deres "fall". For selv om de gjennom slik kontroll og med sin possisjon i markedet har vært banebrytende på en hel del trender, er det ikke slik at de får drive på alene.

 

Og det er her problemet oppstår. Markedet har etter hvert fått, og får nå stadig fler tilsvarende og minst like gode løsninger, men da uavhengig av leverandør og hellertuftet på felles standarer. Dette tar litt lengere tid å finpusse på kryss av alle enheter, men alle fordelene overkjører generelt begrensningene med apples system.

 

Som vi ser i denne saken gjør dette at du kan ha funksjonaliteten som krever en ekstern boks for apple innebygd i TV'en. Så hvorfor velge noe annet når man kjøper en TV som støtter dette? Det er i alle tilfeller liten sjanse for at iTV umiddelbart tar over TV-markedet.

 

Her burde heller apple lisendere ut teknologien de har utviklet og tjent på dette fremfor å leve i sin egen boble, for selv om den ikke sprekker så lekker den...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...