Gå til innhold

Sony med ny Android-klokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så vidt jeg vet så kjører ikke selve klokka Android.

 

Etter å ha sett på Sony Ericsson siden så skal det visst gå an å laste ned apper til klokken fra Android marketplace, det er nok bare enkle apper som vær, twitter, facebook osv, men den blir jo forsåvidt Android da.

Lenke til kommentar

Funker den bare til Sony-enheter? Kunne vært kjekk til å styre musikk med hvis prisen ikke blir for stiv.

Sony Ericsson LiveView klokken som er ute nå funker med andre merker enn kun Sony Ericsson, så vil tro at denne nye klokken i fra Sony vil fungere fint med Samsung og HTC Android telefoner blant annet da.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Nei takk, en klokke så du må lade, herregud. Lenge leve min casio som har batteri som varer i 10 år!

 

@Claes

+1337 ;)

Ekte menn har automatiske mekaniske urverk. Batteri er for pyser ;)

 

Men jeg har en slik også:

 

21hqEP-9KgL._SL500_AA300_.jpg

 

Kompatibel med det meste av smartphones og eldre Sony Ericsson "dumbphones". :)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

så vidt jeg vet så kjører ikke selve klokka Android.

 

Etter å ha sett på Sony Ericsson siden så skal det visst gå an å laste ned apper til klokken fra Android marketplace, det er nok bare enkle apper som vær, twitter, facebook osv, men den blir jo forsåvidt Android da.

Mer det at selve appen kjører på Android-telefonen, men kan dytte data til klokka (grafikk, tekst osv).

Lenke til kommentar

Nei takk, en klokke så du må lade, herregud. Lenge leve min casio som har batteri som varer i 10 år!

 

@Claes

+1337 ;)

Ekte menn har automatiske mekaniske urverk. Batteri er for pyser ;)

 

 

 

Ekte menn går med ufunksjonable kolkker viss primære misjon er å være en accsessori? Greit nok, man kan vel argumentere for det også.

 

Ellers synes jeg forsåvidt slike "androidklokkker" er interessante, greit å se om man har fått meldinger osv, men føler de er litt umodne per i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg håper den har fått bedre låsesystem i holderne, på min Liveview knakk plasten.

Hvis betjeningen og stabiliteten er bedre har jeg lyst til å kjøpe den også, men jeg kommer nok til å vente til jeg har fått dette bekreftet.

Markedet er der, og Liveview beviste at det finnes mange bruksmuligheter. Spørsmålet er bare om de kan levere det vi trenger denne gang.

Lenke til kommentar

Interessant er det hvertfall. Men det er en ting jeg ikke forstår. Selve designet på klokken er greit nok. Rent og fint, men kanskje en anelse i tykkeste laget. Men så har de faktisk prestert å klaske på en svær grell Sony logo få forsiden som dreper hele inntrykket og bare roter til. Hva i all verden tenkte de?

Lenke til kommentar

ATWinsor - Ja, klokke er et "accessory", men etter min mening skal den være et Sveitsisk mesterverk av tannhjul og presisjon, være bygd for å vare 100 år og noe mine barnebarn kan arve. Det sier man ikke om en Casio eller ei klokke fra Sony.

 

Uansett, det finnes alternativer til LiveView og MBW-serien. Synes selv I'm Watch er penere en LiveView, men tviler på at jeg ville gått rundt med en:

 

946e2ee773f919286f860c3a30de9360.jpg

Lenke til kommentar

ATWinsor - Ja, klokke er et "accessory", men etter min mening skal den være et Sveitsisk mesterverk av tannhjul og presisjon, være bygd for å vare 100 år og noe mine barnebarn kan arve. Det sier man ikke om en Casio eller ei klokke fra Sony.

 

Jeg tviler på at mekaniske ur trenger å vare lengre enn quartz-ur, sistnevnte er stabile og presise.Mekaniske "mesterverk" er noe man bruker som ett smykke, ikke fordi det er holdbart og praktisk eller bra til å måle tid.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...