Gå til innhold

Guide: Fem klassiske PC-pek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som b-real allerede har skrevet har jeg lært en. Lag en snarvei med:

 

Shutdown -s -t 60 -c "..."

 

tallet kan byttes ut til en passende tid datamaskinen vil bruke på å skru seg av. Innenfor siteringstegnene kan man sette inn en artig feilmelding, f. eks: "Russian_girl_on_girl.avi is infected" eller noe lignende.

 

For å avbryte kan du enten lage en snarvei med Shutdown -a eller bare skrive det inn i CMD.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Som b-real allerede har skrevet har jeg lært en. Lag en snarvei med:

 

Shutdown -s -t 60 -c "..."

 

tallet kan byttes ut til en passende tid datamaskinen vil bruke på å skru seg av. Innenfor siteringstegnene kan man sette inn en artig feilmelding, f. eks: "Russian_girl_on_girl.avi is infected" eller noe lignende.

 

For å avbryte kan du enten lage en snarvei med Shutdown -a eller bare skrive det inn i CMD.

 

 

Skrive det inn i en ny .ini-fil? Eller hvorav gjøres dette, litt mer detaljert? Skjønte ikke helt...

Lenke til kommentar

PRO TIP:

 

Best shutdown effekt oppnås ved å legge inn snarveien/bat filen eller hva det enn måtte være i oppstartssekvensen av OSet (i startup mappen/ved hjelp av regedit e.l). Alt ut fra hvor kjapp PCen er, justeres tidspunktet for restart akkurat under tiden det tar for å skrive inn shutdown /a i run dialogboksen.

Lenke til kommentar

Kommandoen shutdown etterfølges av operatorer for forskjellige formål. -r tar en omstart, -t etterfulgt av tid i sekunder forteller noe om hvor lang tid advarselen skal vises og -a er for å avbryte shutdown (abort).

 

Man kan altså dedusere seg frem til følgende for god effekt:

 

shutdown -r -t 10 (restart etter 10 sekunder)

 

For å legge inn oppstart anbefaler jeg det enkleste; kopier snarveien inn i start - all programs - startup

 

Altså omstartes maskinen hvert tiende sekund etter den har blitt skrudd på.

 

Ta frem popcorn og nyt showet.

Lenke til kommentar

Kommandoen shutdown etterfølges av operatorer for forskjellige formål. -r tar en omstart, -t etterfulgt av tid i sekunder forteller noe om hvor lang tid advarselen skal vises og -a er for å avbryte shutdown (abort).

 

Man kan altså dedusere seg frem til følgende for god effekt:

 

shutdown -r -t 10 (restart etter 10 sekunder)

 

For å legge inn oppstart anbefaler jeg det enkleste; kopier snarveien inn i start - all programs - startup

 

Altså omstartes maskinen hvert tiende sekund etter den har blitt skrudd på.

 

Ta frem popcorn og nyt showet.

 

  1. Hvordan stopper du dette? Hvis du har blitt utsatt for det?
  2. Hva gjør du hvis du vil at tiden skal telles ned? 10.. 9.. 8.. [...] 2.. 1.. *restart*

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...