Gå til innhold

Test: Motorola Defy+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Motorola Defy+ kommer som sagt med operativsystemet Android. På forgjengeren fant vi versjon 2.2, mens her får vi versjon 2.3, kjent som Gingerbread. Dette er versjonen som er på de fleste nye Android-telefoner i dag.

 

så har forjengeren ikke blitt oppdatert til 2.3 og eller skal den det?

 

Og noen som vet om en liste hvor man kan se vilke selskaper som oppdaterer telefonene sine og ikke? Tenker bare android da.

Lenke til kommentar

kun et spørsmål, hvor lang tid har dere brukt for å gjennomføre denne testen? siden bildene ser ut som de er i fra sommer ? Under kan du se noen av bildene vi tok med Motorola Defy. bilder av grønne blader ect.. undrer bare..

 

Bildene er som skrevet tatt med Defy, ikke Defy+. Kan selvfølgelig vere en skrivefeil men jeg finner at bildene er tatt med den første Defy mer troverdig.

Lenke til kommentar

lasseoj: Den forrige modellen har ikke blitt oppgradert til 2..3 og det ser ikke ut til å skje med det første heller. Så hvis hvis du ønsker Gingerbread på den gamle Defy må det rooting til, men dette er på eget ansvar.

 

igxx: Vi har brukt de bildene fra den originale Defy-testen da telefonene har identisk kamera. Grunnen til at dette er en oppdatert test av den forrige modellen er på grunn av at telefonene er svært like med kun små forskjeller.

 

Takk for input :)

Lenke til kommentar

igxx: Vi har brukt de bildene fra den originale Defy-testen da telefonene har identisk kamera.

 

Kamera er ikke likt på disse modellene, gamle Defy har en grønn SOC linse som komprimerer bilder til en størrelse på ca 600 kB. Defy+ har en rød Bayer linse som komprimerer bildene mindre og gjør at de har en størrelse på ca 1 MB.

Ved rooting av Defy+ og innstallering av ny rom så er det også mulig å få 720p videofilming.

Dere burde neste ta en sammenlikningstest for å se hvor liten/stor forskjeller faktisk er. Jeg er ihvertfall fornøyd med kameraet på min Defy+.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+014398532

Robust og robust, fru Blom... Jeg har hatt min Defy nokså nøyaktig ett år, fungerer som gull, men et fall på ca 40-50 cm ned på grus resulterte i sprekk tvers over "gorillaglasset". Dette skal ikke telefonen tåle, ifølge Motorola, så reperasjon må dekkes av kunde... Robust og robust...

Lenke til kommentar

Robust og robust, fru Blom... Jeg har hatt min Defy nokså nøyaktig ett år, fungerer som gull, men et fall på ca 40-50 cm ned på grus resulterte i sprekk tvers over "gorillaglasset". Dette skal ikke telefonen tåle, ifølge Motorola, så reperasjon må dekkes av kunde... Robust og robust...

 

Jeg tror du var maks uheldig med at skjermen traff en grusstein, hadde den landa flatt så ville skjermen garantert tålt landingen.

Defy+ er det eneste vettuge alternativet i mobilverdenen for meg per dags dato.

Lenke til kommentar
Robust og robust, fru Blom... Jeg har hatt min Defy nokså nøyaktig ett år, fungerer som gull, men et fall på ca 40-50 cm ned på grus resulterte i sprekk tvers over "gorillaglasset". Dette skal ikke telefonen tåle, ifølge Motorola, så reperasjon må dekkes av kunde... Robust og robust...
Jeg tror du var maks uheldig med at skjermen traff en grusstein, hadde den landa flatt så ville skjermen garantert tålt landingen.Defy+ er det eneste vettuge alternativet i mobilverdenen for meg per dags dato.

 

Vurdert SE Xperia Active? Den er også robust.

Lenke til kommentar

Vurdert SE Xperia Active? Den er også robust.

Den er ingen god erstatter for min defy+, ihvertfall ikke nå som jeg har fått mitt 3500mah batteri. Bruker endomondo til å logge treningsturer så jeg er avhengig av at gps'n ikke tømmer telefonen for strøm etter 2-3 timer som på experia active. Dessuten er skjerm og oppløsning på SE XA altfor liten til å kunne brukes aktivt. For meg er det ikke noen alternativ til defy+!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dessuten er skjerm og oppløsning på SE XA altfor liten til å kunne brukes aktivt.

 

Skjermen er det som fikk meg til å velge Defy+'en selv, og er absolutt ikke skuffa.

 

Er 3500mah-batteriet ditt originalt eller et "3500mah"-batteri? Og hvor kjøpte du det?

 

Kjøpte batteriet på ebay, fulgte med nytt bakdeksel også pga. at batteriet er litt større enn originalt. Dette kjøpte jeg. Tok lang tid i posten dog, men kanskje ikke annet å forvente før jul.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si at denne var tregere enn jeg trodde den skulle være.. Det er også en stor bugg i firmwaren som man kan lese om her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1398333

Hvordan rooter man defy+ ?

Det lurer jeg på også, bootloaderen er jo låst, men det er vel noen veier rundt dette?

Selv har jeg problem med at telefon appen fryser når jeg får innkommende samtale mens skjermlåsen er på...

Det finnes en oppdatering for brukere i Tyskland, men ikke Norge og Sverige, for et firma. Første og siste gangen Motorola på meg (bortsett fra microtac seff som jeg har i utstillingshylla).

 

Aja, en annen flott ting med motoblur er at etter å ha byttet simkort, så må man logge seg på motoblur for å åpne opp telefonen, veldig praktisk når man bytter simkort på utenlandsreise, slår på telefonen igjen og er låst ut av sin egen telefon med mindre man husker motoblur konto info. Ikke nok med det. Talentløst. :thumbdown:

 

Sidene, pc programvaren og forumet til motorola er forøvrig anno 2001, for et firma.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...